Wpis z mikrobloga

Mireczki z #motoryzacja #samochody #opony

Co sądzicie o różnym rozmiarze opon na 2 osiach. Mam #bmw #e61 i wrzuciłem na przód (zima) opony 215/55/16. Na tyle mam 225/55/16 (napęd tył). Auto strasznie mi "myszkuje", ma bicia przy > 100km/h (opony wyważone), na letnich (245/45/18) nie miałem żadnego problemu - leciał jak po sznurku do 250 :) Teraz jest porażka... Myślicie, że ta różnica szerokości ma aż takie znaczenie?

Koła dostałem przy zakupie auta więc nie wiem jak było wcześniej :(
  • 8


@H2o0: różnica nie ma nic do bicia (tym bardziej tajka nieduża).

Jeśłi opony sa rzeczywiscie dobrze wyważone, tak, ze na maszynie pokazuje 0.0, a bicioe nie ustaje to któraś ma jakiegoś guza/wybrzuszenie (tego maszyna nie wykrywa, dopiero jazda) dobrze wymacaj te opony z przodu.

Jednak ja obstawiam złe wywazenie, skoro przy niższych predkosciach nic nie czuc.
jedź jesszcze raz wywazyc i kaz wulkanizatorowi popatrzec na opone krecaca sie na maszynie, czy
@H2o0: I jak będziesz kiedyś zakładał różne szerokości to nie zapomnij o różnych profilach, żeby średnica koła była taka sama/bardzo zbliżona np 205/50/17 i 225/45/17 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@H2o0 dobrym testem czy koło ma niedoskonałości jest próba dociazenia. Mi ostatnio biło przy prędkościach 90+. Świeżo po zmianie. Mówię sprawdźcie może się ciężarek odkleil czy co, przy okazji dociazcie. Wrzucili na maszynę - faktycznie brakuje do wywazenia, no to wyrażają, dociazaja i za cholere nie mogą wyważyć dociazonej. Zawolali swojego magika od opon do pomocy a ten po przejechaniu ręką wskazał gdzie się zrąbalo. Co więcej wyważył ją, żeby mi udowodnić