Wpis z mikrobloga

Cześć Wam.
Jako, że niedługo trzeba się na #studia przeprowadzać i myśleć nad #wynajem #mieszkanie, chciałam prosić Was o kilka rad, zwłaszcza osoby które już wynajmowały #kawalerka.
Przede wszystkim, na co zwracać uwagę, by się nie wkopać w coś?
Jak to jest z umowami? Co powinno się w niej znaleźć i o czym pamiętać?
Kiedy najlepiej zacząć szukać mieszkania? Jeszcze w lipcu, czy początek sierpnia będzie w porządku?

I ogólnie wszelkie tipy związane z tym tematem mile widziane bo nie dość, że jestem różowa to jeszcze zielona ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Plus #krakow bo to tam będę szukać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 57
@chawerut: musi być umowa, a w niej zapis, że płacisz wyłącznie za zużyte przez siebie media. sprawdzaj ogrzewanie - niektóre opcje są mega drogie. dowiedz się co z piwnicą / balkonem. zrób protokół i napisz w nim całe wyposażenie które zostaje pod Twoją opieką. zrób zdjęcia mieszkania i wszystkich uszkodzeń, żeby pózniej nie było na Ciebie. jeśli to możliwe, nie płać kaucji albo zdecyduj się na depozyt bankowy.

poza tym standardowe
@chawerut: standardowo to chyba 30 dni. Grunt aby była taka opcja, znajoma trafiła na #!$%@? mieszkanie i umowy wypowiedzieć nie mogla tylko płacić musiala do września, a wyniosła się kilka miesięcy wcześniej
@chawerut: Okej, moje rady jako że coś tam wynajmowałem w Krakowie.
Unikaj ogrzewania elektrycznego, #!$%@? duże rachunki.
Unikaj centrum bo po pierwsze stare kamienice, po drugie mieszkanie w centrum nie jest fajne na długi okres, po trzecie zazwyczaj mają ogrzewanie elektryczne.
Zawsze dowiaduj się ile wynosi odstępne I CZYNSZ. Często jest w ogłoszeniach "super tanio tylko 1000 zł", po czym na miejscu dowiadujesz się że jednak jeszcze 500 zł czynszu dochodzi.
Kiedy najlepiej zacząć szukać mieszkania? Jeszcze w lipcu, czy początek sierpnia będzie w porządku?


@chawerut: teraz. Część studentów zrezygnowała już z mieszkań, a nowi wciąż nie mają wyników matur.