@syn_kolezanki_twojej_starej: @DEATH_INTJ: @Amenotejiikara: to jest gównomod zjadający 40% wydajności na okluzję otoczenia, czytaj podbija cienie w kątach i zakamarkach, tam gdzie łączą się powierzchnie. Na Skellige na śniegu i pod światło robi artefakty, taki oto ray tracing xD Nie wiem jak typowi nie wstyd, że bierze za to hajs xD
@Curus_Bachleda: tekstury enviro nie robi się pod rozdzielczość ekranu tylko px/cm².
@vendel: Od kilku lat tak tworzone jest znaczna część tekstur i to jest industry standard (pic ref, ta tekstura jest stworzona matematyką). Tylko nie podczas wyświetlania, a w procesie twórczym podczas tworzenia assetów, a nie podczas wyświetlania ani nawet nie podczas instalacji/wczytywania, bo nie masz tyle zasobów (RAMu, CPU) ani czasu żeby czekać aż się wszystko wygeneruje.
Chciałbym jeszcze raz poczuć to, co czułem po ukończeniu W3. Muzyka, świat przedstawiony i fabuła są tam tak piękne, że osobiście uważam tę grę za dzieło sztuki, a nie tylko rozrywkę.
@Smyrky: Oczywistym faktem jest, że W3 to nie gra idealna, ma swoje niedoróbki jak choćby wspomniane przez Ciebie powtarzalne zadania w stylu znajdź gniazdo i je spal. Jednak jeśli uważasz, że świat przedstawiony jest miałki to nie wiem co uznać za interesujący. Odnośnie końcówki to według mnie jest taka jak być powinna. Mówię tutaj o dodatku "Krew i Wino", bo właśnie on kończy fabułę Geralta.
Kurcze brakuje mi takiej gry na VR z perspektywy pierwszej osoby. Dla czegoś takiego kupiłbym cały zestaw i lepszy komputer. Tak żeby usiąść sobie w knajpie na Skellige, czy też pospacerować ścieżkami po Toussaint, w jakiś zimowy wieczór.
@Barteqmasi: Problem w VR leży głównie w tym, ze po godzinie grania w cokolwiek boli już głowa i oczy są zmęczone. Mózg jednak wykrywa, ze stymulacja wynika z jakiegoś innego źródła, niż zwykle środowisko.
@WasylBazyl: Zależy. Ja grałem w Alyx po 4-5 godzin dziennie z opcją płynnego ruchu i bez problemu, ale fakt, trzeba robić przerwy, bo się trochę dziwnie czułem na końcu, błędnik swoje dostał.
Ciekawe, czy jest jakiś mod, który normuje ruch drzew i krzaków, że nie latają jakby pizgało 100km/h. More Realistic Wind Effect Mod co prawda wprowadza poprawę, ale to jeszcze nie to.
@frostdemon: mysle ze trawy, krzewy i drzewa w grach ogolnie slabo sa animowane ze wzgledu na to ze tak naprawde jedna kepka krzakow to czesto setki oddzielnych bytow (np. zdzbla trawy), ktory kazde trzeba zanimowac oddzielnie aby wygladaly naturalnie. A takich kepek moze byc mnostwo, co przeklada sie na ogromna ilosc watkow obliczeniowych i duze uzycie zasobow procesora. Stad developerzy rezygnuja z takiego podejscia, podchodzac do krzewow jako grupy bytow (czyli
50 modów a każdy jedynie podbija kontrast jak 99% modów do gier "poprawiających" grafikę. Ray tracingu tam nie ma bo odbijają się jedynie statyczne obiekty a np postacie już nie.
Komentarze (169)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@Curus_Bachleda: tekstury enviro nie robi się pod rozdzielczość ekranu tylko px/cm².
@vendel: Od kilku lat tak tworzone jest znaczna część tekstur i to jest industry standard (pic ref, ta tekstura jest stworzona matematyką). Tylko nie podczas wyświetlania, a w procesie twórczym podczas tworzenia assetów, a nie podczas wyświetlania ani nawet nie podczas instalacji/wczytywania, bo nie masz tyle zasobów (RAMu, CPU) ani czasu żeby czekać aż się wszystko wygeneruje.
Komentarz usunięty przez moderatora
@d3xxer:
Każdy ma swoje gusta,