Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki.
Proszę o pomoc jako, że jestem Januszem elektryki i nie mogę poradzić sobie z konstrukcją prostej lampy Led. Użyte diody to 10x1w power Led 350mA a driver od żółtych braci 8-12w 300mA. Przy podłączeniu do prądu spaliłem driver (diody nie zaświeciły) . Co zrobiłem źle? Nie mam w tym temacie najmniejszego doświadczenia więc błąd jest pewnie z tych podstawowych.
Z góry dziękuję.
koller_zdw - Cześć Mirki. 
Proszę o pomoc jako, że jestem Januszem elektryki i nie m...

źródło: comment_i6NrFrlWduf1KnoR24n3BBmR4hHI1AmI.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
@Migfirefox: tak zrozumiałem z opisu drivera. Z jednej strony podłączamy pod sieć a z drugiej pod Led. Brak bezpiecznika to nie jest chyba błąd przez który całość nie działa. Nigdzie na filmach o diy nie widziałem żeby ktoś podłączał jeszcze bezpiecznik.
  • Odpowiedz
@koller_zdw: Po pierwsze - ten driver to mi wygląda żeś podłączył tył-na-przód (230v do wyjścia) , ale przez to osmalenie to nie widać. Ale on i tak się nie nadawał ;)

Po drugie - podłączyłeś szeregowo 10 ledów 1W, czyli potrzebujesz conajmniej ~3v x 10 = 30V zasilania, przy prądzie 300mA - i takiego drivera musisz szukać, który tyle da, czyli 300mA przy 25-35V (i to ma być driver constant-current, czyli
  • Odpowiedz
@hrumque: bardzo dziękuję za odpowiedź!
1- Driver podłączyłem tak: tam gdzie jest L i N do sieci a tam gdzie są + i - do Led.
2- Wydaje mi się, że dobrze dobrałem driver, wklejam specyfikację
Item Type:Lighting Transformers
Certification:CCC,CE,EMC,RoHS
Brand Name:BOT
Color:Green
Material:PCB
Input Voltage:AC85-265V
Features:Constant Current
Output Signal:300mA
Input Signal:50-60Hz
Output Voltage:DC24-45V
3- Miałem do niego pasującą plastikową obudowę i skorzystałem z niem podczas podłączania a zdjąłem ją do
  • Odpowiedz
@Felonious_Gru: @hrumque: @Migfirefox: @pan_z_wyrzutnio: Jeszcz raz dziękuję za odpowiedzi! Patelnia już świeci:) Opisze co i jak zrobiłem, żeby ta konstrukcja zadziałała.