Pewnie w tym filmie jest także nawiązanie do pacanów czytających tylko tytuły
Jak wyjaśnił Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK, zmiana numeracji to nie tylko zmiana jednych tabliczek na inne. Za tym idzie konieczność modyfikacji wielu systemów informatycznych sterujących ruchem na dworcu i trasach wylotowych, systemów stron dla pasażerów i wreszcie zmiana ulubionego systemu poznaniaków – systemu sterowania ruchem. To niestety znacznie wyższy koszt niż kilkudziesięciu nowych tablic na peronach.
@apee ja rozumiem że fajnie jest się ponabijać z PKP, ale zmiana sygnalizacji i sterowania ruchem, to nie jest jakieś tam #!$%@? i poprawki w plikach txt. Tu każdy błąd to może być potencjalne niebezpieczeństwo. Wiedz wsadź sobie te swoje przemyślenia w kieszeń.
@jockeron kiedyś było warto iść na księdza, można było się zajebiscie dorobić. Teraz trzeba iść na polityka i być #!$%@? pasującym do reszty wtedy dostaniesz fajne stanowisko, możliwości przekrętów i śmiania się ludzia w twarz. Bo my tak do tego przywyklismy ze nawet nie widzimy jak sercowkami plują nam w twarz.
@hu-nows: Wcześniej wchodząc na dworzec od strony galerii podróżny widział układ peronów "321" i dalej "456". Teraz podróżny zobaczy perony "235" i dalej "8 10 11" xD
Dziwi mnie, że w projekcie za 5 mln nie uwzględniono, ani jednego specjalisty od UX
@naciski: w tym wszystkim nawet nie chodzi o te nieszczesne numerki tylko czytelne oznakowanie, żeby już przy wysiadaniu z ubera widzieć gdzie trzeba iść (schodami / tunelem / na dworzec letni czy w ten drugi koniec tego samego peronu) tymczasem jezeli juz jest jakas tablica to ma na sobie "wirtualny" zawijas/strzalke ktora ma sie nijak do fizycznego kierunku w ktorym trzeba isc ¯\_(ツ)_/¯
Ale dzięki geniuszowi kosztującemu 5 mln PLN teraz już jest poprawio...
A nie - czekajcie.
Coś chyba nadal jest nie tak.
Podróżny zjeżdżając z hali dworca na perony widzi tylko perony 1,2, 3 i 5.
Ma jeszcze perony 4 i 6, ale są one za plecami, gdy zjedzie. Z resztą - pewnie nadal informacja pasażerska na hali pozostaje tak tragiczną, że pasażer do końca nie wie, gdzie
@Mr--A-Veed genialne to co opisujesz xD muszę to przeżyć na żywo ;) Imho najprostszym rozwiązaniem byłoby po prostu informacja pozioma w postaci linii prowadzących na konkretne perony (tak jak na wielu europejskich dworcach), zero problemów z trafieniem i idiotycznych wyświetlaczy, które nie są na tyle elastyczne, w kwestii wskazywania kierunków, jak zwykła"linia na chodniku".
Imho najprostszym rozwiązaniem byłoby po prostu informacja pozioma w postaci linii prowadzących na konkretne perony
@samur80: Całkowicie się zgadzam. Najprostsze byłyby linie prowadzące i co więcej: bez gruntownej przebudowy to chyba jedyne rozwiązanie, które może realnie rozwiązać problem.
Niestety tylko wobec pełnosprawnych pasażerów, bo niewidomi nadal są w totalnej d...
Ale koniecznym uzupełnieniem jest wg mnie przebudowa informacji pasażerskiej. Tj. na hali głównej powinny przynajmniej być ekrany odjazdów dla peronów
To jest też "dziennikarz" na miarę dzisiejszych czasów. Pisać o zmianie numeracji peronów, ale nie napisać jak ta numeracja się zmienia... i najlepiej pod artykułem się nie podpisać.
