Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko310
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

568

Podróbka(?) ładowarki Apple MagSafe z morele.net, sklep olewa reklamację

tl&dr: morele.net sprzedało mi ładowarkę "Apple" która na 99% jest podróbką i nawet nie chce przeprocesować zgłoszenia, zasłaniając się, że minęło 14 mcy od zakupu

piachu
piachu
z
wykop.pl
dodany: 13.12.2022, 14:21:24
  • #
    oszukujo
  • #
    morele
  • #
    apple
  • 203
    • Facebook
    • Twitter

Podróbka ładowarki Apple na morele.net - tl&dr na dole


Witajcie Mireczki,

jakiś czas temu (październik 2021, co jak zaraz zobaczycie jest tutaj problematycznym miejscem) dokonałem zakupu ładowarki Apple MagSafe w sklepie morele.net (tak, tak, kupiłem na morelach, ale zaraz przeczytacie, że to był mój ostatni raz). No i ładowarka "jak to ładowarka" - no ładowała telefon i tyle. Jednak przez pewien przypadkowy zbieg okoliczności tydzień temu zdarzyło mi się korzystać z innej ładowarki MagSafe i zwróciłem uwagę na inną animacje ładowania - powinna być taka jak na obrazku:

59586c315a41554642425578_1670939134DFJglvETDQdnQKLJx4quly.jpg

uświadomiłem sobie, że faktycznie kojarze, że takim czymś reklamowali te ładowarki, a ja nigdy tego na swojej nie widziałem. Pierwsza myśl - może stary firmware (tak, tak, teraz już nawet ładowarki mają firmware i bywają aktualizowane). Wyszukałem w internecie jak to sprawdzić, ładowarka wraz z firmwarem i numerem seryjnym pokazuje się w ogólnych ustawieniach iPhone'a. Przychodze do domu i... Nie ma tej opcji w ustawieniach (powinna pokazać się gdy telefon jest podłączony do ładowarki). To już mnie mocno zastanowiło, zacząłem kopać w internecie i doszedłem do jednoznacznego wniosku - jeśli iPhone nie wykrywa tej ładowarki jak MagSafe to jest ona nieoryginalna.

To już mnie mocno wkurzyło, jako że nie kupiłem jej na straganie tylko wydawało by się od znanego i dużego sklepu morele.net w cenie rynkowej (ciężko mi teraz odtworzyć dokładny tok kupowania, ale zakładam że wszedłem na ceneo i wziąłem najtańsza ofertę ze SKLEPU KTÓREGO ZNAM co zwykle robie w takich przypadkach).

Zgłosiłem ten fakt do moreli, reklamacja została natychmiastowo zamknięta (powiadomienie mailowe o tym przyszło szybciej niż potwierdzenie zgłoszenia):

59586c315a41554642425578_1670940978M0tg6GfWD2orMlWO6OBq0o.jpg


Zgłoszenie o ponowne otwarcie i rozpatrzenie poniżej:

59586c315a41554642425578_1670940839PFSYCphEJqJdtRNYM5S2Ns.jpg



Zgodnie z tym co napisałem w konwersacji z morele przeszedłem się do serwisu (iSpot Plac Unii) gdzie powiedzieli mi, że ładowarka jest "w najlepszym razie podejrzana", a numer seryjny wskazuje na kraj aktywacji Chiny (w których nigdy nie byłem, a produkt kupiłem nowy).

A morele nabrało wody w usta, jak dla mnie skupiają się na wszystkim tylko nie na fakcie sprzedaży podrobionej ładowarki. Czy jak bierze się fakture na zakup to już można oszukać?

A że sprawa wyszła po takim czasie? Cóż, był to przypadek, nie spodziewałem się, że znany sklep z elektroniką sprzeda mi podróbkę ładowarki

Link do oferty: https://www.morele.net/ladowar...

Zrzut z faktury:

59586c315a41554642425578_1670940792hvEgcHL0W0wLexzwOOu2IE.jpg



Zastanawiam się co dalej można z tym zrobić, czy cokolwiek można zrobić i najchętniej zgłosiłbym tą całą sprawę do Apple (zakładam, że powinno ich to zainteresować) tylko nie jestem pewny gdzie - jakieś podpowiedzi?


TL&DR: morele.net sprzedało mi ładowarkę Apple która na 99% jest podróbką i nawet nie chce przeprocesować zgłoszenia, zasłaniając się, że minęło 14 mcy od zakupu.

Komentarze (203)

najlepsze

FrankTheTank
FrankTheTank
13.12.2022, 14:23:30
  • 469
Ktoś kupił oryginalną i zwrócił podróbę.

