Wpis z mikrobloga

  • 23
★★★★★★★★

Wypada chyba odszczekać - przynajmniej częściowo - to, co pisałem wcześniej o #planescapetorment. Pisałem akurat w najgorszym momencie - wymęczony już trochę łażeniem po Sigil, ze sporym bagażem informacji o świecie a jednocześnie bez porządnej nitki fabularnej w garści. Dosłownie chwilę po tym wpisie akcja nabrała tempa i właściwie nie odpuszczała już do końca, bardzo ciekawego zresztą.

Nawiasem, ciekawostka, z Ignusem się przeprosiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Najpierw się z nim pożarłem w jakiejś rozmowie i doszło do walki, z której, rzecz jasna, nie wyszedł żywy. Ale że miałem jakiś zakręcony problem techniczny z pozbyciem się zwłok z drużyny, wskrzesiłem go najpierw i dopiero odłączyłem. Potem doszedłem jednak do wniosku, że jego umiejętność rażenia celów na dystans może się jednak przydać, więc znalazłem go, porzuconego gdzieś po drodze ale żywego i - jakby nigdy nic - w dalszą drogę wyruszyliśmy już razem. Jestem szczerze wzruszony, jak tym epizodem dołożyłem swoją autorską cegiełkę do fabuły tej niezwykłej gry ;)

#planescape #rpg #crpg #staregry #retrogaming #blackisle

PS. Fajnie, że #gog sprzedaje tę grę w wersji polskiej, bo - biorąc pod uwagę poziom złożoności świata i zakręcenia fabuły - w paru miejscach mogłoby być ciężko się połapać.
Pobierz
źródło: comment_34BisgWNB5ErzDLXPsxJfeeVnjUcUv8o.jpg
  • 22
@sejsmita Wypraszam sobie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na wyjściu moją najsilniejszą cechą była mądrość. Śmiem twierdzić, że ominęło mnie mniej, niż sądzisz.

Przy czym, przyznaję, gra jest jak łamigłówka napisana przez geniusza. Piękna, spójna, zamknięta konstrukcja, gdzie niemal wszystko ma swój sens i miejsce. Żadna sztuka stworzyć otwarty świat RPG na 100 godzin, który wygląda, jakbyś go automatem generował z piętnastu losowych klocków. Tu masz coś, co ktoś
@kurp: No i elegancko, to teraz jeszcze raz, z wysokim int i char, magiem :) Już teraz inaczej rozplanujesz punkty bo wiesz gdzie i ile możesz dostać bonusów do cech i jakie są mniej-więcej rzuty na cechy. Byłeś w labiryncie modronów?
@nv- Kulę miałem, z towarzyszami rozmawiałem, chociaż, oczywiście, trudno powiedzieć, czy przekopałem wszystko. Inteligencji miałem sporo, bo jeszcze na początku wiedziałem, że razem z mądrością decydują o "głębokości" tej gry. Poza tym na początku jest mało walki i to też mocno zniechęca do pompowania cech fizycznych. Inna sprawa, że to się potem może zemścić, szczególnie, że są dłuższe odcinki z niedostępnym save/load... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@m00n A widzisz. Tam nie. Kostkę niosłem przez całą grę (no, może nie niosłem, większość dziwnych przedmiotów trzymałem w zajeździe u Arlo). Nawiasem, kilka ścieżek przeszedłem tylko dlatego, że podparłem się solucja. Gra ma bardzo przygodówkowy styl przy jednocześnie rpg-owym, otwartym świecie. Jak w którymś momencie przejrzałem wstecz solucję, w poszukiwaniu jakichś istotnych/ciekawych, zagubionych questów, to się przeżegnałem.
Ale żeby jeszcze raz, tak od razu, to nieee ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Potrzebuję jakiejś odskoczni, czegoś sterylnego i odległego od klimatu Sigil. Myślę nad rozpoczęciem "Deus Ex" ( ͡ ͜ʖ ͡)
@kurp: Nawiasem, możesz sprawdzić co cie ominęło, a co wyciągnąłeś z gry, np tutaj:


No i gratulacje. Tak z reguły jest, że przez ten klimat bardzo ciężko na początku się przebić. Jeśli zatęsknisz za sferami, poszukaj sobie "Stron Bólu" Troya Denninga, albo wejdź na Sferopedię (największa wikipedia poświęcona systemowi Planescape).
Śmiem twierdzić, że ominęło mnie mniej, niż sądzisz.


