@WykoZakop: Nie ma za co. Nie widziałem wcześniej, a teraz obejrzałem z przyjemnością.
W ogóle fajnie, że powstają takie filmy odczarowujące zawód pilota. Coś, co do niedawna wydawało się wiedzą tajemną dostępną tylko dla "wybranych", obecnie może opanować każdy, kto jest wystarczająco uparty. Ba, dzięki coraz lepszym tanim symulatorom na pc i tanim zestawom vr każdy może się w domu nauczyć pilotować niemal dowolną maszynę.
W 2018r. leciałem Dreamlinerem do USA. W Warszawie, przed startem piloci robili testy urządzeń i okazało się, że nie działa komunikacja pokładowa.Technicy cudowali 2h. Pomyślałem sobie "może pomoże restart komputera". Po czym stewardessa ogłosiła, że w samolocie zostanie zdjęte na chwile napięcie. Zrobili restart samolotu i wszystko działało. 5 lat technikum informatycznego nie poszło na marne.
Warto wspomnieć, że przedstawiony samolot Embraer jest dość nowoczesny i zautomatyzowany (przez to przyjazny pilotom). Na innych typach maszyn może to wyglądać dużo bardziej skomplikowanie przez większą "klikaninę" np. na B737 ( ͡°͜ʖ͡°)
@enceladus71: najlepszy kompromis pomiędzy masą urządzeń a parametrami prądu
Przez długi czas standard w lotnictwie. Aczkolwiek nowoczesne konstrukcje już nie zawsze trzymają się sztywno 400Hz, a nawet napięcia 115 V. Stabilizowanie wszystkiego za wszelką cenę rodziło sporo problemów natury technicznej
Komentarze (84)
najlepsze
Łap plusa, ja nie widziałem
W ogóle fajnie, że powstają takie filmy odczarowujące zawód pilota. Coś, co do niedawna wydawało się wiedzą tajemną dostępną tylko dla "wybranych", obecnie może opanować każdy, kto jest wystarczająco uparty. Ba, dzięki coraz lepszym tanim symulatorom na pc i tanim zestawom vr każdy może się w domu nauczyć pilotować niemal dowolną maszynę.
@jagodowy_krol: jakby Ci tu powiedzieć...
Co prawda skończyłem jeździć dobre 20 lat temu, ale działo się, oj działo.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przez długi czas standard w lotnictwie. Aczkolwiek nowoczesne konstrukcje już nie zawsze trzymają się sztywno 400Hz, a nawet napięcia 115 V. Stabilizowanie wszystkiego za wszelką cenę rodziło sporo problemów natury technicznej