@kamiltbg: Robisz nowy, pusty obrazek pamiętając o tym co pisałeś, czyli jeden piksel to 3 znaki (czyli dobierasz odpowiedni rozmiar). Jeśli dodasz obrazek o wysokości większej niż 1 piksel to format bmp wrzuci Ci obowiązkową "spację" co szerokość*3 znaków [logiczne :] i zapełniasz go białym.
No a jak już masz to otwierasz ten *.bmp w edytorze tekstu, który zaznacza wszystkie niewidoczne znaki (kody ASCII od 0 do 31 włącznie) na przykład
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego to nie działa w drugą stronę? Bo jak zmieniam treść w notatniku to potem przy otwieraniu przez Paint wypisuje, że "nie może odczytać pliku".
@eudialit: Prawdopodobnie notatnik miesza coś ze znakami nowej linii i w binarnym wskakują dodatkowe bajty - potem jest błąd.
Pierwsze ileś bajtów mapy bitowej, to metadane. Kolejne to obrazek opisany piksel po pikselu (w zasadzie zawartość dowolna, byleby była odpowiednia ilość danych - jeśli masz mapę 24 bitową, to po 3 bajty na piksel obrazka).
Komentarze (91)
najlepsze
Szkoda, że nie wypluł z painta gotowego execa, a nie kod źródłowy :-)
Instrukcja: kanał B koloru to pierwsza litera (kod ASCII Dec), G - druga, R - pierwsza. Z kolejnymi pikselami tak samo trzeba robić.
No a jak już masz to otwierasz ten *.bmp w edytorze tekstu, który zaznacza wszystkie niewidoczne znaki (kody ASCII od 0 do 31 włącznie) na przykład
I jest znacznie prostszy sposób, chociaż nie aż tak "haxiorski" jak malowanie kwadracików w Paintcie :P
Zapiszcie i otwórzcie w notatniku. Dlaczego zawsze tyle czasu marnuję na takie pierdoły...
uc
diostream>
i"
Zakładając, że gdzieś się pomyliłem cofam podejrzenie jakoby to był fake. Zatwierdzone :P Z czystym sumieniem wykopuję
http://lodev.org/esolangs/deltaplex/index.html
http://www.dangermouse.net/esoteric/piet.html
A także czasami: http://en.wikipedia.org/wiki/Befunge kiedy kod, zamiast znakami ASCII, przedstawiany jest kolorami pikseli.
http://tryimg.com/u/59da.bmp
Pierwsze ileś bajtów mapy bitowej, to metadane. Kolejne to obrazek opisany piksel po pikselu (w zasadzie zawartość dowolna, byleby była odpowiednia ilość danych - jeśli masz mapę 24 bitową, to po 3 bajty na piksel obrazka).
1. Zmieniamy rozszerzenie pliku z mp3 na raw
2. Otwieramy w photoshopie, klikamy "Guess"*
3. Wklejamy obrazek do ukrycia (najlepiej na środku)
4. Zapisujemy jako typ "raw" pod nazwą "cośtam.mp3" (z cudzysłowem)
I Voila! Mamy mp3 ze schowanym obrazkiem. Oczywiście im więcej schowamy tym dziwniej będzie brzmieć piosenka
Jeśli przycisk Guess nie chce