Mircy, będę chyba zmieniał auto i wydaję mi się, że trafiłem na okazję. Fiat Bravo z 2008, przebieg ok 110000 km. Chciałem zapytać co sądzicie o 1.6 MJet? Ten mocniejszy, fabrycznie miał 120KM, ale ten konkretny jest po wywaleniu EGR i DPF, z nową mapą ma 130KM i 320Nm. Samochód sprzedaje wujek, ma go z salonu i raczej o niego dba, czyli oleje i inne duperele wymieniane na czas. Myślicie, że przejedzie chociaż drugie tyle? #kupautozmikro #motoryzacja
@adi1tysdz: a po co ci to auto ? Bo srednie auto ze srednim wyposazeniem ze srednim silnikiem ze srednim bagaznikiem. Jedyne co go ratuje to smiesznie tanie czesci .
@szaremyszki: Jeżdżę ponad 30k rocznie, głównie ekspresówki, także diesel z 6 biegiem jak dla mnie duży plus. Lenistwo też bierze górę, bo nie musiałbym już szukać zadbanego auta, nikt mnie raczej nie oszuka i wiem co kupuje.
@Gooma: stety czy niestety, ale w Polsce za usunięty DPF gówno mogą zrobić. Testy, które stacja może mi zrobić nawet jak się uweźmie na niego diesel bez DPF przejdzie bez problemu.
@Gooma: Przyznam szczerze, że nie spotkałem się jeszcze nigdy z kontrolą emisjii. A co ewentualnie diagnosta może zrobić? Nie podbije mi przeglądu, czy zabierze dowód?
@adi1tysdz: @HetmanPolnyKoronny: W jakimś ostatnim numerze Motor-a (tak wiem, że to szmatlawiec) była lista usterek która dyskwalifikuje pojazd do pozytywnego wyniku na testach. Właśnie takiej sytuacji się obawiam dlatego zostawiłem FAP-a. Drugie to, że gdzieś słyszałem że np u Niemców podobno7ich służby potrafią zrobić takie badanie na drodze i jak nie ma filtra to ban na dalszą jazdę. Dodaje foto z artykułu.
@Gooma: a jak sprawdzi czy filtr jest usunięty i wystawiono atrapę czy został wymieniony na nowy? Przecież go nie wytnie i nie zajrzy. To martwy przepis, bo diagnosta nie ma metody sprawdzenia tego. Co innego w Niemczech, gdzie mają przewidziane odpowiednie badania spalin i polegniesz od razu na zwykłym przeglądzie.
@adi1tysdz: diesla sprawdza się tylko przy podejrzeniu, a żeby nie przejść tego badania musi konkretnie kopcić. Prędzej wykryją tym padające turbo lub wtryskiwacze niż brak DPF.
#kupautozmikro #motoryzacja
@HetmanPolnyKoronny:
W jakimś ostatnim numerze Motor-a (tak wiem, że to szmatlawiec) była lista usterek która dyskwalifikuje pojazd do pozytywnego wyniku na testach. Właśnie takiej sytuacji się obawiam dlatego zostawiłem FAP-a. Drugie to, że gdzieś słyszałem że np u Niemców podobno7ich służby potrafią zrobić takie badanie na drodze i jak nie ma filtra to ban na dalszą jazdę. Dodaje foto z artykułu.