Niemiecka fabryka Tesli potrzebuje ogromne ilości wody. Może jej nie starczyć.
Musk nie wykazuje ani skruchy, ani zrozumienia dla problemów z wodą w regionie Grünheide. Tymczasem jego fabryka będzie zużywała 1,4 mln m3 wody rocznie. Wody, której tam brakuje, gdyż Grünheide położona jest na obszarze ochrony wód...
banzi z- #
- #
- #
- #
- #
- 184
Komentarze (184)
najlepsze
@friko9: raczej miejscowi urzędnicy upominają się o daninę
biedakom pozostała tylko segregacja śmieci
z ciekawości policzyłem ile to wody i wyszło mi że sporo: 160 000 litrów na godzinę
ale z drugiej strony mała (70W) basenowa pompka robi 5 000l/h https://www.wiltec.de/house-garden-pump-plate-heat-exchanger/swimming-pool-technology-hoses-pumps/swimming-pool-pump/sunsun-swimming-pool-circulation-pump-5000-l-h-70-w-with-filter.html
więc trzeba by takich pompek 32 - myślę że na zastosowania przemysłowe taka ilość wody to nic i cały ten artykuł to burza w szklance wody bo ktoś nie posmarował komu trzeba (albo odwrotnie, ktoś posmarował komu trzeba (
A przecież fabryka daje prace, płaci podatki (wprost i nie wprost poprzez dochodowe pracowników). Chyba nikt mi nie powie że z tych podatków władza nie potrafi ogarnąć infrastruktury pozwalającej
Jaki ku*wa koniec? Fabryka w budowie,
a że przemysł zużywa ją w o wiele większym tempie i na dodatek zatruwa to mało tych ekologów obchodzi...
https://www.youtube.com/watch?v=8D5f12dfbZQ
W Polsce to się akurat często zdarza.
Np. w przypadku hal Amazona, zdarzało się, że mają taki pobór wody, że gminne ujęcie wody nie ogarnia i cała wiocha nie ma wody, kiedy Amazon wszystko wyciąga z sieci wodociągowej.
No i gmina musiała budować większe ujęcie, bo nie przewidzieli, że tak będzie, tylko widzieli nowe miejsca
@oremi: wnioskujesz po tym, iż szukają ludzi z Polski? Przyczyną może być to, że wiele czynności montażowych wykonuje się jeszcze ręcznie (wiązki elektryczne, zabudowy we wnętrzu itp.) i tu dobrze sprawdzą się pracownicy z Polski. Wiele procesów jest też "brudnych" - woski, uszczelnienia. Tego przecież nie będą robić wysokiej klasy inżynierzy niemieccy... Druga sprawa to obecnie pracownicy niemieckich fabryk mają fajne oferty
@themat: tak, z nadgodzinami, które są niemal obowiązkowe
2. Zainwestuj miliardy euro w postawienie fabryki w kraju, który jest synonimem "starej" branży motoryzacyjnej.
3. O #!$%@?.
Trochę mnie ten ruch Tesli zdziwił, tak szczerze. Kto coś musiał w niemieckim urzędzie załatwić, ten się w cyrku nie śmieje. U nas o Niemieszkach nadal masę mitów się powtarza a tam jest takie kumoterstwo i #!$%@?ństwo na szczeblu administracyjnym, że głowa mała.
Komentarz usunięty przez moderatora
@sikorx: w sumie teraz są różne systemy ale może być tak, że woda jest wykorzystywana do procesów lakierniczych https://docplayer.org/2109450-Ecopaint-booth-effizient-und-nachhaltig-lackieren-www-durr-com.html , do oczyszczania karoserii przed malowaniem (ale po polerce/poprawkach), sprawdzanie szczelności karoserii (choć to może działać w obiegu zamkniętym). Może zapotrzebowanie jest też liczone dla toalet/prysznicy? Przy tylu pracownikach to może mieć znaczenie.
Niech sobie ja przeniosą :) Albo podciągną wodę od sąsiada ;)
Komentarz usunięty przez moderatora
Ciągle rzucają przepisami a to nie taka rura itp. Jakby w Polsce dbano o przedsiębiorców jak w Niemczech to byśmy mieli swój przemysł swój handel a tak mamy jedne wielkie g. Zachodnie koncerny na nas zarabiają a my nic z tego nie mamy
Do wyprodukowania samochodu potrzeba 4m3 wody. Fabryka Tesli żądając 1,5mln m3 wody/rok i produkując 500tys samochodów rocznie zużywa 3m3 wody. Zapraszam do dyskusji
No i właśnie dlatego fabryka powstaje w Niemczech. Gdyby miała powstać w Polsce, Czechach albo w Rumunii to po pierwsze zaraz pojawiłyby się problemy z przepisami Unijnymi, a po drugie Greenpeace i inni niemieccy ekolodzy zablokowali by budowę na następne 10 lat. Fabryka powstaje w Niemczech, bo Niemcom będzie piarowo bardzo trudno blokować jej budowę u siebie w kraju, szczególnie że