UE ma „duży problem”. Udowodniła światu, że Diesel jest czystszy od elektryka!
Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii i… porównała je do Skody Octavii TDI. Diesel okazuje się być dużo czystszy od samochodów elektrycznych.
juzwos z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 390
Komentarze (390)
najlepsze
Ten kto miał jakikolwiek pojęcie widział o tym zawsze...
Walka z dieslami to była walka ideologii z rozumem...
Tymczasem diesle się eliminuje z miasta ponieważ emitują szkodliwe substancje takie jak tlenki azotu, cząstki PM2 i jeszcze jakieś inne trujące. One są opisane w normach EURO i zobacz, że w normie euro nie występuje CO2.
A ci geniusze z tego
"If the charged electricity comes from renewables, GHG emissions of EVs can drop to half of those of similar cars with a
combustion engine." https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/green-ncap-study-unveils-small-co2-advantage-evs?t%5B0%5D=Electrification%3B%20CO2%20target&curl=1
Czyli elektryk też produkuje CO2 bo bierze prąd z elektrowni węglowej, no super, tylko co jak on jednak pobiera energię z elektrowni atomowej?
Ciekawi mnie też jak obliczyli zużycie energii, bo coś mi się wydaję, że sprawność
Nie widziałem jeszcze obliczeń które uwzględniałyby to że ropę trzeba wywiercić spod dna morskiego, przepompować, statkami na mazut przetransportować do rafinerii, przerobić na paliwo a dopiero stamtąd przewieźć
Zakop 10m pod ziemią
Źródło wyliczeń: Instytut Danych z Dupy.
Skoda Octavia 2.0 TDI spala średnio 5,8l / 100km czyli 61,2 kWh/100km (przy założeniu, że litr oleju napędowego ma 38MJ - 10,28 kWh) co daje nam
Po to właśnie wyliczyłem czystą energię jaką zużywa dany samochód na danym odcinka by pokazać absurdalną dysproporcję pomiędzy czystą energią jaką ten samochód zużyje a rzekomymi pozostałymi kosztami energetycznymi - za równo w przypadku elektryka (mocno zawyżone) jak i w przypadku samochodu spalinowego (prawdopodobnie zaniżone).
-Samochód elektryczny:
Średnie zużycie energii wynosi 15,9 kWh / 100km
a
4 lata, traci żywotność. Chyba miałeś tego elektryka tak samo jak ten mityczny silnik co się po 150 000 popsuł.
Silnik to się psuje w starym gruzie, który w Niemczech został zezłomowany, bo nikomu się nie chciało tego
Jakby raport był na niekorzyść tezy, to tym gorzej dla raportu. Zaraz by szukali dziur i wyrok byłby taki, że jest #!$%@? wart.
Mówią też, że raport uwzględnia cykl życia pojazdu. To ja się zapytuję o