Wystawiam komentarz>sklep dostaje wiadomość, że otrzymał takowy>odpisuje mi komentarzem>komentarze pokazują nam się obu, a wcześniej nie widzą czy negatyw czy pozytyw. Da się? Da.
@exploti: teraz też nie musisz, komentarz bez odpowiedzi mógłby się na przykład pojawiać po skończeniu się okresu możliwości wystawienia takowej, do tego informacja w profilu ile transakcji nie doczekało się komentarza od sprzedającego
Jak kupuję z przedpłatą to sprzedawca powinien wystawiać komentarz pierwszy. Przecież jak już zapłaciłem to moja rola w transakcji się skończyła i należy się pozytyw. Niestety jakoś tak dziwnie się przyjęło, że sprzedawca czeka zawsze na komentarz od kupującego. To oczywiście powoduje u kupującego strach przed odwetem. Może rozwiązanie byłoby po zakupie pisanie do sprzedawcy od razu z prośbą o komentarz. Gdyby duża ilość osób tak robiła to może by to coś
@chaos23: ja jakbym był sprzedawcą to tez pewnie nie chciałbym wystawiać pozytywa po otrzymaniu płatności bo też taki komentarz mógłby być zakłamany, choćby z tego powodu, że kupujący nie umiałby czytać opisu i dowaliłby mi negatywa za to, że zapłacił za coś innego niż myślał, np. sprzedawałbym grę komputerową w języku angielskim a on by myślał, że jest po polsku... i negatyw... albo chciałby zwrotu kasy, albo coś tam innego... a
Jestem w 99,99% kupującym (zresztą, jak każdy wie można posiadać oddzielne konta: do zakupów i do sprzedaży, więc to nie jest problem).
Kupuję w 99% kup teraz.
Po prostu komentarze jakie posiadam, nie są mi do niczego potrzebne. Sprzedawca i tak mnie wcześniej nie odfiltruje, czy odrzuci. Kupuję, płacę i czekam na kuriera. Proste jak drut.
@leon-san: A popatrz na to z innej strony. Zamawiasz za pobraniem. Załóżmy, że coś ciężkiego, paczka ważny 20kg i jej wysłanie kosztuje 50 zł. Nie odbierzesz paczki. Sprzedający jest w plecy 2*wysyłka (wysyłka do Ciebie, wysyłka z powrotem). Do tego przez 3 tygodnie miał zamrożony towar (3 dni paczka idzie do Ciebie, 14 dni czeka, 3 dni wraca). Dziwisz się, czemu sprzedawcy nie chcę wysyłać za pobraniem?
Ja nie daje za pobraniem, tylko przelew, lub odbiór na miejscu. Czemu mam czekać na swoje pieniądze? W końcu nie musi kupować u mnie ktoś komu się to nie podoba.
Sprzedający nie będą już mogli wystawiać negatywnych lub neutralnych opinii
Co za idiotyzm.
Kupujący zamawia za pobraniem ... wysyłam ... nie odbiera, ja odbieram po 2 tygodniach - brak kontaktu, telefon nie odbiera ... jestem 25zł do tyłu i nie mogę negatywa wystawić?
LOL
A tak poza tym jako sprzedający również nie wystawiam neutrali/negatywów jako pierwszy. Odwet mnie bardziej boli niż kupującego, więc nic nie zyskuję
@Seraf: e-sąd i postępowanie upominawcze. Inwestujesz 30zł na koszty sądowe i 5 min na wypełnienie formularzy na stronie internetowej, a po 3-4 miesiącach niesolidny klient płaci nie tylko koszty, ale i za towar.
Oczywiście taki klient się wścieknie i nigdy nic u ciebie nie kupi, ale to już potraktuj jako miły bonus.
@Seraf: W elektronicznym postępowaniu upominawczym trudne nie jest.
