Wpis z mikrobloga

Pięć Griffinów z Newagu dla Lotosu Kolej
Newag dostarczy Lotosowi Kolej pięć czteroosiowych lokomotyw Griffin E4DCU-DP. Umowę na dzierżawę tych pojazdów podpisano 23 grudnia w siedzibie Lotos Kolej w Gdańsku.

Umowa przewiduje dzierżawę przez Lotos Kolej 5 lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do Lotos Kolej nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez Lotos Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag SA w terminie późniejszym.

(...) – Rozwój lokomotyw 4-osiowych Griffin jako jednej z dwóch kluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym Newag SA jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początku tego roku Griffin E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikaty zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiaj podpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku Newag jako pierwszy producent w Europie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnie produkowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone w spalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastyczność operacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność – mówi Maciej Duczyński, wiceprezes Newagu SA.


Przypomnijmy, że od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to 6-cio osiowe lokomotywy Dragon E6ACT dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5%.

http://www.rynek-kolejowy.pl/60828/piec_griffinow_z_newagu_dla_lotosu_kolej.htm

#kolej #newag #griffin #lotos
BaronAlvonPuciPusia - Pięć Griffinów z Newagu dla Lotosu Kolej
Newag dostarczy Lotos...

źródło: comment_Dpy25zIUStyjIowb1wD6S8YSM5vrLrxy.jpg

Pobierz
  • 5
Metro do Bułgarii, wąskotorówka i teraz EZT do Włoch. Jeszcze dostaną jakąś forsę za Stadlery dla IC. Jak na większą manufakturę to chyba katastrofy nie ma? Jeszcze restrukturyzacja zatrudnienia...