Wpis z mikrobloga

W kontekście mojego artykułu który wyszedł na główną pt. O marnowaniu potencjału lokalnych linii kolejowych. Linia kolejowa za 200 mln zł chciałbym zaprosić do wykopania pozytywnego artykułu: Dowód, że dobrze zarządzane połączenia kolejowe nie upadają! o linii Poznań-Wągrowiec, która cieszy się coraz większą popularnością i to jest pozytywny przykład jak robić komunikację publiczną opartą o kolej i jaki jest potencjał tych linii.

Wiadomo, że obydwie linie nie są porównywalne, łączą kompletnie różne miasta, ale mają wspólne cechy:
- zmodernizowane (Jasło-Rzeszów prawie w całości),
- jednotorowe,
- niezelektryfikowane,
- obsługiwane szynobusami.

Rzeszów-Jasło 2 pary pociągów
Poznań-Wągrowiec 18 par (!!!) pociągów

Moja recepta dla woj. podkarpackiego na linię 106 - nie marnować kasy na te marne dwie pary szynobusów, jak najszybciej zdobywać kasę na dokończenie rewitalizacji linii (i tak trzeba by ją zamknąć na dokończenie remontu, głupotą było nie zrobienie tego na raz), dobry rozkład dostosowany do szkół i zakładów i następnie uruchomić minimum 10 par szynobusów zintegrowanych z kom miejską w Jaśle i Rzeszowie, dobra reklama i sukces murowany. Należałoby też zadbać o skomunikowanie w Rzeszowie z pociągami do Krakowa/Przemyśla/Lublina.

@HorribileDictu: Nie wiem jak to robisz, ale czy jesteś w stanie dodać miniaturkę do tego znaleziska @W1992: ? () Np. to co dałem tutaj poniżej.

#kolej #pociagi #poznan #wagrowiec #rzeszow #jaslo #wielkopolska #podkarpacie #kolejewielkopolskie #pkp #mikroreklama #niemoje
Pobierz kakaowymistrz - W kontekście mojego artykułu który wyszedł na główną pt. O marnowaniu...
źródło: comment_r25miEalhUQu7GZVN8fvacIKC2kqboXq.jpg
  • 6
@Lord_Jim: Jak możesz przeczytać w tekście, liczba potencjalnych pasażerów do zapełnienia pociągów nie wystarczała. Pasażerowie wybrali kolej dopiero wtedy, gdy czas jazdy i mnogość połączeń stały się atrakcyjne w porównaniu z innymi środkami transportu.
@kakaowymistrz: Wszystko w porządku, ale jednak Rzeszów to nie Poznań. Ok, nie znam dokładnych statystyk, ale do Poznania z Wągrowca i po drodze dojeżdża raczej więcej wiary na studia i do pracy codziennie niż z Jasła do Rzeszowa (niczego nie ujmując tym miastom). Poza tym sama linia kolejowa to nie wszystko. Ważne jest jeszcze skomunikowanie dworców z resztą części miasta.
@kakaowymistrz: Dzieki za #mikroreklama znaleziska ;)

Samorządy powinny zrozumieć, że poza dotowaniem dróg i samolotów warto też zainwestować w kolej. Kolej, która powinna być główną osią całego transportu zbiorowego, która powinna ułatwiać ludziom dostawanie się do miast oraz alternatywę dla ruchu drogowego. Coraz więcej jest pozytywnych przykładów (Poznań, Warszawa), ale niestety wciąż w większości regionów zastój (Trójmiasto) lub regres (Bydgoszcz)...