Pre-selektor Wilsona, czyli serwis skrzyni biegów w latach 30-tych
Pre-selektory to rozwiązanie umożliwiające zmianę biegów stosowane na szeroką skalę w samochodach osobowych przed II Wojną Światową. Ta konstrukcja powstała by wyeliminować konieczność synchronizacji pedału sprzęgła i gazu przez kierowcę, można powiedzieć, że była to skrzynia...
Witek_H z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 27
Komentarze (27)
najlepsze
Piękne czasy
W ogole to fajne byly te wczesne skrzynie polautomatyczne i rozwiazania tam stosowane. Moje ulubione to z lat 50 gdze byla zwykla skrzynia, zwykle sprzeglo cierne i do tego hydrauliczny konwerter jak z auromatu.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fluid_Drive
Komentarz usunięty przez moderatora
Zacznijmy od opisu "Jak jeździć z pre-selektorem": to woła o pomstę do nieba. Gdybym miał wsiąść do auta, to na podstawie tego tekstu nigdy bym nie ruszył. A nawet na wikipedii jest to sensownie i logicznie opisane. Może trzeba było przeczytać?
Ale w miarę czytania robi się już tylko gorzej:
@Witek_H: latach 30. lub latach trzydziestych.
Wiem, że błąd jest też w artykule źródłowym, ale dobrą praktyką byłoby jego skorygowanie w wykopowym tytule. ;)
I zgaduje że "automaty" wprost wyewoluowały z tego właśnie rozwiązania, poprzez dodanie mechanizmu sterowania.
Skrzynie dwuwałkowe (czyli te typowe manuale) to technicznie była odrębna rzecz która podlegała swojej ewolucji synchronizacji biegów.