Do klienta poszło wezwanie do zapłaty. Dwa tygodnie od daty odbioru wezwania (ze "zwrotki" - musi być wysłane za potwierdzeniem odbioru) złożyłem pozew poprzez wypełnienie formularza na stronie e-sądu. Całość zajęła mi ok 30 minut, bo robiłem to pierwszy raz i musiałem ogarnąć co i jak - sądzę, że drugi i kolejne zajmą mi maks po 5-10 minut. W elektronicznym postępowaniu nie załączasz
Czegoś tu nie kumam. Trzeba być debilem żeby kupować u użytkownika, który ma (cytuję) :ponad 2000 negatywnych komentarzy". To tak jakbyś ruchał dziwkę bez zabezpieczenia, o której WIESZ że ma HIV , zachorował i jeszcze miał pretensje. Błagam.
"W momencie złożenia oferty została zawarta prawnie wiążąca umowa pomiędzy Panem, a Sprzedającym. Allegro nie jest stroną umowy i nie odpowiada za zachowanie Użytkowników. Serwis nie wnika w jaki sposób zostanie sfinalizowana transakcja. Przykro mi, że trafił Pan na takiego Kontrahenta.
System komentarzy został całkowicie oddany w ręce Użytkowników. Rodzaj komentarza zależy wyłącznie od Kontrahenta. Nie można wystawić komentarza, nie licząc się z możliwością jego wystawienia przez stronę przeciwną. Zasadą systemu komentarzy
@qubeq: Nie tylko Ty. Ostatnio dostałem negatywa za neutralny gdzie sprzedawca źle zmierzył ubranie co było uzasadnieniem w moim komentarzu. W negatywie, który dostałem było tylko, że kupujący robi problemy... gdzie głównym problemem jaki zrobiłem sprzedającemu był komentarz neutralny zamiast pozytywnego.
ja jako sprzedający mam 6500 komentarzy i żadnego negatywa, ale gdybym każdego idiotycznego klienta (czy oszusta) traktował negatywem jako pierwszy ... sam miałbym pewnie z 15 ... dlatego tego nie robię, bo mi to nic nie da
Szukasz rozwiązania? Ja znalazłem: drugie konto służące tylko do kupowania, zgodne z regulaminem allegro. Jak się trafi nieuczciwy sprzedawca to nie waham się ani minuty przed wystawieniem srogiego negatywa.
@exploti: Co jest złego w neutralu 'wszystko ok'? Mam się zachwycać tym, że udało mi się coś kupić przez internet? Neutralny to powinna być norma moim zdaniem. A pozytyw to się należy jak paczka jest niezniszczalna i zawiera darmowe cukierki (true story, w sumie sobie przypomniałem, że chyba nie wystawiłem wtedy komentarza :P).
Sprzedający jeżeli otrzymał negatywny komentarz - nie może wystawić osobie kupującej negatywnego komentarza - szczerze powiedziawszy zawsze takie coś przychodziło mi na myśl kiedy widziałem odwetowe - często niesłuszne komentarze.
@polancky: wszystko bombastycznie - zostaje jeden problem... Pracuję od dłuższego czasu w sklepie internetowym, posługujemy się również allegro - ilość debili (trudno inaczej określić takich ludzi) i kombinatorów jest powalająca.
Rozumiem, że system nie jest doskonały - nawet rozumiem autora wykopu (sam kupuję na allegro, jak każdy) ale bredzenie o ochronie kupujących za wszelką cenę niczego nie zmieni. System komentarzy jest po to, aby tak kupujący jak i sprzedający wiedzieli z
@szasznik: Nie ma stresu. Sprawa się rozwiązała. Racjonalna rozmowa prowadzona na zasadzie "krótka piłka" + zestaw argumentów i streszczenie korespondencji, wystarczyły. Z zasady nie straszę, nie grożę i nie pozostawiam niedomówień - nie tak robi się interesy, nawet jeśli klient jest taki jak powyżej.
Szkoda tylko, że mnóstwo osób nadal uważa, że w internecie są bezkarne.
1. Sprzedawcy powinni mieć możliwość wystawiania komentarzy negatywnych, ponieważ często kupujący zamawiają towar za pobraniem, a potem go nie odbierają, sprzedawca jest wtedy stratny, bo musi zapłacić za nadanie paczki i za przesyłkę zwrotną.
