Matematyki w polskich szkołach po prostu źle się uczy.
Co piąty polski uczeń osiąga słabe wyniki w matematyce. To znacznie gorzej niż w innych krajach OECD. A resort edukacji nic nie robi, by to zmienić – wynika z najnowszego raportu KE o nauczaniu tego przedmiotu.
aaxxyyzz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 116
Komentarze (116)
najlepsze
Nie wiem czy w przypadku narażenia na działanie kwasu, oko należy przemyć mlekiem czy sokiem z cytryny...
Domestosem.
Zresztą podobno najlepiej uczyć się na błędach.
Akurat. Niby na jakiej zasadzie?
Patrząc po otoczeniu to kreatywność jest odwrotnie skorelowana ze znajomością matematyki.
Znajomość matematyki co najwyżej umożliwia wykorzystanie i tak istniejącej kreatywności w dziedzinach technicznych.
Co do metody nauczania - ja bym każdemu pozwalał mieć wszystkie potrzebne wzory, jak to na maturze jest zresztą. Po co ludzi tym męczyć?
Matematyka nie powinna sprawdzać wiedzy, tylko umiejętności rozwiązywania problemów i opisu ich w matematycznych języku
@goolek: niby masz rację, ale... sam jestem nauczycielem (matematyka, podstawówka) i wiem jak jest. Cztery godziny w tygodniu, program nabity do granic możliwości (a w zasadzie powyżej granic możliwości) i zatrzymanie się przy czymkolwiek na dłużej to samobójstwo - jeżeli będę np. w kl. IV wałkował dzielenie pisemne dłużej niż przepisowe trzy lekcje, to pod koniec roku nie zrobię prostopadłościanów,
Jestem informatykiem, stwierdzam, że matematyka jest wszędzie i może nie liczę f. kwadratowej, całek, pochodnych i całej reszty, ale to, czego uczy matematyka w szkole nadal się przydaje(!). Mówię o umiejętności logicznego myślenia i algorytmicznego rozwiązywania problemów.
Z drugiej strony
Czy gorzej się u nas uczy, to nie wiem. Ale porównania nie są miarodajne, bo system edukacji mamy diametralnie inny. No, i...nie wiem ile w tym mitu, ale mówi się, że na zachodzie ściąganie prawie nie istnieje, ludzie z
@micrak: Na rozszerzonej trzeba ruszyć głową i może w jednym/dwóch zadaniach na podstawowej. Reszta to podstawienie pod wzór i odtwarzanie wcześniej robionych zadań tyle że z innymi danymi.