Aktywne Wpisy
Lolenson1888 +591
Halabanacha +27
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Przychód 4 mld dolarów (ilość pieniędzy otrzymanych ze sprzedaży samochodów i innych operacji finansowych itp)
Koszty osiągnięcia przychodu 3,1 mld (tyle tesla wydała na części np baterie silniki blachę oraz zmontowanie samochodu)
Podsumowując na każdym aucie tesla zarobiła 22,5% czyli 0,9 mld dolarów.
Co tesla zrobiła z tymi pieniędzmi że ma stratę?
0,9 mld poszło na marketing, naprawę niedoróbek, koszty administracji firmy, obsługę superchargerów itd
0,7 mld wydano na opracowanie nowych pojazdów budowę nowych linii produkcyjnych itd.
Podsumowując i dodając jeszcze inne drobne wydatki są na minusie 0,88 mld.
Gdyby nie badania i inwestycje w rozwój firmy oraz darmowe ładowania firma na pewno zarobiłaby kilkaset milionów. Dodatkowo niedoróbki które są efektem innowacyjności i wieku młodzieńczego samochodów, a które z roku na rok występują rzadziej pochłonęły kilkanaście milionów.
Dodatkowo by być obiektywnym trzeba dodać że telsa kożysta/kożystała ze sprzedaży zezwoleń ZEV które przyniosły jej 66 mln USD w 2014 co do 2015 nie mogę znaleść informacji.
W ZEV chodzi o to że w Kalifornii każda firma musi osiągnąć sprzedaż aut elektrycznych na poziomie np 5% jeśli tego nie spełni zapłaci karę. Jest z tego wyjście może wykupić od firmy która produkuje więcej niż 5% aut elektrycznych nadmiar który osiąga by nie zapłacić kary. Ponieważ tesla ma 100% elektryków może sprzedać zezwolenia dla 95% aut i stąd ten dodatkowy zysk. Były/sąd to naprawdę duże pieniądze bo przy sprzedaży 5 tyś aut w USA tesla otrzymała 66 mln usd czyli 13 200dol na auto !!!. Dodatkowo każdy kto kupuje auto w Kalifornii może liczyć na zniżkę z tytułu zwolnień podatkowych wynoszącą około 7500 tyś dolarów.
Czyli pośrednio w stanie Kalifornia w 2014 rząd poprzez ulgi i dodatkowe obostrzenia nakładane na innych sprzedawców samochodów spalinowych zmniejszał koszty o 20000 dol na auto czyli około 1/4 wartości samochodu. Trzeba jednak zaznaczyć że taka sytuacja miała/ma miejsce tylko w stanie Kalifornia gdzie trafia około 20-30% aut i nie dotyczy samochodów eksportowanych do innych krajów.
Ocenę pozostawiam wam czy to jest gra fairpray. Jak dla mnie tak, bo pomaga rozwijać się nowym technologią które mają potencjał.
Przykładowy raport z dobrego źródła:
http://samochodyelektryczne.org/wyniki_finansowe_tesla_motors_za_trzeci_kwartal_2015r.htm
http://samochodyelektryczne.org/wyniki_finansowe_tesla_motors_za_czwarty_kwartal_2015r.htm
@Zapalka89: Tu nie ma co oceniać. Taką decyzję podjął prawodawca, a obowiązkiem firmy jest optymalizacja bilansu firmy.
@Zapalka89: Nic nie rozumiem. Może ktoś wyjaśnić o co chodzi?
@Zapalka89: chyba chodziło o sprzedaż w Kalifornii :) Z przychodu wynika, że łączna sprzedaż to ok. 50tys., a nie chce mi się wierzyć, że Tesla eksportuje 90% swojej produkcji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ciekaw jestem, czy taka odpowiedź zadowala przeciętnego dresowego Sebixa na wiadome zawołanie rozpoznawcze.
Próbowałeś może? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@fan_krawczyka:
Każda firma sprzedająca samochody w Kalifornii musi sprzedać 5% samochodów elektrycznych (jak sprzedaje 100k fur rocznie -- to spośród tego 5k fur to muszą być elektryki).
Albo może odkupić
"55% sprzedaży to Ameryka Północna, 30% Europa, a 15% Azja. " Założyłem że 1/3 aut z ameryki północnej została sprzedana w Kalifornii
"Nadal sporo bo aż 66 mln USD przychodów jest wynikiem bezpośredniej regulacji rynku w USA, z czego 51 mln USD bezpośrednio ze sprzedaży zezwoleń ZEV innym producentom aut. Warto dodać, że obecne wyniki są możliwe do utrzymania także z uwagi na wsparcie do zakupu aut elektrycznych. Sama federalna