Obraz nędzy i rozpaczy rosyjskiej armii. Idą na wojnę w trampkach

Obraz nędzy i rozpaczy rosyjskiej armii. Idą na wojnę w trampkach

Rosyjskie braki w wyposażeniu były widoczne już wiosną. Ale całkowite załamanie systemu zaopatrzenia wojska zaczęło się wraz z mobilizacją. Okazało się, że magazyny są niemal puste.

  •  

    pokaż komentarz

    Bylo, że ich buty wojskowe starczają na 2 tygodnie. Szyte przez więźniów, rozpadają się błyskawicznie. Więc nic dziwnego. Musieli dosyłac non stop na front.
    But po 2 tygodniach to dopiero układa się dobrze na nogach, u nich rozpada się. Wot, ruskaja tiechnika

  •  

    pokaż komentarz

    A wykopowe rusifile jeszcze nie tak dawno pisały, że lend lease nie miał znaczenia podczas drugiej wojny światowej.

    Teraz pewnie by się przydał im wujek sam obsypujący ich amunicją, jedzeniem i sprzętem.

    Może jakiś dowcip o amerykańskich naukowcach i głupich hamburgerach?
    Nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw: oby Chinczycy nie wpadli na te pomysl.

    •  

      pokaż komentarz

      oby Chinczycy nie wpadli na te pomysl.

      @Martini12: Wydaje się że Chiny grają jednak na upadek ruskich - pozyskaliby surowce i inne bogactwa naturalne za ułamek ceny gdyby rosja pogrążyła się w chaosie. Oni mają w dupie putina i reszte tego narodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Martini12: Chiny to wziely popcorn do reki i ogladaja spektakl, jak USA drukuje kolejne tryliony i wysyla sprzet, jak Europa sie rozbraja, a ruskie traca i sprzet i ludzi.

    •  

      pokaż komentarz

      @ijones: to ze Chiny maja swoja filozofie to jasne od tysiecy lat. mysle ze przed 24 lutego ukladanka byla tak zrobiona ze Chiny Niemce i Rossja w cichym sojuszu sprobuje zrzucic USA/Nato z rowerka. Wszyscyli liczyli ze NATO sie skompromituje, chiny odbiorą tajwan, Rossja lyknie bezbolesnie ( bez strat ) Ukraine i za przyzwoleniem niemiec wyrzuci wojska NATO z krajow baltyckich i byc moze z Polski.

      niesamowite jak upór i odwaga a wrecz heroizm Ukraincow supportowanych przez Polakow zmienil wszystko na planszy.
      niesamowite. gdbyby nie Ukiraincy pewnie dzis musielibysmy z kalachem w reku siedziec w zimnej norze, a tak mozemy dalej ukladac strategie dla swiata z piwnicy.
      ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ijones: Chińczycy sprzedają broń kacapom via Korea Północna.

    •  

      pokaż komentarz

      Chiny to wziely popcorn do reki i ogladaja spektakl,

      @TomPo75: tak u nich w tej filozofii jest zeby usiasc na wzgorzu i patrzec jak dwoch silnych sie bije o przywodztwo.
      pewnie mogli by jakos supportowac jedna ze stron, w domysle Russka bo przeciez USA to dla nich wrog.
      no ciekawe co bedzie. moze Chiny jak zobacza ze ich teoretyczny sojusznik w konfonrtacji z USA pada i sie nie podniesie to albo go wespra, albo biora syberie po dogadaniu z USA.
      W opcje ze USA dogaduje sie z putinem i atakuja chiny, juz nie wierze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Martini12: To najbardziej prawdopodobny scenariusz.
      Jak jeden z walczacych w dolinie tygrysow zacznie padac, to zejda ze wzgorza.
      Jeszcze swiat im za to podziekuje, ze pomogli zachodowi rozwalic rosje.
      Chiny bardzo chetnie przytula tereny, ktore w sumie juz zajmuja ich mieszkancy. Zlozami naturalnymi tez nie pogardza.

    •  

      pokaż komentarz

      Może jakiś dowcip o amerykańskich naukowcach i głupich hamburgerach?

      @Przemysluaw:
      UŻYLI OŁÓWKA LOLOLOL !!!1!adin!

      pokaż spoiler Prosz... (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      @Martini12

      oby Chinczycy nie wpadli na te pomysl.

