Wpis z mikrobloga

@wisniowySz: pewnie masz rację, ale jakbyś mógł wolniej i jak dla idioty :)

co to właściwie jest taki kurek? kanał prowadzący do cylindra (nad tłokiem?) zakręcany zaworkiem?
indykowanie silnika - co to znaczy?
i czemu trzeba przedmuchiwać silnik przed startem?
@wonsz_smieszek: w głowicy silnika jest kanał prowadzący do komory spalania, w głowicę wkręcony jest kurek indykatorowy (zbudowany w taki sposób, że gazy wewnątrz cylindra jeszcze dodatkowo go doszczelniają - zawór jest ustawiony pod kątem)

Indykowanie to w skrócie zobrazowanie tego co się dzieje wewnątrz podczas pracy - najprostsze to zrobienie mechanicznym indykatorem wykresu słupkowego - odczytując Pmax w cylindrze masz podstawową informację o tym, co się dzieje w środku. Wykres rozwinięty
@wisniowySz: ok, czyli zasadniczo te kurki spełniają dwie role:
- można sobie robić dzięki nim wykresy indykatorowe i to w czasie pracy silnika (a nie jak w aucie, że świece trzeba wykręcać)
- można przedmuchać silnik przed startem.

Dobrze zrozumiałem?:)
@wonsz_smieszek: W czasie pracy silnika w aucie za bardzo nie ma możliwości zdobienia tego, co robi się na silniku stacjonarnym z kurkami (już nie wspominam o silniku iskrowym, a o takim napisałeś, bez świecy nie pojedzie).

W zasadzie to do tych 2 spraw się to głównie ogranicza, przy obracaniu i dmuchaniu żeby w razie "W" to co jest w cylindrze miało jak się wydostać i przy indykowaniu.