Mnie denerwuje ujadanie piesków. Najwyraźniej co druga osoba mieszkająca w bloku musi mieć psa który ujada jak o każdej porze dnia i nocy. Jakoś muszę z tym żyć a też nie chce. Chcesz mieć cicho to jedź do lasu..
@larkinflight: tylko w przypadku normalnych pojazdów nikt nie ma problemu, że oni sie poruszają i do pewnego stopania hałasują. problemem są głównie zjeby w kryzysie wieku średniego na #!$%@? motorach, którzy hałasują i stawiają całe miasto na nogi myśląc, że są fajni.
@Im_from_alaska: zapomniałeś o hondziarzach i koleżkach w bmw z 1990r. Też mają wyprute wydechy i dają czadu. Mnie, tak jak wcześniej pisałem bardziej przeszkadzają ujadające psy. Samochód/motor hałasuje ze 3s do 5 sekund i pojedzie dalej. Pies będzie darł ryja przez godzinę..
@falconiforme: EU wprowadziła gdzieś w okolicach 2010 roku obowiązkowe etykiety dla opon, na których masz podaną głośność mierzoną przy tych samych warunkach dla każdej opony. Możesz dzięki temu kupować cichsze opony. Co do producentów, to są też serie cichych opon, możesz takie kupić. Opony są ciche przez jakieś 2 lata, zaś sama guma żyje 5 do 7.
Co do asfaltu, to nie do końca, "ciuchy" asfalt ma niższy współczynnik tarcia i
@falconiforme: jedny glos rozsadku w tym zalewie eko-oszolomow, ktorzy wszystkiego by najchetniej zabronili.
Dla mnie jest calkowicie niezrozumiale, ze do dzisiaj nikt nie zajmuje sie ani akustyka opon ani akustyka nadkoli i nie konstruuje ich tak zeby tlumily szumy zamiast prymitywnego ograniczania predkosci.
niech się odwalą od innych ludzi którzy chcą żyć inaczej
@ultimate_dziaders: o ile domyślnie jestem ugodowy i przyjacielski, tak nie mam żadnych skrupułów przed złośliwościami w kierunku ludzi, którzy bez dobrego powodu generują hałas.
1. Hałas w mieście ze względu na skalę, zagęszczenie itp. itd. z którym nic nie zrobimy bez brutalnych lewacki sankcji.
@ultimate_dziaders: sytuacja w dużych miastach bardzo się zmieniła w ostatnich dekadach. Systematyczne zagęszczanie zabudowy = tysiące nowych mieszkańców w pobliżu śródmieścia. Rozbudowa przedmieść = tysiące nowych samochodów. Ten proces nadal trwa. Już od dawana parkowanie i jazda w centrach to sport tylko dla najbardziej cierpliwych kierowców. Reszta przesiada się na rowery
Komentarze (66)
najlepsze
To co producenci mogliby zrobić to wypracować indeks głośności dla opon. Lub tworzyć serię cichych opon.
Co do asfaltu, to nie do końca, "ciuchy" asfalt ma niższy współczynnik tarcia i
@falconiforme: jedny glos rozsadku w tym zalewie eko-oszolomow, ktorzy wszystkiego by najchetniej zabronili.
Dla mnie jest calkowicie niezrozumiale, ze do dzisiaj nikt nie zajmuje sie ani akustyka opon ani akustyka nadkoli i nie konstruuje ich tak zeby tlumily szumy zamiast prymitywnego ograniczania predkosci.
@ultimate_dziaders: o ile domyślnie jestem ugodowy i przyjacielski, tak nie mam żadnych skrupułów przed złośliwościami w kierunku ludzi, którzy bez dobrego powodu generują hałas.
@ultimate_dziaders: sytuacja w dużych miastach bardzo się zmieniła w ostatnich dekadach. Systematyczne zagęszczanie zabudowy = tysiące nowych mieszkańców w pobliżu śródmieścia. Rozbudowa przedmieść = tysiące nowych samochodów. Ten proces nadal trwa. Już od dawana parkowanie i jazda w centrach to sport tylko dla najbardziej cierpliwych kierowców. Reszta przesiada się na rowery