Warto przypomnieć, że w Polsce była duża fabryka łańcuchów okrętowych w Słupsku. Jak skończyła? Cyt. "w późniejszym okresie prawie zawsze regułą stawało się wykorzystanie takich powierzchni do celów nieprodukcyjnych, często usługowych. Interesującym przykładem przekształcenia terenu dużego przedsiębiorstwa w Słupsku stanowi Zakład Urządzeń Okrętowych „Sezamor”, który zajmował grunty rozciągające się od ul. Szczecińskiej do ul. Kołobrzeskiej. Prowadzona przez przedsiębiorstwo produkcja obejmowała w przeszłości dziewięć typów produktów podstawowych (np. łańcuchy kotwiczne, wyciągi łańcuszkowe, suwnice
to też trochę konsekwencja stawiania fabryk w centrach miast lub w atrakcyjnych ich częściach
@RKN_: często zakład powstawał na uboczu miasta, ale w PRL często takie firmy budowały osiedla dla swoich pracowników wokół fabryki. Przez to zarosły ,,miastem" i teren jest obecnie atrakcyjny dla deweloperów
@Zorrokorwa: Mnie smieszyło że jest w pewnym momencie info ze pan przeprowadza badania rentgenowskie ale prowadzone są tam ultradzwiekowe, proszkowo magnetyczne i wizualne (z nieniszczących). Rozśmieszyło mnie bo dla takiej grubosci scianki to musieliby miec niezle zródło promieniotwórcze no i to robic w osobnej hali a najlepiej to jakby wszyscy poszli na browara w ten dzien prócz badacza.
Na mnie ten moment zrobił wrażenie, grube pręty dosłownie cięte jak zapałki. Co jaki czas trzeba wymieniać ostrze w takiej maszynie? I jeszcze zapytam przy okazji, bo może ktoś się trafi kto wie, jakiej długości są takie łańcuchy na tych okrętach?
@ChrisYates: zazwyczaj 13/14 szakli na jedna burte statku 1 szakla 27.5m Waga jednej szakli czyli łańcucha jak na załączonym obrazku 173380kg Dodatkowo dochodzi łączenie między samą kotwicą a pierwszym szaklem A z ciekawości waga samej kotwicy 14100kg
Przykładowe dane ze statku kontenerowego o długości 335m i szerokości 43m także już nie tak duży jak na dzisiejsze czasy
@HeniekZPodLasu: Badanie proszkowo-magnetyczne z zastosowaniem proszku fluoroscencyjnego. Ogolnie defektoskopia tak ale polem magnetycznym to bym polemizował bo nie wiem czy w tym sformulowaniu nie kryja sie takze prądy wirowe a tutaj ewidentnie jest jarzmo.
Komentarze (60)
najlepsze
Cyt. "w późniejszym okresie prawie zawsze regułą stawało się wykorzystanie takich powierzchni do celów nieprodukcyjnych, często usługowych. Interesującym przykładem przekształcenia terenu dużego przedsiębiorstwa w Słupsku stanowi Zakład
Urządzeń Okrętowych „Sezamor”, który zajmował grunty rozciągające się od ul. Szczecińskiej do ul. Kołobrzeskiej.
Prowadzona przez przedsiębiorstwo produkcja obejmowała w przeszłości dziewięć typów produktów podstawowych (np. łańcuchy kotwiczne, wyciągi łańcuszkowe, suwnice
@RKN_: często zakład powstawał na uboczu miasta, ale w PRL często takie firmy budowały osiedla dla swoich pracowników wokół fabryki. Przez to zarosły ,,miastem" i teren jest obecnie atrakcyjny dla deweloperów
1 szakla 27.5m
Waga jednej szakli czyli łańcucha jak na załączonym obrazku 173380kg
Dodatkowo dochodzi łączenie między samą kotwicą a pierwszym szaklem
A z ciekawości waga samej kotwicy 14100kg
Przykładowe dane ze statku kontenerowego o długości 335m i szerokości 43m także już nie tak duży jak na dzisiejsze czasy
Pozdrawiam 😌🫡
@Heniuuu: Byłby nawet satysfakcjonujący gdyby ta produkcja obywała się w Polsce.