Ja #!$%@?ę, komentarze jak zwykle na poziomie. Podajecie przykłady węzłów z Japonii czy innych wysokorozwiniętych krajów olewając totalnie geografię i historię tych państw. Polska to kraj głównie nizinny gdzie nie ma potrzeby ani ekonomicznego uzasadnienia budowania wielu tuneli, estakad czy bardzo wyrafinowanych węzłów. Co więcej Polska to kraj gdzie 20 lat temu nikt nawet nie marzył o sieci autostrad i dróg ekspresowych dzisiaj podróż między większością miast wojewódzkich ma miejsce po drodze
Przypomnijcie sobie jak w 2000 roku jechało się np. z Poznania do Wrocławia czy z Lublina do Warszawy.
@Gorzki_stulejarz: A skąd wypokowa gówniarzeria ma to wiedzieć? Dwadzieścia lat temu to ich jeszcze w planach nie było. Oni całe życie w dobrobycie spędzili i biedy ani syfu, jaki był wcześniej, po prostu nie znają, a kontekstu ekonomiczno-historycznego nie ogarniają, gdyż słowo pisane ich brzydzi – łatwiej się przecież klika w emotki i
@piastun: Ja też nie za równanie w górę i porównywanie do lepszych ich obwiniam, tylko o brak znajomości realiów i chęci do ich poznania. Drogi nie rosną na drzewach, trzeba je zbudować i to za ciężkie pieniądze. Nie da się tego zrobić od razu, bo budżet ma inne wydatki, a kraj wciąż jest na dorobku. Po upadku komuny byliśmy drugim (po głodnej Rumunii) najbiedniejszym krajem w Europie, wyprzedzały nas nawet Białoruś,
Drogi w Polsce to jest ta rzecz co do której "myślałem że nie dożyję" (jak to mawiają starzy ludzie).
20 lat temu jeździło się po Polsce krajówkami, gdzie "dobra droga" była wtedy jak były pobocza na których "dawało się marginesik" gdy było się wyprzedzanym na trzeciego. A już wypas to była Gierkówka - gdzie normalnie przecinały ją skrzyżowania ale miała te dwie jezdnie po dwa pasy A drogi dzieliły się na te
@hellfirehe: Były takie okresy, że jeździłem dużo po Polsce i oczywiście były regiony lepsze i gorsze. Najbardziej porównanie mam na trasie Lublin - Jelenia Góra. W miarę regularnie jeżdżę od końca lat dziewięćdziesiątych i zmiany są olbrzymie, chociaż do pełni szczęścia jeszcze sporo brakuje.
@projektant_doktorant: Mi z rozwojem Polski Wschodniej kolarzy się program skomentowany przez niejakiego p.Karpińskiego, to było chyba coś jak "Ch..j z tą Polską Wschodnią"...
@Skrytozerca90: e. Jest parę baboli. Skręt z POW na Lublin ma tylko jeden pas, po chwili robią się dwa by za chwilę znowu był jeden. Podobnie jest z Lublina na Mińsk. A np w 0:28 widać prawy kończący się pas co jest wbrew logice i bezpieczeństwu.
Cieszcie się, bo to jeden z ostatnich węzłów. Po vecie PIS-u nawet nie dokończą malować pasów bo pieniędzy nie będzie. Putin nawet palcem nie musiał kiwnąć, a PIS rozmontował demokrację zgodnie z jego oczekiwaniami.
"Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020". Nacieszcie oczy kochani, bo niedługo mogą się skończyć takie budowy.
@Kot_w_butach7: W przypadku dróg a i s wygląda to mniej więcej tak. Nie jest tak w każdym projekcie, bo są inne zasady kwalifikowalności. Nie da się tego porównać 1:1. W dodatku, na tym kontrakcie jest jeszcze m,in. budowa centrali sterowania ruchem dla całego kraju, też współfinansowana z ue ale z innego projektu.
@warsiawianski: tak, 80% drogi nam zabiorą, później zabiorą sprzęty z firm i szkół, później zabiorą wiedzę z programów szkoleniowych, a jak już nic nie zostanie to wyczyszczą pamięć erasmusowiczom. Kto wam te pierdoły opowiada?
