Bezemisyjny samolot Airbusa zasilany wodorem
Airbus ujawnił trzy koncepcje bezemisyjnego samolotu komercyjnego, który mógłby wejść do służby do 2035 r.
Ag90 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 159
Airbus ujawnił trzy koncepcje bezemisyjnego samolotu komercyjnego, który mógłby wejść do służby do 2035 r.
Ag90 z
Komentarze (159)
najlepsze
@DyG121: Wyluzuj, śmieszkuję trochę. Wodór zwyczajnie nie nadaje się do cywilnych zastosowań - jest mega upierdliwym gazem. Stosują go w rakietach ale tam jest inna bajka jeżeli chodzi o zabezpieczenia, tam się nie startuje jak pioruny są w okolicy kilkudziesięciu km.
Wodór nie nadaje się do cywilnych zastosowań - jest wybuchowy w bardzo szerokim zakresie mieszanki i ma tak niewielkie
@Srala-Bartek: bo to jest śliski temat, bardzo trudno zdefiniować kryteria więc lobbyści próbują przekręcać to na swoją korzyść. To jest tak samo jak z elektrowniami jądrowymi, lobbyści węglowi (w tym Greenpeace - sic!) zarzucają branży jądrowej to że produkuje więcej odpadów, bla bla bla - tymczasem to
po 1. i tak wyznaczane są strefy przeznaczone do zrzutu paliwa (nad oceanem, niezamieszkałym obszarem itp)
po2. większosć samolotów i tak nie ma możliwości zrzucac paliwa:
Z reguły w instalację do zrzutu paliwa wyposaża się tylko duże samoloty długodystansowe, w których maksymalna masa startowa jest dużo większa od maksymalnej strukturalnej masy do lądowania, oraz gradienty wznoszenia na jednym silniku w przypadku odejścia na drugi krąg nie spełniają odpowiednich wymagań (np.