Wpis z mikrobloga

@Tojtek: cordova i phonegap to w zasadzie to samo (phonegap zawiera po prostu co dodało Adobe do cordovy) głównie się rozchodzi o platformę phonegap build która usprawnia i przyśpiesza proces kompilacji na różne platformy: wrzucasz zipa z kodem js+html+css a wypluwa ci pakiety na 3 platformy. Są inne różnice ale są one naprawdę subtelne. Nie napisze, że nie są istotne- po prostu trzeba se o nich doczytać.
@Tojtek: i do bardziej zaawansowanych rzeczy szczerze nie polecam. Na szybkich smartfonach to chodzi jako tako, na słabszych apki się tną, a na tych z niskiej półki jest jedna wielka masakra. I jeżeli apka ma robić coś w tle (np. odtwarzacz muzyki, ściągacz plików działający w tle itp.) to odpada i jedyne wyjście to robić natywnie.
Zobacz sobie jak śmigają apki robione w cordovie lub podobnej technologii- szału ni ma. Apka
@b0lec: Bardzo rzeczowo wytłumaczone. Dzięki! :) Co do tego kijowego WebView - niestety, niby wiem o tym, ale będę musiał i tak ogarnąć (przynajmniej jako rozwiązanie tymczasowe) Cordovę. Pluginy... no właśnie zwykły plugin aparatu nie chciał działać, wywalał błąd bez powodu. Kurczę, trzeba będzie się szybko uczyć Javy, przed którą tak się wzbraniałem... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Tojtek: no i plugin powinien działać mimo wszystko- jeżeli nie działa, to coś możesz mieć źle skonfigurowane- tam jest cała ścieżka konfiguracji czyli: java, node.js, sdk androida, pliki konfiguracyjne muszą być odpowiednio ustawione i wszystko musi się dać kompilować w CLI
@Tojtek: #cordova, a #phonegap to jak dystrybucje Linuxa, jedno z drugiego się wywodzi.

PhoneGap rozwija Adobe i moim zdaniem szybko nieprzestanie dawać pieniążków. Oni są świadomi rychłego końca technologii Flash, które nie ma wsparcia wśród smartfonów. Stąd PhoneGap, dla którego wystarczy HTML5 oraz Canvas. Już nawet udostępniają narzędzia, które konwertują rzeczy z Flasha do Canvas.

Robiłem aplikacje do zbierania zamówień dla pewnej firmy z wykorzystaniem Cordova i JQuery Mobile, na