PE: blokady antyalkoholowe w samochodach i ograniczenie do 30 km/h w miastach
Parlament Europejski opowiedział się za wprowadzeniem blokad antyalkoholowych w nowych samochodach i zmniejszeniem prędkości do 30 km/h w miastach po to, żeby ograniczyć śmiertelność wypadków drogowych.
evagrio z- #
- #
- #
- #
- #
- 214
Komentarze (214)
najlepsze
właśnie na przykładzie puławskiej
kiedyś można było jeździć tamtędy 80 km/h a praktycznie każdy jeździł 120, zmniejszyli do 50 km/h i teraz praktycznie każdy jeździ 80.
Ludzie dalej wierzą w utopie?
Socjaliści? Tak.
Na pewno wtedy nie będzie żadnych wypadków i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie.
ale co do reszty (ograniczenie prędkości etc) to proponuję euro debilom walnąć się w łeb, 30 km/h = zakorkowane miasto a jakie skutki niesie za sobą zakorkowane miasto to chyba każdy wie.
Zamiast wymslac takie glupie przepisy zajeliby sie badaniem jakie sa naprawde przyczyny wypadkow. Niejasne skrzyzowania, zle oznakowanie, brak widocznosci przy skrecaniu itp.
+30 na rowerze to nic szczególnego... powiem więcej, taki Usain Bolt będzie musiał w ogranicznik na buty zainwestować...
W unijnym projekcie mowa jest o "residential areas"
http://www.europarl.europa.eu/pl/pressroom/content/20110926BKG27515/1/html/Prevention
W języku angielskim to pojęcie oznacza tyle, co nasza "strefa zamieszkania"
http://www.parkandsave.co.uk/driving-abroad/driving-in-poland.html
http://www.drivingabroad.co.uk/driving-in-poland.php
http://www.krbrd.gov.pl/download/pdf/witamy_w_pl/20061218_angielski.pdf ( residential zone- s.16)
Zgodnie z naszymi przepisami, w strefie zamieszkania obowiązuje ograniczenie prędkości do 20km/h, więc propozycja unijna jest i tak mniej restrykcyjna, niż nasze rodzime przepisy.
Więc chciałabym się zapytać, o co ten szum, skoro u nas i tak od lat obowiązują
Ławą, panowie, ławą!
Raczej niewiele
A na pewno najwięcej wypadków śmiertelnych miało związek z nadmierną prędkością.
Nie jest to jakieś magiczne i niewytłumaczalne zjawisko - na każdym kursie jazdy klepią, że dechą jeździ się tam, gdzie są do tego warunki. W mieście ich raczej nie ma.