Wpis z mikrobloga

#pozycjonowanie #seo

Nie zajmuje się SEO więc nie wiem czy pytanie jest banalne ale sprawa wygląda tak, że spec od seo wykonał audyt pewnej strony i kazał część linków w menu serwisu nie istotnych z uwagi na pozycjonowanie (związane z obsługą konta) zamienić na "linki" przekierowywane wyłącznie przez javascript. Zakazał przy tym stosowania nofollow.
Czy mogę prosić o wyjaśnienie takiego zalecenia, bo jak dotąd nie pomyślałbym żeby robić coś takiego inaczej niż przez nofollow.
  • 3
@estemen: Nie znam się ani trochę na tym, ale pewnie boty sobie odznaczają to "nofollow" jako zła praktyka czy cokolwiek tam i obniżają przez to pozycję na liście.
@estemen: nofollow służy do tego, żeby Ci "moc" nie uciekała ze strony (albo jeszcze konkretniej, żeby nie oddawać "mocy" niepewnym stronom), więc ma sens wyłącznie do linków wychodzących (poczytaj). Jeśli chodzi o poradę z Javascriptem, to Google obecnie normalnie łyka strony z dużą ilością JSa (patrz strony pisane w angularze), więc porada mocno nieaktualna. Ukrycie 1, czy 2 linków wewnętrznych raczej nic nie zmieni, raczej na strony związane z
@Eoghan: z tym, że wyszukiwarki coraz lepiej sobie radzą z javascriptem to wiem, brałem pod uwagę, że to zalecenie może być nieaktualne, ale nie byłem pewny i szukałem drugiego dna, propozycja z noindex faktycznie wydaje się bardziej sensowna,

tak przy okazji to irytują mnie strasznie strony robiące przekierowania przez JS uniemożliwiając jednocześnie otwarcie strony w nowym oknie przez ŚPM - choć można to bez problemu obsłużyć, tu raczej lenistwo programistów i