Żaden pilot nie przenosi techniki lądowania z jednego modelu samolotu na drugi. Na filmie widać F-16 (USAF) i F-18 (Navy). Piloci tego F-18 są szkoleni do lądowania w ten sposób ze względu na konstrukcję F-18 który jest przystosowany do nagłego wyhamowania za pomocą liny i haka umieszczonego w tylnej części samolotu. F-18 jest zaprojektowany do takiego typu lądowania. Aby hak chwycił linę na pokładzie konieczne jest utrzymanie założonego kąta natarcie (AoA) tak
@Rosly: No ale z tego co piszesz to nic nie stoi na przeszkodzie żeby F-18 łagodnie wylądować. IHMO i tak wydawało mi sie że lądowanie Viperem jest "twardsze".
@ostatni_lantianin: fragment z F-18 podchodzi najprawdopodobniej ze szkolenia pilotów ma lotnisku. Ucza się prawidłowej techniki przed podejściem do lotniskowca. F-18 nie lądują zazwyczaj na płycie. Do takiego podejścia trzeba choćby zmienić ciśnienie w oponach (jest wymagane wyższe ze względu na brak haka i konieczność hamowania).
@Pedator: samoloty US Navy mają inną konstrukcję i są przystosowane do takich lądowań, ci piloci normalnie lądują na lotniskowcach więc takie przyziemienie to nic nowego
@adamssson: Wiem. Oglądałem TOP GUN kilka razy ( ͡°͜ʖ͡°). W USA mają nawet samoloty specjalnie projektowane dla marynarki np F14, które "pracują" w innych warunkach niż "zwykłe".
Komentarze (8)
najlepsze
Na filmie widać F-16 (USAF) i F-18 (Navy).
Piloci tego F-18 są szkoleni do lądowania w ten sposób ze względu na konstrukcję F-18 który jest przystosowany do nagłego wyhamowania za pomocą liny i haka umieszczonego w tylnej części samolotu. F-18 jest zaprojektowany do takiego typu lądowania. Aby hak chwycił linę na pokładzie konieczne jest utrzymanie założonego kąta natarcie (AoA) tak