Czy mirko wiedziało że w #eu4 Paradox zaprojektował prowincje tak, że można umieścić państwo w granicach całkiem przypominających te II RP? #paradox #hoi4 #ciekawostki #historia
@mgnfic: Ponieważ jest to gra, która ma sprawiać wrażenie realnej/prawdziwej, więc używają prawdziwych granic i terytoriów prowincji ( ͡°͜ʖ͡°)? Czy jest w tym coś niezwykłego lub nadzwyczajnego, żeby uważać to za ciekawostkę? A wiesz, że karabiny używane w wielu FPS(np. battlefield) są całkiem przypominające te prawdziwe?
@Lazerek: Chodzi o to, że gra jest umiejscowiona w epoce 1444-1821, więc przed rokiem 1923 gdy Polska ustabilizowała właśnie takie granice, tak dla jasności. Są nawet dokładniej zaprojektowane prowincje dla terytorium dzisiejszego Kazachstanu - północna granica prawie 1:1 jak ze światem współczesnym.
@mgnfic: Ponieważ terytoria się nie zmieniają tak po prostu. Jak napisałem wyżej często były wyznaczane geograficznie i po prostu później ludzie mieszkający tam byli ze sobą powiązani i prowincje miały w miarę podobne terytoria 700 lat temu jak i 100 lat temu. Zobaczy sobie na mapkę, że wiele prowincji ma wyznaczone granice przez rzeki czy góry lub ich fragmenty. To nie jest tak, że państwa, które uformował sobie nowe granice np.
@Lazerek: Racja, ale akurat granica ryska to nie licząc Galicji ołówkiem po mapie, a litewsko-polska linia demarkacyjna, a to myślę najistotniejsze elementy mapy, bo na zachodzie taki mniej więcej kształt mamy od XIII wieku
@mgnfic: widac ze w dupie byles, gowno widziales ta mapa zdazyla sie zmienic 3, jesli nie 4 razy a ty o takich rzeczach weteranom eu4 cos probujesz zakomunikowac jako nowosc xD
@Tylko_nocny Mam 500 godzin a gram bodaj od wersji 1.09. No i z takich jeszcze ciekawostek to z Europą Universalis znam się od 13 lat i mam wszystkie części gry, więc proszę mi tu nie.
#paradox #hoi4 #ciekawostki #historia
nie, wcale.
ta mapa zdazyla sie zmienic 3, jesli nie 4 razy a ty o takich rzeczach weteranom eu4 cos probujesz zakomunikowac jako nowosc xD