@El3xetor: @warsiawianski: 80% na wydatki kwalifikowane (czyli nie na całość zadania, a wspomniane wydatki stanowią nawet nie połowę wszystkich kosztów) dała UE, do której budżetu także i my się dokładamy. Przetargi tak rozpisane, że starać się o to w zasadzie nie mogły polskie firmy, więc spora część tej kasy jednak wróciła do UE. Nam z tego zostały wynagrodzenia dla podwykonawców i pieniądze dla dostawców surowców na te drogi, których to
Ja jestem zajebiście dumny z tego jak w ostatnich latach rozbudowuje się ekspresówki. Coś pięknego, nie dosyć, że mają naprawdę wysoki standard to jeszcze przykładowo za kilka lat będzie można dojechać z Wrocławia do Gdańska, czyli tam gdzie prawie cały kraj trzeba przeciąć w 75% drogi ekspresówkami a pozostale 25% autostradą (。◕‿‿◕。). Już jest gotowe Wrocław>Poznań>Gniezno>Bydgoszcz a teraz jeszcze odcinka Bydgoszcz > Świecie gdzie połączy
@pokorski: Można od dosyć dawna. Tylko, że będzie krócej i biorąc pod uwagę korki, TIRy i zamulaczy na A1 wokół Łodzi, może nawet godzinę szybciej. 549km vs 485km.
@warsiawianski: Większość przedstawicieli homo polacus sovieticus nie jeździ poza Polskę, a jeśli już, to są wysadzani w jakimś tanim kurorcie na tygodniowe wczasy i nie widzą jak wygląda infrastruktura na świecie. Może wyglądać gorzej, ale od blisko 17 lat jest członkiem UE, a członkostwo poprzedziło kilka lat przygotowań i jeśli po 20 latach podniecamy się zwykłym węzłem drogowym, to coś tu jest nie tak. Mnie zminusowali, bo śmiałem wrzucić węzeł z
@kjungst jezdze srednio raz na tydzien droge z Manchesteru do Doncaster i osobiscie nie wiem czy to takie dobre rozwiazanie przynajmniej nie dla wezla m62/m1 bo tam zawsze w czasach przed kowidem byly korki chyba ze jechalo sie o 12 a to tez roznie. Wydaje sie ze rozwiazanie zastosowane w Polsce jest bardziej przyszlosciowe przy ciagle zwiekszajacym sie natezeniu ruchu.
Komentarze (190)
najlepsze
@Gorzki_stulejarz: A skąd wypokowa gówniarzeria ma to wiedzieć? Dwadzieścia lat temu to ich jeszcze w planach nie było. Oni całe życie w dobrobycie spędzili i biedy ani syfu, jaki był wcześniej, po prostu nie znają, a kontekstu ekonomiczno-historycznego nie ogarniają, gdyż słowo pisane ich brzydzi – łatwiej się przecież klika w emotki i
Drogi nie rosną na drzewach, trzeba je zbudować i to za ciężkie pieniądze. Nie da się tego zrobić od razu, bo budżet ma inne wydatki, a kraj wciąż jest na dorobku. Po upadku komuny byliśmy drugim (po głodnej Rumunii) najbiedniejszym krajem w Europie, wyprzedzały nas nawet Białoruś,
20 lat temu jeździło się po Polsce krajówkami, gdzie "dobra droga" była wtedy jak były pobocza na których "dawało się marginesik" gdy było się wyprzedzanym na trzeciego.
A już wypas to była Gierkówka - gdzie normalnie przecinały ją skrzyżowania ale miała te dwie jezdnie po dwa pasy
A drogi dzieliły się na te
@starnak: Do końca tego roku cała POW włącznie z tym węzłem ale za wyjątkiem tunelu na Ursynowie ma być oddana do użytkowania.
Putin nawet palcem nie musiał kiwnąć, a PIS rozmontował demokrację zgodnie z jego oczekiwaniami.
http://www.pulawska-lubelska.pl/dane-ogolne
Wartość projektu: 4 074 761 037,69 PLN
Wydatki kwalifikowane: 1 995 401 845,4 PLN
Wartość unijnego dofinansowania: 1 696 091 568,58 PLN
Poziom unijnego dofinansowania w procentach: 85%
Nr umowy/decyzji: POIS.03.01.00-00-0025/16
Źródło:
https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/projekty/lista-projektow/lista-projektow-realizowanych-z-funduszy-europejskich-w-polsce-w-latach-2014-2020/
Nie jest tak w każdym projekcie, bo są inne zasady kwalifikowalności. Nie da się tego porównać 1:1.
W dodatku, na tym kontrakcie jest jeszcze m,in. budowa centrali sterowania ruchem dla całego kraju, też współfinansowana z ue ale z innego projektu.
Mnie zminusowali, bo śmiałem wrzucić węzeł z
Jaśniejsza nawierzchnia w głównym ciągu to beton?