Wpis z mikrobloga

Dzisiaj postanowiłem napisać poradnik pt "Jak grać i wygrywać w Mario Kart 8". Nie zamierzam się skupiać na pierdołach w stylu "poznaj wszystkie skróty" bo to banał. O nie nie nie. Ten poradnik będzie o znajdźkach, jak używać i jak nie używać. Nie jest to żadna wiedza tajemna, ja też mogę nie wiedzieć wszystkiego więc liczę na wymianę informacji ( ͡° ͜ʖ ͡°) Poradnik jest pisany na podstawie mk8 w wersji na WiiU, lecz sądzę że w mk8 deluxe większość rzeczy jest identyczna.

Monety- często lekceważone, ale są istotne powody żeby je zbierać jeśli chcesz wygrywać. Z każdą zebraną monetą rośnie Twoja prędkość aż do maksymalnych 10, jednak również wtedy przy każdej zebranej momencie dostajesz niewielkie chwilowe przyspieszenie. Gdy jesteś pierwszy skup się maksymalnie na zbieraniu monet jeśli chcesz zbudować sensowną przewagę.

Bullet Bill- Po odpaleniu zamieniasz się w pocisk który leci w kierunku mety z zawrotną prędkością. Jesteś wtedy nie do zatrzymania, niewrażliwy na wszelkie ataki. Jeszcze jedna właściwość pocisku jest warta podkreślenia, masz niewielkie zakres możliwości kierowania nim i uderzania w przeciwników co również warto wykorzystać. Podczas lotu, nie możesz zbierać skrzynek ze znajdźkami. Nie wiem czy jest sens czekania z odpaleniem tego powerupa, sam używam go od razu gdy tylko wpadnie mi w ręce.

Blooper- tzw. ośmiorniczka lub duszek ( ͡° ͜ʖ ͡°) czasowo stawia kleksy na ekranie innych graczy tym samym ich oślepiając. Gdy przyspieszymy (używając np. jednego z grzybków lub boost pada) atrament z nas spłynie. Kilka znajdziek sprawia że jesteśmy niewrażliwi na ataki ośmiorniczki są to bullet bill, gwiazdka oraz piranha plant która go zwyczajnie zjada ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Fire Flower- popularny kwiatek który po odpaleniu pozwala nam przez pewien czas ciskać w przeciwników kulami ognia które przez krótki czas odbijają się od podłoża oraz ścian. Niesamowicie skuteczny na krótkich dystansach. Poza strzelaniem do przeciwników może także niszczyć niektóre z broni skierowanych przeciwko nam takich jak: zielone i czerwone żółwie oraz banany. Należy również do przedmiotów którymi możemy strzelać zarówno do przodu jak i do tyłu.

Chodząca bomba- po wyrzuceniu chodzi po trasie i wybucha w momencie gdy ktoś się do niej zbliży. Wybuch razi przeciwników również w niewielkiej odległości od epicentrum wybuchu, obrażenia otrzymuje każdy zawodnik w zasięgu. Można nią rzucać zarówno do przodu jak i do tyłu, z czego druga opcja jest przeze mnie preferowaną formą spowalniania oponentów. W żadnym wypadku nie należy jej trzymać za sobą, w momencie gdy ktoś w nią wjedzie lub oberwiemy jakimś przedmiotem nastąpi detonacja która porazi również nas.

Bumerang- jak sama nazwa wskazuje jest bronią miotaną, bardzo skuteczna w odpowiednich rękach. Po wyrzuceniu go z naszych rąk bumernag leci po linii prostej do przodu rażąc wszystkich przeciwników znajdujących się na jego drodze następnie wraca do naszych rąk najkrótszą drogą. Można nim zniszczyć skorupki przeciwników banany oraz niektóre elementy tras. Można nim miotać do przodu jak i do tyłu, po odpaleniu mamy 3 rzuty po czym bumerang odlatuje w siną dal. Jeśli strzelimy nim a w między czasie złapiemy inną znajdźkę bumerang również ulegnie zniszczeniu.

Piranha Plant- agresywna roślinka doniczkowa( ͡° ͜ʖ ͡°) zjada niemal wszystko na swojej drodze: monety, przeciwników oraz np. bloopera. Nie działą niestety na wszelkiej maści skorupki. Po odpaleniu działa automatycznie przez jakiś czas, natomiast naciskając przycisk strzału roślinka połyka powietrze co daje nam niewielkiego boosta do prędkości.

Głośniczek- super horn. Broń jednorazowego użytku, niszczy wszystko w niewielkiej odległości od gracza , wszelkie skorupki oraz razi przeciwników. Rzadki przedmiot, bardzo skuteczna obrona przed blue shell.

Lighting- błyskawica. Razi wszystkich przeciwników znajdujących się przed nami którzy przy okazji się zmniejszają - mogą zostać przejechani, robią się wtedy płascy więc warto to robić ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zawodnikom porażonym gromem wypadają znajdźki które mieli w danym momencie, na przykład grzybki na które warto najechać gdyż dają nam boosta. Jedynie w dwóch wypadkach możemy uchronić się przed gromem gdy mamy odpalonego bullet billa lub gwiazdkę.

Banan- powerup domyślnie wyrzuca się do tyłu aby spowolnić przeciwników. Jest to forma miny- po wyrzuceniu zostaje w danym miejscu na trasie aż ktoś w niego nie wjedzie. Najlepiej trzymać go przyczepionego do zderzaka gdyż wtedy chroni nas przed atakami skorupkami. Można nim miotać również do przodu ale należy z tym uważać- banan może odbić się od elementu toru i wylądować nam pod kołami co kończy się utratą pozycji. Występuje w wariacji trzech bananów które krążą dookoła gracza co jest przydatne gdy jedziemy w zwartej grupie. Nie odpalałbym też wszystkich trzech bananów na raz, powoduje to że jeden gracz od razu wpada na dwa lub trzy co wcale go bardziej nie spowalnia.

Zielona skorupka- odpalona leci po linii prostej do przodu lub do tyłu, odbijając się od ścian. Broń bardzo prosta ale zabójcza jeśli umiemy jej użyć. Podobnie jak banan może być trzymana za zderzakiem dzięki czemu broni nas przed atakami przeciwników, wystrzelona do przodu może wyczyścić nam drogę z np. bananów. Występuje w wariacji trzech skorupek Nie warto odpalać trzech na raz bo leczą w jednej linii, najlepiej robić to lekko skręcając żeby pokryć nimi większy teren, najlepiej na jakiejś długiej prostej. Należy uważać żeby samemu nią nie oberwać.
Zielona skorupka wydaje też dość specyficzny dźwięk, możemy dzięki niemu zorientować się że została ona odpalona w naszym kierynku oraz gdzie się znajduje- jest to jedna z ważniejszych rzeczy które należy się nauczyć.
Przed skorupkami wszelkiego typu można uciec odpalając w odpowiednim momencie przyspieszenie (wszelkiej maści grzybki)

Czerwona skorupka- wariacja zielonej skorupki z tą różnicą że ta sama namierza przeciwnika. Postępujemy w zasadzie identycznie jak z zieloną. Jedyną uwagę mam w wariacji trzech skorupek- odpalenie wszystkich równocześnie niewiele nam da ponieważ wszystkie trafią jednego przeciwnika a efekt będzie taki jakby oberwał jedną. Po odpaleniu najlepiej odczekać jakieś 2-3 sekundy po czym odpalić następną jeśli chcemy konkretnego przeciwnika pogrążyć. Otrzymanie trzech czerwonych skorupek daje niesamowitą przewagę. Przed skorupkami wszelkiego typu można uciec odpalając w odpowiednim momencie przyspieszenie (wszelkiej maści grzybki)

Blueshell (#!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) - broń samonaprowadzająca się na lidera, po drodze uderza we wszystkich przeciwników którzy znajdują się na jej drodze. Znienawidzona przez wszystkich. Eksplodując razi wszystko w niewielkiej odległości od epicentrum. Istnieje jednak kilka okoliczności które pozwolą się nam przed nią obronić: gdy mamy odpaloną gwiazdkę, gdy mamy odpalonego bullet billa, głośniczek odpalony w odpowiednim momencie oraz jstnieje bardzo krótki moment gdy odpalony grzybek pozwoli nam przed nim uciec.

Grzyby- przyspieszenie, nie daje wielkiej przewagi na prostych ale przy skrótach pozwala wyrwać cenne sekundy. Występuje pojedynczy grzyb, potrójny oraz złoty który daje nam boosta przy każdym wciśnięciu strzału. W wariacji trzech grzybów nie warto odpalać wszystkich na raz bo nie daje to skumulowanego przyspieszenia. Jeśli przeciwnik ma trzy grzybki warto się do niego poodbijać bo daje nam to bonus do prędkości.

Gwiazdka- Daje nam chwilową niewrażliwość na wszelkie ataki, bonus do prędkości, nie spada prędkość niezależnie od podłoża. Możemy atakować przeciwnika wjeżdżając na niego. Z odpaloną gwiazdką możemy zbierać inne powerupy.

Crazy 8- bonus dający nam kilka przedmiotów- skorupkę zieloną, czerwoną, banana, bombę, grzybka, bloopera monetę oraz gwiazdkę które krążą dookołą nas. Po wciśnięciu strzału odpala się powerup który znajduje się przed nami. Jeśli przeciwnik wjedzie na któryś z przedmiotów zostanie zależnie od właściwości przedmiotu albo nam zabrany (np. gwiazdka), zdetonowany (bomba- w tym wypadku porazi również nas!) lub spowodować kraksę (banan, zielona i czerwona skorupka). Nie warto tracić głowy i odpalać wszystkiego na raz bo chociaż może dać nam to pewną przewagę może też nam to zaszkodzić i wylądujemy na własnej bombie. W odpowiednich rękach jest to doskonała broń, moja taktyka wygląda następująco: staram się najpierw odpalić gwiazdkę, pozbyć rzeczy któe nie mają zbyt wielkiego wpływu na grę a robią chaos przy wybieraniu (moneta i blooper) a później postępuje zależnie od sytuacji na torze.

Na koniec trzy porady taktyczne:

Zbieramy wszystkie znajdźki które mamy w zasięgu nawet jeśli mamy już coś dobrego pod ręką np. na torze Toad's Turnpike boxy ze znajdźkami układają się w linie wzdłuż kierunku jazdy. Box który zbierzemy jest boxem którego nie zbierze przeciwnik.

Obserwuj jakie powerupy ma przeciwnik, nie warto wyprzedzać kogoś kto ma trzy red shelle, poczekaj aż się ze wszystkich wypstryka, a jeśli mamy coś pod ręką to też można mu to wtedy sprzedać. Jadąc bezpośrednio za przeciwnikiem uważaj czy nie strzeli mu do głowy strzelić do tyłu- przy samej mecie strasznie to boli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Banany można ukrywać bezpośrednio za monetami, są wtedy praktycznie niewidoczne .

To chyba tyle, wszelkie uwag mile widziane. Za wszelkie błędy przepraszam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#nintendo #wiiu #nintendoswitch #gry #mariokart #poradnik #alesierozpisalem
dqdq1 - Dzisiaj postanowiłem napisać poradnik pt "Jak grać i wygrywać w Mario Kart 8"...

źródło: comment_XwByhCZ0JNebPUOEo67icgZOlX90l6Vf.jpg

Pobierz
  • 16
@epi: Lewą manetkę dajesz na chwilę w pozycję do tyłu i trzymasz wciśnięty klawisz strzału, od teraz masz przedmiot na tylnym zderzaku i już możesz normalnie sterować. Jak puścisz przycisk strzału przedmiot poleci do tyłu.
@adgebworthy:

Chodząca bomba- po wyrzuceniu chodzi po trasie i wybucha w momencie gdy ktoś się do niej zbliży.

Jak to, jak ja rzucam chodzącą bombę jak jestem mocno na prowdzeniu to prawie zawsze wybucha po chwili i praktycznie nikogo nie razi :/

Banan- powerup domyślnie wyrzuca się do tyłu aby spowolnić przeciwników. Jest to forma miny- po wyrzuceniu zostaje w danym miejscu na trasie aż ktoś w niego nie wjedzie

Jestem
@Rabusek: One na 100% znikają, też to Zauważyłem, być może gra pilnuje żeby nie było ich zbyt dużo. Z ciekawostek to zauważyłem, że przed atramentem możemy się bronić jeszcze zanim zakryje on nam ekran, wykonując drifta lub inne przyspieszenie.
jakieś propozycje na część drugą?


@dqdq1: rodzaje turbo, korzystanie z driftu, skróty na trasach, lista rzeczy do odblokowania (co i kiedy), w który parametr najlepiej inwestowac dobierając pojazd, itp