Ewentualnie jeśli już faktycznie sprzedawcy nie mogliby wystawiać negatywów, to w momencie kiedy sprzedawca udowodni nieodebranie przesyłki, to konto takiego kupującego jest blokowane jeśli nie wywiąże się z zobowiązań (pokrycia starty sprzedawcy) w określonym terminie.
4. To nie ma sensu bo sprzedający nie może zablokować możliwości kupna osobie która ma i 100 negów, więc nie ma znaczenia jakie ma komenty czy inne wskaźniki skoro i tak jak już kupi to po ptakach.
@wujekmisiek: Dodam jeszcze, że zniesienie możliwości wystawiania negatywów przez sprzedających mogłoby spowodować, że kupujący wystawialiby często niesłuszne, pochopne negatywy... Nie byłoby to do końca sprawiedliwe.
Ja mam dwa konta. Jedno stare, z dużą ilością pozytywów (100% - mam je od kilku lat) i na nim sprzedaję. Do kupowania używam drugiego konta, gdzie nie boję się odwetowca i z czystym sumieniem "grożę" negatywem sprzedawcom, którzy lecą w pana.
nie wiem na ile mój schemat działania jest powtarzany przez innych, ale moje zakupy wyglądają z reguły tak: wybór, zakup, wypełnienie formularza wysyłki itp, płatność przez Allegro (jest dla mnie najwygodniejsza i w zasadzie natychmiastowa) co za problem, żeby system na tej podstawie automatycznie wystawiał opinię kupującemu (wszystko potrzebne z mojej strony zostało wykonane i wybrane w formularzu)?
płatność przez Allegro (jest dla mnie najwygodniejsza i w zasadzie natychmiastowa)
@robert83: gorzej jak kupujący nic nie wyśle póki kasa nie znajdzie się na jego koncie, wtedy wcale nie jest tak szybko. a nie każdy ufa jakiemuś tam pośrednictwu poprzez allegro
@rzdx2: niestety idealnego systemu nie ma, trzeba poszukać takiego który daje najmniej możliwości nadużyć i największą możliwą wiarygodność. To co opisałem może niekoniecznie musi być komentarze, ale np sprzedawca ma gwiazdki z oceną, to może kupujący też tylko wystawiane przez system? szybka wpłata, wybrana metoda wysyłki, podany adres, itp.
kiedyś się zastanawiałem nad tym problemem. do głowy przyszło mi następujące rozwiązanie:
komentarz można wystawić tylko przez określony czas (np. miesiąc) od zakończenia aukcji. komentarz najpierw trafia do "buforu", czyli jest niewidoczny w karcie użytkowników, czeka na publikację. pokazuje się dopiero po miesiącu lub w momencie, gdy druga strona wystawi swój komentarz.
zysk z takiego rozwiązania: wystawiając komentarz, nie wiesz jaki jest komentarz drugiej strony. dlatego oceniasz samą transakcję.
Allegro to cholerny moloch i tyle w temacie. Największy w Polsce serwis do wymiany gier ingeruje w komentarze użytkowników. Jeśli ktoś wystawia Ci niesprawiedliwego negatywa możesz poinformować o tym administracje. Jeśli dostarczysz dowody, że komentarz został wystawiony niesłusznie zostanie on usunięty. Jeśli próbujesz ściemniać - ostrzeżenie a potem ban. Nie może allegro pójść tą drogą?
@vincii89: gt (zakładam, że o ten serwis Ci chodzi) ingeruje też w prywatne wiadomości - czasem nie można odszyfrować tego co autor miał na myśli kiedy dostajesz maila o treści np: "piectreść usuniętatreść usuniętamamtreść usuniętasprzedać za stoszesnascie"
Mimo wszystko wychodzi na plus. Wolę oglądać 100 popupów z reklamą skody niż bulić prowizję, lub płacić więcej, bo sprzedający buli.
Rozwiązanie komentarzy odwetowych jest bardzo proste. Wystarczy, żeby system ujawniał komentarz (nawet stronom transakcji) dopiero wtedy, gdy obie wystawią komentarz. Nie da się wtedy wystawić odwetowego komentarza, bo już jest po fakcie.
A jak zmusić do tego? Jeśli w 60 dniu po aukcji brakuje komentarza, system uniemożliwia użytkowanie stronie, która zwleka.