      Chiny są zbyt zajęte niszczeniem swoich prywaciarzy polityką covidową.
      Za chwilę nie będą w stanie sami się wyżywić i wyposażyć własnej armii.

    •  

      pokaż komentarz

      @NoOne3

      UŻYLI OŁÓWKA

      Genialne ( ͡º ͜ʖ͡º)
      Fun fact, ten dowcip ma drugie dno.

      Bo pył z ołówka w atmosferze bogatej w tlen i w stanie nieważności może doprowadzić do pożaru przy, np. rozłączaniu obwodu w przełącznikach.
      I Rosjanie kupowali od amerykanów te długopisy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw: Chiny maja w skutek swojej polityki 1 dziecka, pare mln mezczyzn ktorzy nigdy nie beda mieli zony/kobiety. idealnie dla nich jest ich wsadzic w kamasze i na front. taki paradoks. i jest tego pare ladnych mln.
      (+35mln mezczyzn)

    •  

      pokaż komentarz

      @Martini12

      Chiny maja w skutek swojej polityki 1 dziecka, pare mln mezczyzn ktorzy nigdy nie beda mieli zony/kobiety. idealnie dla nich jest ich wsadzic w kamasze i na front. taki paradoks. i jest tego pare ladnych mln.
      (+35mln mezczyzn)

      Mięsko armatnie nie wygrywa wojny.
      A od dwóch wojen światowych liczy się wydolność przemysłu i możliwości utrzymania produkcji w warunkach wojennych.

      O czym boleśnie przekonali się Rosjanie podczas drugiej wojny światowej a następnie Niemcy pod jej koniec.

      Nie będą mieli w co wsadzić tych mężczyzn, nie będzie miał kto im produkować amunicji i czym jej dostarczyć na front.

      Poza tym genialnym pomysłem w starzejącym się społeczeństwie jest zabierać resztki młodych zdrowych mężczyzn z gospodarki.

      Na pewno po wojnie wszystko ruszy z kopyta, już widzę tych starców w hutach i fabrykach, te kobiety na placach budowy ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      Chiny to wziely popcorn do reki i ogladaja spektakl, jak USA drukuje kolejne tryliony i wysyla sprzet, jak Europa sie rozbraja, a ruskie traca i sprzet i ludzi.

      @TomPo75: witamy cumrata ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      albo biora syberie po dogadaniu z USA.

      @Martini12: Nie no, jak? USA nie debile, wiedzą, że Chiny to większy wróg od Rosji oraz wróg ich sojuszników - Japonii, Korei, Tajwanu. To byłby zbyt niebezpieczny precedens.
      USA wezmą stronę Rosji, tym razem gotując smoka zamiast ruskiej żaby. Propaganda usiłującego uratować dupę Putina zacznie opowiadać, jak bezsensownym był atak Ukraińców na pozycje Ruskie 24 lutego i zaproponuje wzajemne wybaczenie, wydzierżawienie Krymu na 99 lat i rozprawienie się z separatystami, co sfałszowali niedawne referenda. W zamian za spokój na zachodniej flance.

  •  

    pokaż komentarz

    Noszenie obuwia sportowego nie musi być oznaką braków obuwia wojskowego. Buty wojskowe (te ciężkie, skórzane buciory, jak opinacze czy desanty), zanim nie zostaną rozchodzone, masakrują nieprzyzwyczajoną do nich stopę. W Wojsku Polskim, podczas unitarki, żołnierze otrzymywali tzw. "receptę na trampki" - co sprowadzało się do noszenia trampek do munduru polowego przez żołnierzy, którzy dorobili się odcisków (i, powiedzmy sobie jasno - ran) na stopach. Co więcej - na filmikach z mobilizacji widać, że ci żołnierze, którzy mają na stopach obuwie sportowe - niosą buciory wojskowe przytroczone do zasobników. To są rezerwiści, którzy byli w wojsku i wiedzą, z czym się wiąże noszenie butów wojskowych przez pierwsze tygodnie - więc nic dziwnego, że wolą iść w obuwiu sportowym, szczególnie, że wygląda na to, że muszą iść wiele kilometrów.

    •  

      pokaż komentarz

      To są rezerwiści, którzy byli w wojsku i wiedzą, z czym się wiąże

      @BartTP: zawile to twoje tłumaczenie
      a ja myślę ze jakby mieli co dać to by dali
      ale drugiej strony im jednak szkoda bo i tak by się zmarnowało
      przecież to mięso armatnie i za długo nie powalczy
      nie ma znaczenia w jakim ubraniu będzie się rozkładać

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: dzięki, teraz ma to sens. Osoby które nie były w wojsku (tak jak ja) nie biorą takiego scenariusza pod uwagę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pabloos: generałów do wojska nie biorą!

