Jaki numer boczny ma ten samolot? Bo wszędzie o nim piszą a nie napiszą dokładnie...
Po za tym mnie zastanawia dlaczego wszyscy się tak zachwycają tym co się stało, przecież to normalna procedura awaryjna, normalne lądowanie bez podwozia i nikt nie powinien być zaskoczony, że się udało, a wręcz przeciwnie powinniśmy się martwić gdyby coś poszło nie tak. Brak podwozia to nie jest jeszcze tragedia. Jakby się zaczął palić silnik, albo wysiadła
Ciekaw jestem, co czuli strażacy, gdy podnosili samolot, zarówno w trakcie, jak i po akcji? Zdecydowanie w tej kwestii temat nie był wystarczająco drążony. Same zdjęcia to mało.
@albhr: Strzażak Zdzisiek przed akcją czuł się średnio, ale i tak pojechał na akcję. Przy podnoszeniu przypomniał mu się cały obiad, przez co poczuł się znowu gorzej. Po akcji nie wytrzymał i popędził szybko do WC. A wystarczyło wziąć Stoperan.
Szukam statystyk dotyczących lądowania bez podwozia. Czyli ile % się udało bezbłędnie i bez strat w ludziach itd.
Dysponuje ktoś takimi danymi?
Drugie pytanie dotyczy klap bo ponoć były z nimi problemy a w TV ciągle teraz mówi się o tym nieszczęsnym podwoziu.
Co było z klapami nie teges i jak udało się usunąć usterkę? Bo to chyba poważniejsza awaria od podwozia. Nie wiem, czy z niesprawnymi klapami można tak bez kłopotu
@worldmaster: Wbre pozorom nie jest to częste. W USA notuje się około 20 takich zdążeń rocznie (wraz z małymi awionetkami). Takich incydentów z udziałem dużych samolotów jest stosunkowo niewiele. W ostatnich latach wydarzyły się trzy głośniejsze incydenty, z czego w jednym przypadku piloci zapomnieli wysunąć podwozie.
@Aqwart: Wiedzy też nie masz... klapy są na skrzydlach. To cos jakby lotki które wysuwają się na obydwu skrzydlach równocześnie zwiększając silę nośną i opory jednocześnie. Klapy od kół nie mają z tym nic wspolnego poza nazwa ;)
fotka kozak ;) dobra moment ujecia w chwili grozy..a co do strazakow to oni tak maja ;) w sensie ze rekoma nie podnosza tylko poduchami cisnieniowymi wiec biegac nie ma potrzeby. bez sensacji.
@rzydoMasonerya: taa minusujcie, w tvp wlasnie sam Pan Wrona stwierdził że jest możliwość przywrocenia tej maszyny do latania :) Good Luck Lot Airlines
@muuzyk: akurat obiektywy firmy Carl Zeiss montowane w wielu Nokiach robią bardzo dobrej jakości zdjęcia. Nawet moja stara Nokia z 3,2 MPx robi dużo lepsze zdjęcia niż telefon brata, który ma 5 MPx.
Komentarze (72)
najlepsze
Po za tym mnie zastanawia dlaczego wszyscy się tak zachwycają tym co się stało, przecież to normalna procedura awaryjna, normalne lądowanie bez podwozia i nikt nie powinien być zaskoczony, że się udało, a wręcz przeciwnie powinniśmy się martwić gdyby coś poszło nie tak. Brak podwozia to nie jest jeszcze tragedia. Jakby się zaczął palić silnik, albo wysiadła
@mrmydlo: Też tak czasem mam...
Dysponuje ktoś takimi danymi?
Drugie pytanie dotyczy klap bo ponoć były z nimi problemy a w TV ciągle teraz mówi się o tym nieszczęsnym podwoziu.
Co było z klapami nie teges i jak udało się usunąć usterkę? Bo to chyba poważniejsza awaria od podwozia. Nie wiem, czy z niesprawnymi klapami można tak bez kłopotu
http://en.wikipedia.org/wiki/JetBlue_Airways_Flight_292
http://en.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%A9v_Flight_262
http://www.aaib.gov.uk/publications/special_bulletins/s5_2006_boeing_737_301sf__oo_tnd.cfm
A tutaj widać, dlaczego jest to niebezpieczne: http://www.youtube.com/watch?v=rzxTMDpLOvQ