Timelapse: Budowa dużego statku wycieczkowego
Zbudowany w stoczniach Meyer i Neptun w Niemczech oraz Meyer Turku w Finlandii, AIDAnova jest pierwszym z nowej generacji statków wycieczkowych napędzanych LNG do rejsów karnawałowych – klasy Helios. Statek ma 337 m długości i może pomieścić 6.600 pasażerów.
starnak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 137
Komentarze (137)
najlepsze
A ty, plebsie kupuj papierowe słomki i sortuj ręcznie śmieci, bo "sortownie są za drogie".
Tj szerokość statków jest uwarunkowania szerokością kanałów przez które będą pływać.
Coś jak pierwsze drogi których szerokość była zaprojektowana tak żeby dwa wozy "dwukonne" mogły się minąć i przez to obecne samochody mają szerokość dwóch końskich tyłków ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciekawostka: w 2023 roku w kanale panamskim padł rekord, jakaś firma zapłaciła 2.5 mln $ za przeskoczenie kolejki na płyniecie do kanału +0.5 mln $ za
Budowali dwie połówki statku obok siebie bo połowa mieściła się na styk na terenie a góra wystawała na drogę.
Na koniec musieli te dwie połówki jakoś zwodować i pospawać chyba, że pierwsza poszła w wodę i wtedy połączyli je w całość
@ApoIIo: bez porównania inwestycje, bo jedna jest prywatna a druga państwowa ¯\(ツ)/¯
Nie znajdę już tego komentarza ale lata temu był na wykopie podobny film z montażu gigantycznego wycieczkowca i zastanawiałem się tam czy te wszystkie elementy (przód, środek, tył kadłuba, całe piętra montowane w całości) dostarczane z różnych fabryk w jedno miejsce finalnie się zgrywają na połączeniach. Odpowiedział wtedy jeden user, który deklarował że pracuje w stoczni, że...