    •  

      pokaż komentarz

      @kocha_to_poczeka: jak to "zawiłe"? Prościej się tego wyjaśnić nie da. I przecież im DALI - obejrzyj sobie filmiki z maszerującymi zmobilizowanymi - a zobaczysz, że oni buty wojskowe mają przywiązane za sznurówki do zasobników (plecaków), a na nogach mają buty sportowe. Pic related.
      https://streamable.com/gn9ht0

      źródło: buciki.png

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: A zastanowiles sie dlaczego maja je na sznurkach a nie na nogach?
      Bo sie rozpadaja w ciagu paru tygodni, wiec trzeba je oszczedzac.

    •  

      pokaż komentarz

      Buty wojskowe (te ciężkie, skórzane buciory, jak opinacze czy desanty), zanim nie zostaną rozchodzone, masakrują nieprzyzwyczajoną do nich stopę.

      @BartTP: Tylko sowieckie gówno.

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: tyle że są też zdjęcia z walk czy zdjęcia trupów w adidasach czy trampkach. Więc albo nie mieli butów albo były tak ujowe, że żołnierz wolał iść w bój w wysłużonych adidasach. Obie opcje świadczą źle o ruskiej Armii. A zarówno desanty jak i opinacze miałem, desantów z 2 pary i nie narzekałem (jak na tamte czasy spełniały swoje zadanie, żadne się nie rozpadły po 2 tyg)

    •  

      pokaż komentarz

      @kupkesobieciagne: witamy doświadczonego żołnierza.
      @TomPo75: tak, zastanowiłem - i dałem ci odpowiedź w pierwotnym komentarzu. I skąd pomysł, że te buty są gorszej jakości, niż te, które były w ludowym wojsku polskim? Tymczasem te z LWP były nie do zdarcia.

    •  

      pokaż komentarz

      witamy doświadczonego żołnierza.

      @BartTP: Nie trzeba być żołnierzem, by używać nieprzemakalnych desantów/trzewików i tego typu cudów na co dzień w robocie krulu złoty.

    •  

      pokaż komentarz

      @Bobsonp: albo przedkładali wygodę nad obtarte stopy, przyszło ci to do głowy? I "posiadanie" desantów to nie to samo co chodzenie w desantach po 16 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu. Ja miałem wątpliwą przyjemność odbyć zasadniczą służbę wojskową i WIEM. Nie, serio - ja się nie domyślam, ja WIEM.
      Gdybym miał iść do walki - bez wahania założyłbym cywilne, lekkie i wygodne buty. Buty wojskowe mają tylko jedną zaletę - są wytrzymałe.

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: Bo te dla LWP nie byly robione przez wiezniow? Ktorzy z reguly maja nie po drodze z wladza, ktora ich w tych pierdlach umiescila, wiec raczej nie zalezy im by byl to wybor najwyzszej jakosci. Do tego dodalbym typowa ruska mysl techniczna, jakosc surowcow i jakosc wykonania, gdzie wszystko trzyma sie na tasmie klejacej.
      Do tego zaloze sie ze (jak ze wszystkim w kacapii) to tam tez polowa materialow zostala sprzedana na lewo, a z reszty tworzony jest wyrob buto-podobny.

    •  

      pokaż komentarz

      @TomPo75: rozumiem, że byłeś w ruskim wojsku, miałeś te buty na nogach, względnie skontrolowałeś jakość tych butów będąc biegłym szewcem?

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: To znaczy ze ty byles w ruskim wojsku i miales te buty na nogach?
      O stary... musisz bardziej uwazac z tym co mowisz, bo rubelki nie przyjda xD
      Caly ruski sprzet to dziadostwo, bo wsziedzie wszystko kradna i sprzedaja na lewo, ale nagle buty to maja pierwszej jakosci - tiaa... na pewno jest jak mowisz xD
      Opcja bardziej realna to taka, ze z butami jest jak ze wszystkim innym.
      Skora polowe ciensza niz w specyfikacji (albo to nawet nie skora), nici tez polowe ciensze, guma 3x gorszej jakosci niz w specyfikacji, bo reszte sprzedano na lewo, po dogadaniu sie z dostawcami i podzieleniem kasy miedzy siebie. No ale sztuka jest sztuka, a to ze nie ma nic wspolnego z butem wojskowym, to juz tam taki szczegol.

