Wpis z mikrobloga

Mircy, będę chyba zmieniał auto i wydaję mi się, że trafiłem na okazję. Fiat Bravo z 2008, przebieg ok 110000 km. Chciałem zapytać co sądzicie o 1.6 MJet? Ten mocniejszy, fabrycznie miał 120KM, ale ten konkretny jest po wywaleniu EGR i DPF, z nową mapą ma 130KM i 320Nm. Samochód sprzedaje wujek, ma go z salonu i raczej o niego dba, czyli oleje i inne duperele wymieniane na czas. Myślicie, że przejedzie chociaż drugie tyle?
#kupautozmikro #motoryzacja
  • 14
@szaremyszki: Jeżdżę ponad 30k rocznie, głównie ekspresówki, także diesel z 6 biegiem jak dla mnie duży plus. Lenistwo też bierze górę, bo nie musiałbym już szukać zadbanego auta, nikt mnie raczej nie oszuka i wiem co kupuje.
@Gooma: Przyznam szczerze, że nie spotkałem się jeszcze nigdy z kontrolą emisjii. A co ewentualnie diagnosta może zrobić? Nie podbije mi przeglądu, czy zabierze dowód?
@adi1tysdz:
@HetmanPolnyKoronny:
W jakimś ostatnim numerze Motor-a (tak wiem, że to szmatlawiec) była lista usterek która dyskwalifikuje pojazd do pozytywnego wyniku na testach. Właśnie takiej sytuacji się obawiam dlatego zostawiłem FAP-a. Drugie to, że gdzieś słyszałem że np u Niemców podobno7ich służby potrafią zrobić takie badanie na drodze i jak nie ma filtra to ban na dalszą jazdę. Dodaje foto z artykułu.
Pobierz Gooma - @adi1tysdz: 
@HetmanPolnyKoronny: 
W jakimś ostatnim numerze Motor-a (tak wie...
źródło: comment_1Dd8pWjHvCABSrTT0Rgfzvd9Y31Rfi6g.jpg
@Gooma: a jak sprawdzi czy filtr jest usunięty i wystawiono atrapę czy został wymieniony na nowy? Przecież go nie wytnie i nie zajrzy. To martwy przepis, bo diagnosta nie ma metody sprawdzenia tego. Co innego w Niemczech, gdzie mają przewidziane odpowiednie badania spalin i polegniesz od razu na zwykłym przeglądzie.