#profit
  • 14
piachu
piachu
13.12.2022, 14:54:51
  • 279
@FrankTheTank: no kurde, żebym miesiąc nad tym myślał to bym takiego cebulactwa nie wymyślił
FLAC
FLAC
13.12.2022, 20:18:07
  • 102
@FrankTheTank: częsta praktyka na amazonie. Kiedyś jak był kryzys z dyskami HDD to ludzie kupowali zewnętrzne np 8 TB, wyciągali dysk z obudowy, wsadzali do środka 80 GB i odsyłali xD
konkarne
konkarne
13.12.2022, 14:26:03
  • 123
Każda Twoja reklamacja powinna być zamknięta, bo produkt jest sprawny...
Co innego rękojmia. Wszak produkt nie odpowiada opisowi i posiada wady ukryte... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 10
piachu
piachu
13.12.2022, 14:26:59
  • 30
@konkarne: hasło rękojmia też tam padło w tej długiej konwersacji z serwisem, nic to nie wniosło :(
konkarne
konkarne
13.12.2022, 15:56:53
  • 57
@piachu:
Konwersacja dotyczyła gwarancji. To że w jej trakcie pada słowo rękojmia nic nie znaczy bo drogę postępowania musisz wybrać na początku. Ty wybrałeś reklamację. Spróbuj jeszcze raz z rękojmią i zażądaj wymianę towaru na towar wolny od wad (niezgodność towaru z opisem) lub zwrotu środków.
Jakbyś mieszkał w USA to na 99,99% masz wygraną sprawę... niestety mieszkasz w Europie i to jeszcze w Polsce... Osobiście wątpię, aby sklep sam z
lutecki
lutecki
13.12.2022, 20:32:35
  • 60
Pracuję w serwisie Apple, naprawiamy m.in. dla marketów. Zapewne zdarzyła się jedna z 3 sytuacji:

1. Ktoś kupił od morele ładowarkę, wrzucił podróbkę do pudełka i oddał w ciągu 14 dni, a oni tego nie zauważyli.

2. Byłeś gdzieś z ładowarką (impreza, hotel, firma) i ktoś, świadomie bądź nie, zamienił ładowarkę. Bardzo częsta przypadłość z ładowarkami, słuchawkami i kabelkami.

Wszystkie z opcji są równie możliwe. Widzimy je kilka razy w miesiącu, najczęściej
  • 17
prezi3
prezi3
13.12.2022, 20:38:07
  • 46
@lutecki: gdzie 3?
lutecki
lutecki
13.12.2022, 20:42:24
  • 46
@prezi3 @orion_pl: trzecia opcja to ta, za którą zebrałbym tonę minusów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ATAT-2
ATAT-2
13.12.2022, 16:33:49
  • 55
Uwielbiam wykopowe komentarze. Większość OPa od cebularzy wyzywa bo nie podoba mu się, że dostał podróbkę a zapłacił za oryginał. Rzeczywiście - polaczek.

Co wy we łbach macie to ja nie wiem.
  • 2
piachu
piachu
13.12.2022, 16:40:45
  • 1
@ATAT-2: dziękuję, pozdrawiam :)
ktjx
ktjx
13.12.2022, 21:31:17
  • 15
@ATAT-2: Wiesz, patrząc z boku, wygląda to tak:
1. koleś kupuje (na firmę, z pozycji PKD da się podciągnąć pod zakup związany z działalnością) ładowarkę
2. rękojmia nie obowiązuje (pkt 1.), gwarancja też już nie (12 msc)
3. nagle, po 14 miesiącach okazuje się podróbką
4. a do tego jest podróbką, bo jest "w najlepszym razie podejrzana"
5. tak naprawdę zero dowodów, że a - jest to rzeczywiście podróba, b
rumapark
rumapark
13.12.2022, 14:34:18
  • 54
To już jest plaga. Z airpods jest podobnie. Kupują podróbki i oryginał, podmieniają i oddają do sklepu. Dlatego ja przed zakupem sprawdzam porównania w przypadku tego sprzętu.To już jest jakaś plaga.
  • 12
H4v3n
H4v3n
13.12.2022, 15:43:42
  • 23
@rumapark: a co z numerami seryjnymi produktów? Sklepy nie sprawdzają przed przyjęciem zwrotu?
suqmadiq2ama
suqmadiq2ama
13.12.2022, 18:04:04 via iOS
  • 19
@piachu: zwróć uwagę na to że właśnie w ten sposób powstał twój problem, ktoś się połasił bo przecież nie apple. Nie byłbyś podejrzany gdybyś reklamował produkt nowy po zakupie
ElCoyotto
ElCoyotto
13.12.2022, 20:26:11 via iOS
  • 11
Kupilem w lipcu 2022 AirPodsy Pro w Media Markt. Otwieram, aktywuje i gwarancja do lutego 2023… zonk. Okazuje się ze wystawiają dwa rodzaje produktu. 1. Zabezpieczony linka w koszyku. 2. Sprzedawca przynosi z magazynu. W moim przypadku sprzedawca dał mi produkt z koszyka. I zaczęła się jazda…. Godzinę później wróciłem do MM z info ze produkt był aktywowany już. Oczywiście akurat tego produktu nie mieli zapisanego w bazie z numerem seryjnym. Nie
  • 6
TheDzions
TheDzions
13.12.2022, 20:40:43
  • 1
@ElCoyotto: czasami faktycznie lepiej dopłacić i mieć pewność
ElCoyotto
ElCoyotto
13.12.2022, 20:51:04 via iOS
  • 0
@Speeedy: Po otwarciu była inna niż oryginał. Twarda (oryginał jest miękki ale to sprawdzisz dopiero po otworzeniu) ale z doklejonym tym dzynksem oryginalnym do otwierania.
LJBW603
LJBW603
13.12.2022, 18:53:29
  • 10
jest taka zasada - nigdy elektroniki z morele
  • 10
jakubz
jakubz
13.12.2022, 20:31:32
  • 14
@LJBW603: nigdy nie mialem problemu a jak mialem, to odstepowalem od umowy i... nie mialem problemu ,;)

