Wpis z mikrobloga

Siema Mirki z pod tagu #piwowarstwo. Zabieram się wieczorkiem za warzenie PIPA czyli jak by ktoś się nie orientował Polish IPA. Mam po 100g chmieli Iunga, Sybilla, Marynka i Lomik. Jakie chmielenie polecacie? Zupełnie nie mam doświadczenia z polskimi chmielami. Iunga na 100% poleci na goryczkę bo ponoć robi dobrą robotę. Gdzieś w necie wyczytałem żeby dać marynkę na smak czyli na pół godziny. Hopsasa z alebrowaru to był singiel na Iundze, nie piłem ale ponoć dobry, Plon też jest chwalony. Weźcie coś poradźcie. Chcę zrobić 25L 12blg tak z 60IBU. Słody mam już dograne, ale jak to chmielić to nie wiem. Znalazłem taki przepis na piwo.org
Chmielenie:
- Sybilla 50g - do zacieru
- Iunga 25g - 75'
- Marynka 10g - 75'
- Sybilla 25g - 30'
- Sybilla 25g - 10'
- Sybilla 25g - 0'
- Sybilla 50g - na zimno, 3dni
Czytałem że iunga jest dość nowofalowa i ją jednak chcę wrzucić na zimno też.
Co myślicie?
  • 9
@WapniakZJury: CO masz namyśli przez dodanie marynki do brzeczki przedniej? Z tego co się orientuję to jest filtrat jeszcze sprzed wysładzania. Szału się nie spodziewam. Chcę tylko żeby było pijalne. Ostatnie dwa wyszły mi o smaku ziemi, jak bym je przefiltrował przez doniczkę ze świeżo wykopaną ziemią. Obstawiam, że to od zwietrzałego chmielu columbus na goryczkę więc teraz chcę żeby było lekkie i chociaż pijalne.
@Mietek997: Po prostu wrzucasz chmiel do wiadra do którego zbierasz brzeczkę podczas wysładzania, ma to dawać lepszą goryczkę. Wczoraj otwarłem ale na polskich i czeskich chmielach no to padaka byla. Da się wypić bez przyjemności.
@Mietek997:
chmiel wrzucony na zacieranie? OK, słyszałem że można, piłem kilka piw chmielonych taką techniką i prawdę mówiąc, nie czuję różnicy.
Sybilla z 30' przerzuć na 10'.
Iunga to stary chmiel, ale jest całkiem niezły. Można spokojnie stosować na zimno. Ja mam 2 piwa na polskich chmielach na zimno (Iunga i Sybilla) i jestem zadowolony.