Stenshorne i Tsolov zostali ukarani przez FIA banem na jeden weekend wyścigowy F3. Za to że w przerwie między rundami F3, wystartowali sobie w wyścigach innej serii.
Tsolov pojechał w Eurocup3 na SPA Stenshorne w GB3 na Silverstone
FIA #!$%@? się tego że etatowi kierowcy F3, wystartowali w innej serii na torach, które są w kalendarzu F3, przez co mogli uzyskać "przewagę" przez lepsze poznanie tych torów.
Dziś mija osiem lat od najważniejszego transferu w historii Red Bull Racing. Właśnie wtedy Max Verstappen przeszedł do głównego zespołu kosztem Danilla Kvyata zdegradowanego do Toro Rosso. Osiemnastoletni Holender odwdzięczył się od razu, wygrywając GP Hiszpanii 2016, czyli debiutancki wyścig w barwach Red Bulla. To zwycięstwo było jego w pierwszym w karierze, a Holender do dziś pozostaje najmłodszą osobą, która wygrała Grand Prix Formuły 1 (18 lat, 7 miesięcy, 15 dni).
@jaxonxst: i potem za każdy razem kiedy Kwiat był degradowany to Max wygrywał wyścig Malezja 2017, gdy stracił fotel w Toro Rosso Meksyk 2017, gdy ponownie stracił fotel po jednorazowym powrucie
jakby sędziowie wrzucili magnussenowi 7 punktów to mógłby startować w wyścigu czy to jest liczone dopiero od następnego weekendu? Kwali jeszcze nie było więc Bearman mógłby go zastąpić i wystartować w wyścigu, ciekawe w sumie #f1
@JednaRenkaJedenKaleka: od następnej rundy Jakiś random w F2 z 2 lata temu nabił punkty już w kwalifikacjach, w wyścig mógł jeszcze wystartować, ale bana miał już na następną rundę
A teraz wyobraźcie sobie że Newey opuszcza Red Bulla i dołącza do Andrettiego. Który wciąż nie jest oficjalnym zespołem, więc pracę tam mógłby zacząć na drugi dzień.
Przygotowują bolid w oparciu o przepisy 2026. W 2026 startują bez Concorde, jedynie z zatwierdzenia FIA, przez co FOM nie może ich pokazywać w TV, ani w mediach społecznościowych, wrzucić chociażby zdjęcia z bolidem czy kierowca zespołu w tle.
#f1 Krążą plotki, że Miami to ostatni wyścig Logana i na Imolę wchodzi tam Antonelli. Trzeba tylko załatwić zgodę u FIA bo nie ma jeszcze 18lat ( w sierpieniu) jak FIA nie puści to we wrześniu na Monzę.
@QRQ: przecież Bearman jest również kierowca F2 i jest o wiele bardziej objezdzony bolidem F1 niż Antonelli. Zaliczył 2 treningi z Haasem, wyścig z Ferrari i coś tam zimą testował stare Ferrari.
Więc jak Antonelli jest najbardziej objezdzony kierowca F2
Kolejne GP w Chinach. A co z torem w Indiach? Odbywają się tam jakieś międzynarodowe wyścigi? Mieli wszystko. Zespół pod ich flagą w F1. Był Karthikeyan. Mieli tor i własne GP. Jakieś indyjskie firmy pojawiały się na bolidach jako sponsorzy. Mieli wszystko a teraz nie mają nic. #f1
@Gieekaa: Problem z Indiami jest taki że nie traktują F1, jako sport, a jako wydarzenie rozrywkowe, co wiązało się z o wiele wyższym progiem podatkowym, wręcz ceną zaporową, dlatego Bernie zrezygnował z jeżdżenia tam. Mimo iż Bernie do końca swojej kadencji bardzo chciał powrotu do Indii, negocjując nawet z rządem, to nie udało się nic wskórać.
Po tym sezonie Sainz będzie miał na koncie więcej startów z silnikiem Ferrari niż Renault. To co, kolejne 4, 5 sezonów z silnikiem Mercedesa? Czy jeszcze dorzuci jeden sezon z silnikami Ferrari a później Audi? https://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote/gp/meme-moteur.aspx Troche te statystyki naciągane bo jest podział na silniki Mercedesa i BWT Mercedes. Honda/RBPT/Honda RBPT. Renault/TAG Heuer. Przez co Verstappen w tych statystykach startował w swojej karierze z 6 silnikami. https://www.statsf1.com/en/max-verstappen/moteur.aspx #f1
@Gieekaa: @Goatifi @bardzomalyczlowiek no to teraz łapcie fakt że w statystykach największej ilości wyścigów wyścigów Ford zajmuje 3 miejsce.
Podczas gdy Ford sam z siebie nigdy nie przykręcił nawet śrubki przy tych silnikach. Były to silniki Coswortha, który byl domyślnym dostawcą dla prywatnych zespołów (Lotus, Brabham, Williams, Mclaren i wiele wiele innego małego planktonu) od końcówki lat 60 do początku 90. Wystarczy odpalić rezultaty dowolnego wyścigu z tego okresu i jest
Piętnaście lat temu rozpoczęła się jedna z najpiękniejszych historii Formuły 1. 29 marca 2009 roku Jenson Button zwyciężył w Grand Prix Australii w bolidzie debiutującego zespołu Brawn GP. Ekipa Rossa Brawna zrodzona z upadłego fabrycznego zespołu Hondy przez jej zakup za 1 funta, dzięki silnikowi Mercedesa i podwójnemu dyfuzorowi sięgnęła pod koniec sezonu po oba mistrzostwa.
*Kochani, piję sobie czeskie piwko, słucham Linkin Park i tak myślę o przyszłości Ferrari i Cudownego Monakijczyka. To na bank jest ten sezon, to początek nowej ery, dalej ledwo to do mnie dociera. Wybrałem chyba najlepszy możliwy sezon by zobaczyć swoje pierwsze Grand Prix na żywo. Wtedy jeszcze Charles nie będzie mistrzem, ale trzy tygodnie później na Monzy zobaczymy taki widok... Tifosi płaczących ze
Dziewięć lat temu w Grand Prix Australii 2015 Max Verstappen i Carlos Sainz Jr zadebiutowali w Formule 1. Z kolei najlepszym debiutantem w tym wyścigu był zapomniany przez wielu Felipe Nasr, który w bolidzie Saubera finiszował na bardzo wysokiej, 5. pozycji. Ten wyścig był jednocześnie powrotem Hondy w roli dostawcy silnika.
@jaxonxst: w tym wyścigu wystartowało też tylko 15 kierowców. Najmniej od słynnego GP USA 2005.
Obaj kierowcy Manora nie mieli silnika Kwiat i Magnussen doświadczyli awarii zanim jeszcze wyjechali z garażu. Bottas odpadł po kontuzji pleców jakiej nabawił się po podskoczeniu na krawężniku w kwalifikacjach.
Tsolov pojechał w Eurocup3 na SPA
Stenshorne w GB3 na Silverstone
FIA #!$%@? się tego że etatowi kierowcy F3, wystartowali w innej serii na torach, które są w kalendarzu F3, przez co mogli uzyskać "przewagę" przez lepsze poznanie tych torów.
W wyniku czego Stenshorne będzie