Wpis z mikrobloga

Motomirki, mam problem.
Pacjent to Suzuki GS500. Był zablokowany, więc oddałem go do mechanika na odblokowanie, przy okazji sprawdzenie luzów zaworowych, synchro i regulacja gaźników, wymiana oleju itp.

No i niby zbiera się lepiej po oddławieniu, ale moto przerywa/dławi się powyżej 7,5k obrotów i gdy jadę np. 100km/h na 5 biegu i chcę kogoś wyprzedzić, to jak redukuję na 4-kę i odkręcam bardziej manetkę to też się dławi.
Oddawałem już 2 razy do mechaniora na gwarancji żeby to wyregulował porządnie i twierdzi że jest git, porównywał z innym gsem i niby jedzie tak samo.
Tak powinno być czy leci w #!$%@?? I czy mogę sam coś z tym spróbować zrobić?
#motocykle
  • 22
@kornik20082: doświadczenia z GS nie mam, ale nie wydaję się to normalne. Co można zrobić - znaleźć kogoś z podobnym motocyklem, poprosić by dał się przejechać czy by sam nagrał film i ew podstawił go pod warsztat by zademonstrował. Niestety smutna prawda jest taka, że jak mechanik źle wykona taką robotę i nie chce poprawić, to niby możesz dochodzić tego w sądzie, ale kosztuje to więcej pieniędzy niż jest warte, nie
@kornik20082: Ja bym sprawdził tak: Rozmiar dyszy głównej (może być mała, ale za duża może zalewać silnik) i poziom pływaków (może braknąć paliwa na pełnym gazie) ostatnia sprawa to zapłon i kąt wyprzedzenia.

Jeśli to gaźniki, to opisz ten problem nie na podstawie obrotów, a położenia przepustnicy. Czyli manetka na 1/4, 1/2, 3/4 i full otwarta.
Zapłon reaguje na obroty silnika.
Tak powinno być czy leci w #!$%@??


@kornik20082: leci w #!$%@?, zmień mechanika. Przecież on powinien normalnie się wkręcać do co najmniej 11k. Może zrobił tylko regulację składu mieszanki na wolnych obrotach i dla niego to cała filozofia gaźnika.
@HetmanPolnyKoronny: no właśnie chyba będę musiał to olać i zapłacić jeszcze raz za to samo :/
@YouogY: możliwe, nie wiem do końca co tam zrobił, bo za bardzo się na tym nie znam :( ale w sumie to by miało sens.
@Glenroy: pewnie zrobił na #!$%@?, chociaż dziwne gdyby tego nie zrobił skoro i tak miał rozebrać i wyczyścić gaźnik.
@xjot: Opole, to był jeden z polecanych mechaników
g


@kornik20082: To o ssaniu było do @KasparowGaming ;)

Też na początku bałem się cokolwiek przy swoim zajrzeć, ale to tylko silnik, w dodatku jako coś #!$%@? wrzucisz foty i opis i Mirki pomogą. Ja jak usłyszałem, że za synchro mam zapłacić 200 zł (dwa gaźniki) to kupiłem waku na allegro za 90 zł, a gaźnik umyłem w benzynie:P
@Julek00: a faktycznie, jeszcze kawy nie piłem dzisiaj ;)
Pewnie tak, ale na razie też nie mam za bardzo czasu żeby coś naprawiać jak popsuję, więc chciałem oddać do mechanika żeby było dobrze, a wyszło jak wyszło...
pewnie zrobił na #!$%@?, chociaż dziwne gdyby tego nie zrobił skoro i tak miał rozebrać i wyczyścić gaźnik.


@kornik20082: miał rozebrać i wyczyścić, wątpię, żeby sprawdzał wymiary dysz. Najczęściej gaźnikowce kastrowane są przez zwężenie średnicy dolotu i żeby dało się wyregulować gaźniki, trzeba w nich zmienić dysze główne na mniejsze, w innym wypadku nie dało by się ustawić mieszanki i cały czas było by na bogato, albo zalewało by gary. Z
Najczęściej gaźnikowce kastrowane są przez zwężenie średnicy dolotu i żeby dało się wyregulować gaźniki, trzeba w nich zmienić dysze główne na mniejsze


@Glenroy: wszystko ok ale z jednym zastrzeżeniem. W przypadku zdławionego dolotu stosuje się większe dysze, nie mniejsze.

Mniejszy dolot -> mniejsze podciśnienie -> większe dysze aby zassać paliwo.