Przedwojenna afera polskiego rządu: sensacyjna oferta fabryki Citroëna odrzucona
Andre Citroën złożył w 34 roku rządowi niesamowitą ofertę: miał założyć fabrykę aut na swój koszt, w miejscu wskazanym przez rząd, zatrudni 100% pracowników z Polski, 50% części i podzespołów będzie z Polski (docelowo 100%), za każde sprzedane auto sfinansuje budowę dróg. Sanacyjny rząd odrzucił..
francuskie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 109
Komentarze (109)
najlepsze
@CenaMusztardy: nie, nie idioci, tylko zorientowani na realizację własnych interesów egoiści i psychopaci. Coś takiego jak dobro wspólne dla nich nie istnieje - no chyba, że przy okazji można się szybko dorobić.
Idiotami to jest społeczeństwo, że takich ludzi wybiera, by nim rządzili.
rzeczony artykuł
Czas. 1937, nr 143 (27 V)
[strona 9]
Historyczne niedyskrecje i aktualne ataki
B. Andrzejowski
http://mbc.malopolska.pl/dlibra/docmetadata?id=52621&from=publication
Citroen w łódzkich zakładach tekstylnych zapoznał się z technologią kół zębatych o daszkowym uzębieniu. Założył firmę, wytwarzającą koła zębate, którą nazwał "Engrenages Citroën". Znajdowała się ona w Fauburgu, tam też powstało logo, opracowane osobiście przez André – szewrony. W 1905 roku dzięki współpracy z André Boas z Jacques Hinstin powstało większe przedsięwzięcie – "Hinstin Freres Citroen & Cie". Duże zapotrzebowanie na koła