Wpis z mikrobloga

Nie znam się kompletnie na autach ( ͡° ʖ̯ ͡°).
Czy jest sens kupowanie dobrze wyposażonego, ale starego i z dużym przebiegiem, auta biorąc sobie poprawkę, na przykład 10k, na naprawy? Mając około 30k, lepiej byłoby wziąć powiedzmy takiego passata ( ͡° ͜ʖ ͡°) za 23k i resztę przeznaczyć na przyszłe naprawy, czy lepiej za wszystko kupić nowsze, mniej wyposażone i z mniejszym przebiegiem auto?
#motoryzacja
  • 12
@MaxGarden: jak kupisz passata to na pewno będzie trzeba te 10k przeznaczyć (a potem spokój na 5 lat)
Kup auto na które cię stać. Jeśli masz płakać o konieczność remontu auta za 2k to znaczy że popełniłeś błąd.
I pamiętaj - najważniejsze by nie był bity. Jak spojrzysz na cenę dobrych niebitych to wyjdzie ci że lepiej wziąć kredyt na nowe (policz - to najlepsze wyjście jeśli zniesiesz raty)
@MaxGarden: najważniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie do czego Ci to auto będzie potrzebne. jeśli jeździsz głównie po mieście i nie wozisz dużo bagażu, passat będzie "za duży", jeżeli latasz w trasach to wtedy rozglądaj się przynajmniej za kompaktem
@gwynebleid: @dupajasio69: Dzięki za odpowiedzi. Nie chodzi konkretnie o passata, a o sam pomysł kupienia starszego, tańszego auta i zarezerwowanie sobie części budżetu na naprawy.
Na razie studiuję więc o kredycie nie ma mowy. Na jakie auta, do 30k, polecilibyście zwrócić uwagę?
@MaxGarden: Fiat bravo II, w zależności jak dużo jeździsz albo 1.4 T-jet (łatwy do zagazowania jeśli zaczniesz jeździć więcej) lub 1.9 jtd, bardzo dobry fiatowski diesel. Benzyna 1.4 90KM też będzie dobra, ale mniej dynamiczna. Bliżej 30 tyś możesz sprawdzić też opla astre J.
Napisz jeszcze ile planujesz tym jeździć, gdzie i jak dużo bagażu/ludzi, będzie łatwiej coś zaproponować.
@MaxGarden: najważniejsze jest ile i gdzie będziesz jeździł? jak dużo bagażu ze sobą woził i ilu pasażerów najczęściej? jak robisz długie trasy wtedy warto rozważyć większe/starsze auto, jak nie robisz wielkich odległości klasa B wystarczy, określ się Mirku w tym temacie to coś będzie można wymyślić
@walter21: @dupajasio69: Tygodniowo robię około 250km (maksymalnie 300), te 200km będzie po mieście, reszta po drogach szybkiego ruchu. Przeważnie jeżdżę sam lub z jednym pasażerem, bagażu praktycznie w ogóle (tyle co torba na siłownię).
Patrzyłem na oferty astry J i kurcze, podoba mi się gabaryt i wyposażenie, które można w tej cenie dostać, martwią mnie jedynie przebiegi. Większość przejechała ~160tys km. I tu pytanie, pojeżdżę takim autem 3/4 lata bez
@MaxGarden: wszystko zależy od sztuki, najbezpieczniej kupić auto krajowe, gdzie będzie można sprawdzić historię serwisową, zawsze na początku robi sie pakiet startowy, czyli rozrząd i płyny, a czy coś jeszcze trzeba zrobić zawsze możesz sprawdzić przed zakupem na stacji diagnostycznej/aso/znajomego mechanika, przy takich przebiegach jakie masz zamiar robić celowałbym w klasę b lub c(miejskie lub kompakty) z benzyną lub ben z gazem.
a co do przebiegów astry, po to się kupuje
@MaxGarden: 160 tyś po 7-8 latach jazdy to 20 tyś rocznie, sporo jak na kompakt, jednak są one często eksploatowane przez firmy. Poszukaj może czegoś z polskiego salonu od osoby prywatnej, będzie drożej ale w lepszej kondycji na starcie.
@MaxGarden: przy takim przebiegu celował bym w benzyne + lpg. No i coś segmentu B lub C, większe auto Ci nie potrzebne. Popatrz na te fiaty bravo, znajomy gazował ten 1.4 t-jet i paliło mu to średnio 9 gazu. W twoim budżecie znajdziesz auto w miarę zadbane. Instalacja to koszt max 3 tyś. Zwróci się po roku.