NCBR nie sfinansowało innowacyjnego rozjazdu - mimo wyroku sądu
Polska spółka KZN Rail od dwóch lat walczy o ponowną ocenę wniosku o dofinansowanie swojego innowacyjnego rozjazdu tramwajowego. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju odmówiło dofinansowania projektu - jak stwierdził sąd niesłusznie i z naruszeniem prawa. NCBR nie wykonało jednak wyroku sądu.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 64
Komentarze (64)
najlepsze
Skoro nie wiedzą, że Polska ubija wynalazki, to znaczy, że debile. Po co dawać kasę debilom?
Poczytaliby najpierw o Karpińskim, Łągiewce czy grafenie i wiedzieliby, że szkoda czasu. Lepiej od razu sprzedać pomysł na zachód.
U nas opłacają tylko wielkie, słomiane inwestycje...
1. Karpiński to był świetny inżynier, trochę taki szalony profesor, co go reszta spraw nie interesuje i tym właśnie przegrał. Jego komputer to nie był jakiś rewolucyjny wynalazek, tylko innowacyjny składak z 90% podzespołów zachodnich. Wprowadzenie tego do produkcji zabiłoby zakłady Elwro, a dla politykujących z góry bardziej się liczyli ludzie niż postęp.
2. Łągiewka to kit.
3. Nasz grafen nie był produkowany metodą umożliwiającą tanie skalowanie
Niewiele sukcesów - neoplan dajmy na to. A ile porażek? Choćby jak uwalili optimusa...
Jak ma dobry pomysł to przecież prywatni inwestorzy powinni go sfinansować, a nie żebrać o pieniądze podatników.
@pdt_87:
tylko ten pomysl nie ma szans na prywatnym rynku - dotyczy tylko infrastruktury tramwajowej, ktorej wlascicielami sa gminy :))
@garbal70:
nie do konca
o ile tramwaje w zasadzie sa kupowane tylko przez spolki miejskie, to autobusy juz niekoniecznie - pewnie wiekszosc sprzedazy idzie do prywatnych przedsiebiorstw... - owszem, te przedsiebiorstwa najczesciej swiadcza uslugi dla gmin, ale nie maja wymuszonego zakupu konkretnego modelu/marki pojazdu