@kurp: Całkiem możliwe, ale tylko magiem masz niektóre konwersacje, np.: z ignusem, dakkonem, ravelą i jeszcze wiele innych.
Grałeś z modami? Fix/Tweatpack zmienia dużo rzeczy na bardziej przystępne.
@sejsmita Bez modów, czysta, polska wersja z GOG.

Jeśli tylko mag, to, faktycznie, przepadło, ale też moja awersja do gry magiem wyklucza taki replay ( ͡° ʖ̯ ͡°) (nawiasem, poczarowałem sobie nieco Ignusem, fajna zabawa, przyznaję; parę razy ratował mi życie, szczególnie, kiedy drużyna była ostrzeliwana przez kogoś poza zasięgiem). Zerkam jeszcze do jakichś tekstów, spojrzę też na to, co podsunął @Darnath (dzięki!), na razie to musi wystarczyć.
@kurp: @Lisaros To nie są mody, raczej usprawnienia. Większa rozdzielczość, wyjaśnienia funkcji, mierni charakteru - takie rzeczy.

Deus Ex to moje top 5, trzeba zagrać. Chociaż odradzam moda GMDX. Właśnie go ogrywam i to jest ciężki kawał chleba, wszystko jest podrasowane - przeciwnicy mają kosmiczne umiejętności (w porównaniu z czystą grą). Jeśli już miałbyś grać z jakimś modem to tylko "shifter". Usprawnia wiele aspketów, trochę ułatwia, dzięki czemu można poznać grę
@Lisaros Przez prawie całą grę chaotyczny dobry, ale jeśli dobrze pamiętam, to jak zaglądałem pod koniec na kartę postaci, to byłem już neutralny dobry (?).

Deus Ex tylko w czystej, pierwotnej, kanonicznej formie! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@kurp: pewnie przyrzekłeś coś komuś i dotrzymałeś obietnicy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do Deu Sexa - w sumie tak najlepiej za pierwszym razem. Zresztą już wiadomo, że nowa wersja GMDX ukaże się jakoś tak w grudniu, tak że zawsze jest czas, by w niego zagrać. Dopiero sobie o tym przypomniałem.
Deus Ex tylko w czystej, pierwotnej, kanonicznej formie! ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@kurp: HDTP i New Vision mógłbyś jednak zainstalować. To po prostu tekstury w wyższej rozdziałce. Nic więcej, a jest dużo ładniej. Nie wszystko je ma, więc będziesz mógł porównać zmiany w trakcie gry. :)

@Lisaros: Orientujesz się, czy dużo zmian będzie w nowej wersji GMDX? Czy to raczej tak jak patch Wespa do vtmb,
@Lisaros: Dzięki. Czyli dopieszczenie, właśnie coś jak wesp5up.
16 lat i gra nadal żyje. Co więcej z każdym rokiem ma się coraz lepiej. Niesamowite. Jednocześnie cholernie smutne, że nowe deusy nie będą miały modów. Tak wiele można by naprawić w tych grach...
@kurp: Całkiem możliwe, ale tylko magiem masz niektóre konwersacje, np.: z ignusem, dakkonem, ravelą i jeszcze wiele innych.


@sejsmita: Tak dodam jeszcze tylko, że łotrzyk też miał unikalne konwersacje, m.in w Ulu, na Placu Szmaciarzy; do tego nowe możliwości dialogowe z Anną, i jeśli bierzemy pod uwagę wysoki atrybut zręczności, to można dodać kilka ciekawych sposobów na "szybsze" rozwiązanie jednego, czy drugiego konfliktu.

Tylko faktycznie, nie ma to porównania do,
@Darnath: Albo z poznaniem przeszłości Ignusa: "Musisz poznać ogień" - to było cholernie mocne.

Testów atrybutów/umiejętności jest w tej grze zatrzęsienie. Coś pięknego.
http://www.gamefaqs.com/boards/187975-planescape-torment/46571716

Number of dialogue states which offer resolutions based on given stats:

INT only: 266
WIS only: 97
CHA only: 302
INT or WIS: 75
INT or CHA: 28
CHA or WIS: 4
INT or CHA or WIS: 12

Highest Checks in the Game Are:

CON: 21 (Paranoid