Sam temat trochę zabawny, że po 14 mc sprawna ladowarka jest reklamowana bo ma inna animację... co prawda kupiony oryginal, ale wez to udowodnij...

Z perspektywy sklepu jesli to uznaja to maja zabawe gdzie kazdy bedzie kupowac podrobki na ali i za x mc zglaszac ze sprzedali mu podróbkę i co?
ElLama
ElLama
13.12.2022, 20:38:18
  • 12
@LJBW603: Z morele nie, z mediaexpert nie, z eurortvagd nie, o mediamarkcie chłopie zapomnij, z xkomu też nawet nie próbuj, najlepiej to w ogóle nie kupować nic jak czytam komentarze
monster-erni
monster-erni
13.12.2022, 20:28:38
  • 9
Akurat mnie nie dziwi podejście sklepu. Nie byłbym zadowolony ale kiedy wadę wykryłeś ponad rok po zakupie to po twojej stronie jest udowodnienie faktu że było tak w od początku. Właśnie temu to służy by ktoś nie oddał podróbki do sklepu zamiast oryginału co prawdopodobnie się tu właśnie zdarzyło.
zolwik101
zolwik101
13.12.2022, 17:01:26
  • 9
@piachu: https://bezprawnik.pl/sklep-wcisnal-ci-podrobke-wygrasz-z-nim-bez-problemu/
Re-l
Re-l
13.12.2022, 21:34:10
  • 8
Dzięki za wykop, po sprawdzeniu okazało się, że mój oryginał to tez podróbka.
Arachnos83
Arachnos83
13.12.2022, 21:38:45
  • 7
Rękojmia w przypadku zakupu firmowego może być wyłączona i tutaj tak jest. Dlatego właśnie odrzucili. Nawt gdyby zakup był na osobę fizyczną masz roczne domniemanie istnienia wady w momencie wydania towaru. W obu tych wypaddkach morele zgodnie z obowiązującymi przepisami odrzucił reklamację. Mieli do tego pełne prawo. Nie ważne co się opowi wydaje, ale w świetle prawa nie ma racji. Oczywiście może się zwrócić do sadu, te zaocznie lubią wydawać wyroki na
  • 2
voot
voot
13.12.2022, 22:36:12
  • 0
Nie ważne co się opowi wydaje, ale w świetle prawa nie ma racji. Oczywiście może się zwrócić do sadu, te zaocznie lubią wydawać wyroki na korzyść kupujących.


@Arachnos83: tutaj problem jest nieco inny, nie chodzi o gwarancję czy rękojmię, przypuszczam że w przypadku OPa otwarcie takiego sporu na ich platformie jest jedyną opcją kontaktu z nimi w sprawie tej transakcji, tutaj chodzi o przestępstwo z art. 305 pwp i jak najbardziej
Arachnos83
Arachnos83
14.12.2022, 07:43:41
  • 0
@voot: tak jak pisałem, op pozostaje sąd
System-of-a-Daun
System-of-a-Daun
14.12.2022, 03:13:36
  • 5
Kilka dni temu kupowałem ładowarkę magsafe w targecie w Bostonie. Żeby wziąć ładowarkę z wystawy trzeba poprosić obsługę by Ci wyjęli. Ktoś wtedy wyciąga, nie daje Ci do ręki tylko idzie z Tobą do kasy samoobsługowej i każe przy nim opłacić xD na kasie wisi kamera z ekranem która pokazuje że jesteś nagrywany.