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: pokaż mi jedno zdjęcie amerykańskiego żołnierza który na akcje poszedł w rozj%%%nych adidasach a nie wojskowych butach xD gdyby "wojskowe" buty byly takie hujowe to każda armia na świecie wyposażała by swoich żołnierzy w bojowe trampki ( ͡° ͜ʖ ͡°) tysiące kilometrów zrobiłem w desantach w różnym terenie i warunkach, i o ile nie mają startu do nowoczesnych butów taktycznych, to spełniały swoją rolę - usztywnialy kostkę, były wodoodporne, tylko podeszwa mogła by być lepsza

    •  

      pokaż komentarz

      @TomPo75: nie. Podałem ci wytłumaczenie, dla którego świeżo zmobilizowani żołnierze niosą te buty na sznurówkach - opierając się na własnym doświadczeniu z Wojska Polskiego, które nosiło buty tej samej konstrukcji. Ty tymczasem podałeś wytłumaczenie prościutko z dupy, opierając się wyłącznie na twoim przeświadczeniu (wynikającym z rusofobii i niczego innego), że to co ruskie musi być złej jakości.
      Nie pisz do mnie więcej, bo mi szkoda czasu na dyskusje na takim żenującym poziomie.

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: Skoro realny opis wszechobecnej korupcji jest dla ciebie rusofobia... to rzeczywiscie nie mam zamiaru z toba wiecej pisac. Na szczescie mozna tu blokowac ludzi i to mam zamiar uczynic. Putler kaput xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Bobsonp: piszesz to serio, czy tylko się ze mną przekomarzasz dla sportu? Żołnierze amerykańscy idący na akcje to nie są świeżo zmobilizowani szweje, tylko ludzie, którzy przeszli długie szkolenie i zdążyli przyzwyczaić się do tego typu butów. To po pierwsze. Po drugie - ile trwa taka akcja? Jeden dzień? Dwa? A tu mówimy o żołnierzach, którzy byli w boju OD MIESIĘCY. Rozumiesz to? Od miesięcy mieszkają w warunkach polowych, czyli głównie okopach, szałasach i ruinach.
      Buty wojskowe muszą być przede wszystkim wytrzymałe - kosztem wygody. Im buty są wygodniejsze - tym są mniej wytrzymałe. Nie wątpię, że buty żołnierzy amerykańskich są wygodniejsze, niż te rosyjskie - ale chciałbym je zobaczyć po miesiącach w okopie.

    •  

      pokaż komentarz

      @BartTP: i dziwnym trafem tylko żołnierze drugiej Armii świata i takich potęg jak Uganda i Somalia walczą w adidasach xD nie wiem z jakiego powodu bronisz kacapskiej Armii, bo ewidentnie widać że albo te buty są takie hujowe że się rozpadają od patrzenia albo ich po prostu nie ma w odpowiednim stanie czy rozmiarze dla wszystkich wojaków. Już nie musisz odpisywać, dobrej niedzieli

    •  

      pokaż komentarz

      @Bobsonp: ja nie bronię kacapskiej armii, tylko tłumaczę DLACZEGO zmobilizowani żołnierze nieśli swoje buty w rękach, mając na nogach cywilne obuwie sportowe. Podkreślam: ci żołnierze DOSTALI buty wojskowe, ale mimo tego zdecydowali się iść w swoich cywilkach.
      Nie wykluczam wcale tego, że te buty są niskiej jakości. Nie neguję tego, że zabici żołnierze miewali na stopach buty cywilne (rozmawiamy o ludziach, którzy spędzili tygodnie i miesiące na froncie, czyli weteranach). Pomijam tu dywagacje DLACZEGO ci zabici mieli na nogach buty cywilne (może ich buty się rozpadły, a może mieli ich powyżej uszu etc.). Artykuł jednak dotyczy ZMOBILIZOWANYCH, a inspiracją są filmiki przedstawiające maszerujących ZMOBILIZOWANYCH w butach sportowych. Czego tu nie rozumiesz, do diabła?

  •  

    pokaż komentarz

    źródło: Sj8EPP0GwGcV5065ra7VSUy1K6IemH5C.jpg