Wpis z mikrobloga

- Powinniśmy unikać zarówno obecnej flagi Niemiec (odwołuje się ona do flagi znienawidzonej przez nazistów Republiki Weimarskiej, więc proszę o zachowanie uczciwości historycznej względem symboli) jak i wyraźnie eksponowanej swastyki (mimo iż większość państw zostawia otwartą furtkę dla tego symbolu w kontekście edukacji historycznej, jednak praktyka pokazuje, że mogą się pojawić z tego powodu nieprzyjemności)

- Unikamy eksponowania określenia "polskie obozy śmierci". Mimo iż walczymy właśnie z tym stwierdzeniem, to jego ekspozycja może przynieść więcej szkody niż pożytku. Ludzie, którzy zobaczą billboard, a nie będą wgłębiać się w jego kontekst mogą to odebrać w zupełnie opaczny sposób.

- Nie walczymy z Niemcami tylko z zakłamywaniem historii. Pamiętajcie o tym. Główną osią naszej akcji jest walka z próbą celowego lub nie rozmycia historii. Polska była jej ofiarą i była jednocześnie jedynym państwem, który nie szedł na żaden układ z okupantami. Przekaz grafiki ma być jasny, stanowczy, ale jednocześnie nie może być dla nikogo obraźliwy i powinien mieścić się w granicach dobrego smaku.

- Odbiorcami naszej akcji są zarówno Polacy jak i obcokrajowcy. Liczymy na zauważenie naszej akcji na świecie, ale równie ważne jest to, żeby zwrócić uwagę na ten problem w kraju i wymóc na obecnym i przyszłym rządzie ostrzejsze stanowisko w sprawie takich incydentów. Jest to problem, z którym przede wszystkim powinni się mierzyć nasi reprezentanci zasiadający na trybunach sejmowych i warto im o tym przypomnieć.

- Projektując grafikę należy pamiętać, że ma być ona zastosowana zarówno na pionowych plakatach jak i poziomych billboardach.

- Praca musi zawierać adres internetowy głównej strony akcji - germandeathcamps.org


@zbieramynabillboard: zmodyfikowałem lekko moją grafikę - zmniejszyłem swastykę na postaci mordercy, zmieniłem proporcje obrazu, przyciemniłem tło. Wstawiam wersję billboardu i plakatu. Format SVG, więc jak najbardziej nadaje się do modyfikacji i skalowania.

PS. Mam nadzieję, że na koniec wynajmiecie jakiegoś profesjonalistę, który dostosuje wybraną pracę do jakichś przyjętych standardów projektowania takich billboardów?

#zbieramynabillboard
Pobierz
źródło: comment_vzgBsDYJTzzNkrPmh7GEUXLedmvkJJuf.jpg
  • 12
@FarmazonowyMsciciel: Nadal mam wątpliwości szczerze mówiąc…

1. http://idioms.thefreedictionary.com/mistake+for

to confuse someone with someone else; to think that one person is another person


2. http://idioms.thefreedictionary.com/confuse+with

to mix someone up with someone else; to mistake someone or something with something else


Tu ciekawy komentarz:
http://forum.wordreference.com/threads/confuse-with-mistake-for.2292730/

Ja to rozumiem tak:
confuse: mylenie czy Polacy byli ofiarami, a Niemcy agresorami, czy może na odwrót
mistake: pomyłka, że Polacy byli żydami (przykład z dupy