Myślałem że to dziwne, ale jak czytam wasze historie cwaniaczków jak podmieniają towar to się przestaje dziwić x)
Bloodborn
Bloodborn
13.12.2022, 21:50:11
  • 5
@piachu A jesteś pewien że to kupiłeś od morele czy tylko przez ich stronę zamówiłeś? Nie to żebym ich bronił bo coś takiego jak twoja sytuacja nie powinna mieć miejsca. Nie wiem jak oni to mają zorganizowane że niby kupujesz na morele a sprzedaje ktoś inny. Cicłaem kupić tą ładowarkę ze screena ale jak poczytałem o tym mobile city to dałem se spokój.
źródło: comment_1670968210p8FwRbXrD8fC4QkjkfR0be.jpg
  • 3
piachu
piachu
13.12.2022, 21:52:02
  • 1
@Bloodborn: te praktyki agregatów do innych sklepów mnie też strasznie wpieniają, ale jak na fakturze morele jest sprzedawcą, to zakładam, że kupiłem od moreli
psarnack
psarnack
13.12.2022, 23:53:10
  • 1
@Bloodborn: na Amazonie masz tak samo..
r.....i
konto usunięte 13.12.2022, 20:48:29
  • 5
@piachu No niestety, spóźniłeś się. W przypadku podróbek, jako przedsiębiorca miałeś rok aby odstąpić od umowy sprzedaży (albo droga cywilna). 14 miesięcy to za długo.
  • 5
monster-erni
monster-erni
13.12.2022, 21:15:26
  • 1
@rumkowski: Dokładnie tak. Teraz to na kupującym ciąży ciężar dowodowy.
piachu
piachu
14.12.2022, 07:59:58
  • 0
@rumkowski: myśle, że sklep liczy na to, że nie będzie mi się chciało sądzić (a nie będzie) o rzecz za 160 zeta, więc...
Enso_
Enso_
13.12.2022, 20:37:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Wy myślicie, że ktoś coś tam w dziale zwrotów mocniej weryfikuje przy masowych zwrotach których są setki dziennie? Otwierają paczkę, patrzą zawartość, jak się zgadza ze zdjęciem z opakowania to jest git i jazda z kolejnym. W korporacjach liczy się ilość i szybkość a nie jakość.
shruikan
shruikan
14.12.2022, 08:38:34
  • 2
@piachu
Jeśli podłączysz ładowarkę do iPhone to w opcjach pojawiają się jej dane (tak ładowarki Apple mają swoje aktualizacje oprogramowania): Ustawienia > Ogólne > To urządzenie > Ładowarka MagSafe Apple Podsyłam jakbyś potrzebował więcej dowodów na nieoryginalność zakupionego produktu :)
źródło: comment_1671007030YPR2rd23haxLxEfsrotq42.jpg
  • 3
piachu
piachu
14.12.2022, 08:45:51
  • 4
@shruikan: tak, wiem - i jak najbardziej tego nie mam, czyli iPhone nie wykrywa jej jako ładowarki Apple, czyli...(╥﹏╥)
piachu
piachu
14.12.2022, 13:05:42
  • 1
@stanli: no właśnie nie, nawet do głowy mi nie przyszło szukać tego / sprawdzać, tak jak napisałem to wszystko wyszło przypadkiem
tomas79
tomas79
13.12.2022, 21:19:48
  • 2
Czemu ludzie to kupują?Dziwny system , masa aplikacji nie działa a ludzie mimo wszystko zaciągaja kredyty na 3 lata.
Czy to jakaś sekta?
  • 16
MadJack47
MadJack47
13.12.2022, 21:37:59
  • 4
@tomas79: Nie to tylko chęć wylansowania się. Kiedy w latach 80 (w USA) pojawiały się komórki a jeśli kogoś nie było stać mógł kupić atrapę, plastikową atrapę coby ludzie myśleli, że ma. Cóż czasy się zmieniają, technologia idzie do przodu ale niektórzy zawsze muszą się lansować. Inna sprawa, że sklep nie powinien sprzedawać podróbek jako oryginały ale wiadomo jak jest...
tomas79
tomas79
13.12.2022, 22:13:04
  • 2
tomas79