Zamiast kilkudziesięciu tablic z JASNYM rozrysiwaniem planu dworca to ci idioci szastają kasą na zmianę numerków która widzę ponownie nie jest oczywista (╯°□°)╯︵┻━┻
@KollA: Peron 0 byłby bez sensu, bo perony szły w kolejności 321456, a po dodaniu zera byłoby: 0321456.
Największym problemem tego dworca jest to, że nie ma jednego ciągu komunikacyjnego wzdłuż peronów oraz że istnieją perony ustawione szeregowo, a nie równolegle...
@milo1000: Różne perony były na jednym torze wykorzystywane do różnych celów nie tylko bieżącej obsługi pociągów, często linie podmiejskie zaczynają się na PG więc zwykle oczekują dłużej, aby np. pasażerowie nie marzli zimą, po to są dodatkowe perony oznaczane dodatkowymi literkami, logicznie idę na tor jakiś tam i powinno być od 0 do 6 na Poznań Główny i idę później na peron odpowiedni 4, lub 4A, lub 4B. Oczywiście oznaczenie A
Temu dworcu juz nic nie pomoze ( ͡º͜ʖ͡º) Najfajniej jest jak czekasz sobie na peronie 3, a tu nagle jest zmiana i pociag zostaje przeniesiony na dworzec letni.
@zgubiles_sie_jelonku: A jak nie jesteś z Poznania to już zupełnie masz mindfucka bo nie wiesz gdzie to (i spytać nie ma kogo, bo wielu poznaniaków nie wie)
Oni tam sobie dla siebie mogą mieć numery torów i peronów. Ale dla pasażerów powinny być wyłącznie STANOWISKA. Jeden numer zamiast dwóch. Pociąg odjeżdża ze Stanowiska 1 zamiast pociąg odjeżdża z peronu 1 przy torze 12. A dlaczego 12 jak tory są tylko 2? Bo lata temu był tor który przesunięto a potem jeszcze coś i jeszcze coś i im się do 12 doliczyło. Taki niepotrzebny mamy na PKP #!$%@?.
Komentarze (105)
najlepsze
Dziwi mnie, że w projekcie za 5 mln nie uwzględniono, ani jednego specjalisty od UX
Ale dzięki geniuszowi kosztującemu 5 mln PLN teraz już jest poprawio...
A nie - czekajcie.
Coś chyba nadal jest nie tak.
Podróżny zjeżdżając z hali dworca na perony widzi tylko perony 1,2, 3 i 5.
Ma jeszcze perony 4 i 6, ale są one za plecami, gdy zjedzie. Z resztą - pewnie nadal informacja pasażerska na hali pozostaje tak tragiczną, że pasażer do końca nie wie, gdzie
Imho najprostszym rozwiązaniem byłoby po prostu informacja pozioma w postaci linii prowadzących na konkretne perony (tak jak na wielu europejskich dworcach), zero problemów z trafieniem i idiotycznych wyświetlaczy, które nie są na tyle elastyczne, w kwestii wskazywania kierunków, jak zwykła"linia na chodniku".
@samur80: Całkowicie się zgadzam. Najprostsze byłyby linie prowadzące i co więcej: bez gruntownej przebudowy to chyba jedyne rozwiązanie, które może realnie rozwiązać problem.
Niestety tylko wobec pełnosprawnych pasażerów, bo niewidomi nadal są w totalnej d...
Ale koniecznym uzupełnieniem jest wg mnie przebudowa informacji pasażerskiej. Tj. na hali głównej powinny przynajmniej być ekrany odjazdów dla peronów
i najlepiej pod artykułem się nie podpisać.
A i to że dworzec zachodni jest 5 min piechotą od głównego :D
Zrobiono jeszcze większy bałagan niż był i o to dokładnie chodzi, aby na końcu wszystkim żyło się trudniej, gorzej, bardziej nerwowo...
Największym problemem tego dworca jest to, że nie ma jednego ciągu komunikacyjnego wzdłuż peronów oraz że istnieją perony ustawione szeregowo, a nie równolegle...