1. Obie strony wystawiają sobie komentarz. (nie widać ich dla osób trzecich, ani nie można zmienić)
2. Obie strony muszą zaakceptować (bądź nie) komentarz drugiej strony:
a) Jeśli zaakceptują (obaj), komentarze są uznawane za ważne i wszyscy są szczęśliwi,
b) Jeśli nie zaakceptują (przynajmniej jedna ze stron) sprawa leci do centrum sporów (po to to chyba jest, a jeśli nie to może być) - autorem sporu jest osoba, która jako pierwsza wyraziła
Bardzo cenię sprzedawców wystawiający komentarz od razu po wpłacie, chociaż nigdy nie lubiłem tego systemu komentarzy. A już wynalazki Allegro dla sklepów z masowym wystawianiem komentarzy to jest gruba przesada.
@mat777: bardzo wygodne rozwiązanie dla sprzedawcy. Niektórzy sprzedają nie 5 sztuk dziennie a 200 / 500 / 1000 wyobrażasz sobie sprzedawcę zatrudniającego osobę do wystawiania komentarzy? Wyobrażasz sobie cenę przedmiotu z doliczonymi dodatkowymi kosztami? Wyobrażasz sobie swoją minę jeśli nie dostał byś komenta po zakończonej transakcji ?
między bogiem, a prawdą: to ja mam te komentarze, które ktoś mi wystawi w głębokim poważaniu. Chcę zastrzec, że na allegro wyłącznie kupuję, niczego nie sprzedaję. Komentarze neutralne zawsze wystawiam za opóźnianie przesyłki. Szczególnie wkurza mnie, gdy ktoś czeka z wysyłką tydzień, nie wiadomo na co. Bo to są dla mnie handlarze, którzy nie mają towaru, który sprzedają. Ale do rzeczy.
Ja się nie boję wystawić komentarza negatywnego i neutralnego, gdy ktoś
@kamilztorunia: tydzień to faktycznie masakra, ale czasem usprawiedliwiona ;-) Wysłałem kiedyś prywatnie paczkę do gościa a po trzech dniach ten dzwoni i pyta gdzie jest gra za którą zapłacił. Trochę się zdziwiłem, bo zwykle takie przesyłki dochodzą na dzień następny. Okazuje się, że sortownia pomyliła paczki i zamiast pod Łódź - przesyłka poszła gdzieś nad morze... Jak się okazuje, takie przypadki się zdarzają pomimo prawidłowego kodu pocztowego + dopisku "k. Łodzi'
Komentarze (163)
najlepsze
Jestem w 99,99% kupującym (zresztą, jak każdy wie można posiadać oddzielne konta: do zakupów i do sprzedaży, więc to nie jest problem).
Kupuję w 99% kup teraz.
Po prostu komentarze jakie posiadam, nie są mi do niczego potrzebne. Sprzedawca i tak mnie wcześniej nie odfiltruje, czy odrzuci. Kupuję, płacę i czekam na kuriera. Proste jak drut.
Jest dobrze: pozytyw i wszystko gra.
Jest coś źle: negatyw
Co za idiotyzm.
Kupujący zamawia za pobraniem ... wysyłam ... nie odbiera, ja odbieram po 2 tygodniach - brak kontaktu, telefon nie odbiera ... jestem 25zł do tyłu i nie mogę negatywa wystawić?
LOL
A tak poza tym jako sprzedający również nie wystawiam neutrali/negatywów jako pierwszy. Odwet mnie bardziej boli niż kupującego, więc nic nie zyskuję
Oczywiście taki klient się wścieknie i nigdy nic u ciebie nie kupi, ale to już potraktuj jako miły bonus.
Do klienta poszło wezwanie do zapłaty. Dwa tygodnie od daty odbioru wezwania (ze "zwrotki" - musi być wysłane za potwierdzeniem odbioru) złożyłem pozew poprzez wypełnienie formularza na stronie e-sądu. Całość zajęła mi ok 30 minut, bo robiłem to pierwszy raz i musiałem ogarnąć co i jak - sądzę, że drugi i kolejne zajmą mi maks po 5-10 minut. W elektronicznym postępowaniu nie załączasz
Poza tym, ciężko chyba zgromadzić 2000 negatywów przypadkiem i niesprawiedliwie.