@Hazardzista: Fajnie dorabiasz ideologie do kartofli :)To tylko telefon ;)Ekran i aplikacja , problem w tym , że sporo
więcej działa na androidzie :)
mathmed
mathmed
13.12.2022, 18:48:47
  • 2
Czy sprzedaż podrobionego towaru jako oryginału to nie jest oszustwo?
  • 5
Korda
Korda
13.12.2022, 20:26:16 via iOS
  • 8
@mathmed: tak, a co?
ZabiliMiZolwia
ZabiliMiZolwia
13.12.2022, 21:17:01
  • 3
@mathmed: Może i oszustwo ale jak po takim czasie udowodnisz?
srulko
srulko
13.12.2022, 20:20:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Wykopię bo to panie jest już czyste #!$%@?.
Intelektualista
Intelektualista
15.12.2022, 13:20:18
  • 0
@piachu pytanie zasadnicze - czy na fakturze masz numer seryjny?

Bo jeżeli nie masz, to tak naprawdę nic się nie da zrobić bo faktycznie mogłeś ładowarkę podmienić albo ktoś bez Twojej wiedzy mógł Ci ją podmienić.

Inna sprawa że w Polsce temat interpretuje się w ten sposób, że jako przedsiębiorca jesteś profesjonalistą w danym zakresie i faktycznie powinieneś po wejściu w posiadanie tego towaru się zorientować. Jak Ci zresztą wytknęli nawet w
  • 1
piachu
piachu
15.12.2022, 15:08:21
  • 1
@Intelektualista: nie ma numeru seryjnego na fakturze, no ale za to to ja nie odpowiadam...
fatal1tyPL
fatal1tyPL
14.12.2022, 15:15:16 via iOS
  • 0
Widzę ze z tymi podrobionymi ładowarkami magsafe jakaś plaga się zrobiła … samemu się na to naciąłem lecz w moim przypadku zwrócili kasę i przeprosili. Twierdzili ze sami nie byli tego świadomi, ze na 5 sprawdzonych u nich ładowarek 1 była podrobiona. Kupowane w sklepie internetowym ovolt.pl . Profilaktycznie przestrzegam przed tym sklepem. Jak by tu zaraz komuś przyszło na myśl posądzać mnie o oczernianie firmy etc. To mam na to dowody
icywind
icywind
14.12.2022, 07:28:57
  • 0
Już po aferze z wyciekiem danych omijam ten sklep
aniersea
aniersea
13.12.2022, 22:04:58
  • 0
Nigdy nie tknę niczego z morele, bo nawet zasranego słowa przepraszam nie było, jak mieli swego czasu wyciek danych klientów. Do dzisiaj dostaje tonę spamu na tamtego maila, a prób phishingu nawet nie zliczę. Nawet nie wiem czy w ogóle coś beknęli za ten skandal.
jedyny_wolny_login
jedyny_wolny_login
13.12.2022, 20:33:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Czy rzecz z tej samej fabryki i tego samego materiału bez logo to podróbka?
  • 3
KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota
KupujacKarmeDlaKotaNieMajacKota
13.12.2022, 20:59:00
  • 4
Czy rzecz z tej samej fabryki i tego samego materiału bez logo to podróbka?


@jedyny_wolny_login: jesli nie dziala jak oryginal to tak ¯\_(ツ)_/¯
woiitek
woiitek
13.12.2022, 21:47:36
  • 0
@monster-erni: z butami widziałem kiedyś taki filmik
GolfNiePotrafi
GolfNiePotrafi
13.12.2022, 20:28:28 via iOS
  • 0
@piachu a sam zasilacz jaki masz? Bo ja mam oryginalnego MagSafe i też na niektórych zasilaczach nie ma animacji. Spróbuj na próbę podłączyć oryginalną Apple na USB-C.
  • 1
piachu
piachu
13.12.2022, 20:32:29
  • -1
@GolfNiePotrafi: podłączałem pod różne porty w tym pod stacje dokująca gdzie "ta druga" ładowarka miała "dobrą" animacje, więc to na pewno nie wina kostki
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (568)
  • Zakopujący (25)

Hity

tygodnia

Wielka AFERA w Totalizatorze Sportowym!
3565
Ona: nie potrzebuję mężczyzn, aby przeżyć...
2984
PIOTR ŻYŁA PONOWNIE MISTRZEM ŚWIATA
2215
Prezydent USA Joe Biden z niezapowiedzianą wizytą w Kijowie!
1553
Kolejna afera w NCBR. Spółka wydmuszka z Białegostoku otrzymała 123 miliony
1423
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #afera
  • #januszebiznesu
  • #oszustwo
  • #pieniadze
  • #ciekawostki
  • #zlodzieje
  • #internet
  • #mojkrajtakipiekny
  • #olx
  • #policja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki