Wpis z mikrobloga

Szukamy samochodu dla kumpla już od pewnego czasu, ale wiadomo, jak to jest ze znalezieniem dobrego i niekombinowanego egzemplarza... No własnie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dla tego szukamy już dobre 2 miesiące. Budżet max 10000zł, TYLKO LPG.

Możecie coś jeszcze polecić do tej listy? Na co szczególnie zwracać uwagę w poszczególnych modelach?

Renault Megane 2
Peugeot 307
Peugeot 206
Skoda Octavia
Toyota Corolla E12
Toyota Avensis 1
Ford Mondeo mk3
Mazda 626 ostatniej generacji
Honda Accord - ale nie wiem, czy jest sens sobie głowe zawracać w tym przedziale cenowym.

Nie chcemy Audi, VW, Alfy. Brałem pod uwagę jeszcze Citroena C5 pierwszej generacji, ale niestety, koszty napraw zawieszenia go zdyskwalifikowały.

Lagune mk2 odrzuciłem ze względu na nie najlepszą solidność egzemplarzy przed liftowych, bo wiadomo, że poliftowe przekraczają nasz budżet.

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 32
@Zielony34: wróć do C5 i przemyśl temat bo obsługa hydro jest tańsza niż tradycyjnego zawiasu , w tym budżecie skreślam z listy toyoty, hondę i mazdę , tu z lpg najlepiej poradzi sobie 1.8 2.0 z PSA , w fordzie będzie kolektor z tworzywa więc już zwykły paproch ci tego nie wystroi , meganka to po lifcie bo ją poprawili trochę , 307 hmmm raczej nie ( zapalały się same i
Nie wiem dlaczego odrzuciłeś VW, pomijając fakt ze uchodzi za burakowóz i jest dosyć brzydki to za ta kwotę kupiłbyś idealnego Passata B5 od jakiegoś Grzegorza, który jest praktycznie bezawaryjny. Dobrze sie jedzie, dalekie trasy nie męczą a za ta kwotę możesz wybrać w praktycznie każdej konfiguracji. Autem za taką kwotę i tak nie zaszpanujesz wiec lepiej kupić coś praktycznego.
@sailor_73: No jak ktoś przy wyborze samochodu bierze pod uwagę czy będzie powodem do drwin to już tylko jego problem nie uważasz? W pracy maja ze mnie ubaw, ze jeżdżę 3 cylindrowym dieslem, a ja mam to głęboko w poważaniu i jestem mega zadowolony z mojego samochodu.
@Marq91: polo :) ciężko to nazwać samochodem , głośne bez zapasu momentu ,bez mocy , taki zamiennik komunikacji , ale polo nie będzie tematem drwin , w komentarzu stało wyraźnie że to pastuch B5 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zielony34: wez sobie corolle 1.6 pali 6-7litrow benzyny.nie potrzeba zakladac gazu a toyota to toyota.moze troche gorsza od mazdy, ale nie rdzewieje..wiem bo mam, sam.kupilem i polecam kazdemu. To juz chyba 10toyota w rodzinie i wszystkie sie sprawdzaja, czy nowe czy uzywane..
@sailor_73: Pracujesz u mnie w firmie? :) 200Nm i 75koni na tonę, uważam za zupełnie wystarczające do sprawnego poruszania się, a jeśli dołożymy do tego średnie spalanie równe 4litry na 100kilometrow to nie mam więcej pytań. Auto idealne dla mnie. Pochwał się czym jeździsz :)
@Zielony34: trochę duża rozpiętość, pug 206 to małe, miejskie auto a mondeo to już spora landara :) ja dorzuciłbym jeszcze focusa I po lifcie, rok ok 2004. Wiem, że rdza itd ale da się znaleźć coś sensownego, auto naprawdę jest niezawodne. Sam kupiłem na drugie auto, 1.6 zetec + lpg założone u porządnego fachowca, śmiga aż miło a i nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o wyposażenie, abs/asr, klimatyzacja,
Skoda Fabia 1 gen

@kjung: nie no, jednak musi minimalnie cieszyć oko, a Fabia jest... kontrowersyjna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Seat Leon/Toledo?

@zteekone: historia ta sama, co z VW, czy Audi. Natargali tego od turków z berlina i nie wiadomo, co to jest...

obsługa hydro jest tańsza niż tradycyjnego zawiasu

@sailor_73: pierwsza opinia, którą słyszę, wszystkie inne mówią, że remont samego przodu, to 1.5k. Co
@Zielony34: a serio to jezdze zbyt malo zeby zakladac gaz. Czasy katowania auta minely mi dawno temu a do sprzedania bedzie i tak dopiero na wiosne. Ta zime mam nadzieje ze bedzie mi jeszcze wiernie sluzyc.
@Zielony34: co do samozapłonów 307, pierwsze roczniki czyli 2001 rok miały problem z pompą ABSu, nie wyłączała się i powodowała zapłon instalacji elektrycznej. Była akcja serwisowa, można sprawdzić w ASO czy dany model takową przeszedł, w młodszych rocznikach zostało to poprawione. No i jak już to bym szukał modeli po liftingu czyli od 2005 roku w górę (posiadają szynę CAN, przez co są łatwiejsze w diagnostyce i ewentualnych modyfikacjach).