System komentarzy został całkowicie oddany w ręce Użytkowników. Rodzaj komentarza zależy wyłącznie od Kontrahenta. Nie można wystawić komentarza, nie licząc się z możliwością jego wystawienia przez stronę przeciwną. Zasadą systemu komentarzy
Czekałem trzy tygodnie na maila z nr konta od sprzedającego, nie odpisywał na moje
maile. Napisałem do allegro z pytaniem, czy jeśli mu dam negatywa to czy on
też może mi go wystawić. Odpisali, że tak. Po dwóch godzinach od otrzymania maila
z allegro otrzymałem pierwszy mail od sprzedającego który napisał, że jeśli mu
wystawie negatywa to
ja jako sprzedający mam 6500 komentarzy i żadnego negatywa, ale gdybym każdego idiotycznego klienta (czy oszusta) traktował negatywem jako pierwszy ... sam miałbym pewnie z 15 ... dlatego tego nie robię, bo mi to nic nie da
Albo neutral: wszystko ok
"Kpina, książka dotarła sklejona trzema cukierkami firmy wawel! ODRADZAM UŻYTKOWNIKA!"
Ale pomysł Bolerro też bardzo fajny.
Rozumiem, że system nie jest doskonały - nawet rozumiem autora wykopu (sam kupuję na allegro, jak każdy) ale bredzenie o ochronie kupujących za wszelką cenę niczego nie zmieni. System komentarzy jest po to, aby tak kupujący jak i sprzedający wiedzieli z
Szkoda tylko, że mnóstwo osób nadal uważa, że w internecie są bezkarne.
Skoro allegro chce mieć layout jak ebay to jeszcze niech paru rzeczy się od nich nauczy.
Ewentualnie jeśli już faktycznie sprzedawcy nie mogliby wystawiać negatywów, to w momencie kiedy sprzedawca udowodni nieodebranie przesyłki, to konto takiego kupującego jest blokowane jeśli nie wywiąże się z zobowiązań (pokrycia starty sprzedawcy) w określonym terminie.
2. Komentarze neutralne
2. Przydają się, w sytuacjach typu zwrot towaru.
3. Nie mam zdania ;)
4. To nie ma sensu bo sprzedający nie może zablokować możliwości kupna osobie która ma i 100 negów, więc nie ma znaczenia jakie ma komenty czy inne wskaźniki skoro i tak jak już kupi to po ptakach.
@robert83: gorzej jak kupujący nic nie wyśle póki kasa nie znajdzie się na jego koncie, wtedy wcale nie jest tak szybko. a nie każdy ufa jakiemuś tam pośrednictwu poprzez allegro
komentarz można wystawić tylko przez określony czas (np. miesiąc) od zakończenia aukcji. komentarz najpierw trafia do "buforu", czyli jest niewidoczny w karcie użytkowników, czeka na publikację. pokazuje się dopiero po miesiącu lub w momencie, gdy druga strona wystawi swój komentarz.
zysk z takiego rozwiązania: wystawiając komentarz, nie wiesz jaki jest komentarz drugiej strony. dlatego oceniasz samą transakcję.
pewnie trzeba by
Mimo wszystko wychodzi na plus. Wolę oglądać 100 popupów z reklamą skody niż bulić prowizję, lub płacić więcej, bo sprzedający buli.
A jak zmusić do tego? Jeśli w 60 dniu po aukcji brakuje komentarza, system uniemożliwia użytkowanie stronie, która zwleka.
2. Obie strony muszą zaakceptować (bądź nie) komentarz drugiej strony:
a) Jeśli zaakceptują (obaj), komentarze są uznawane za ważne i wszyscy są szczęśliwi,
b) Jeśli nie zaakceptują (przynajmniej jedna ze stron) sprawa leci do centrum sporów (po to to chyba jest, a jeśli nie to może być) - autorem sporu jest osoba, która jako pierwsza wyraziła
Ja się nie boję wystawić komentarza negatywnego i neutralnego, gdy ktoś