Wpis z mikrobloga

Cemu 1.8.0 wyszło dwa dni temu, ale wstrzymywałem się z wpisem, aż reznoire nie wypuści na YT filmiku z preview, bo trzeba mu przyznać, że robi je zajebiście.

Najważniejsza zmiana: przebudowany system shaderów. W dużej mierze naprawia to problem, o którym mówiłem w poprzednim wpisie, polegający na niesamowitym zapotrzebowaniu na RAM na kartach Nvidia. Wada jest taka, że wymaga to nowego shader cache, więc jak ktoś miał już swój cache/pobrał go do poprzedniej wersji, to teraz musi to zrobić raz jeszcze.

Dodatkowo wprowadzono Memory Scanner czyli taki jakby wbudowany Cheat Engine. No i oczywiście kilka poprawek graficznych i optymalizacyjnych.

Jak to wypada w praktyce?
Użytkownicy zazwyczaj zgłaszają niewielki wzrost ilości klatek i rzadsze crashe(chociaż te dalej się zdarzają). Oczywiście dalej są i takie przypadki, że BotW działa teraz gorzej(ale kto ich tam wie, może nawet zapomnieli, że potrzebują nowego cache albo nie wyłączy GPUfence). Na kartach AMD część graficznych bugów zniknęła, ale na ich miejsce pojawiły się nowe. Z jakiegoś powodu na 1.8.0 Mario Kart 8 działa podobno gorzej niż na 1.7.5. Bayonetta 2 dalej ma problemy.

Porzucenie poprzedniego systemu generowania shaderów to taki jeden krok w tył, dwa kroki w przód. Może jest tu jeszcze co nieco do poprawienia i będzie się dało wycisnąć z tego jeszcze więcej.

Tak czy siak - to już jest chyba dobry moment żeby na poważnie się zastanowić czy nie spróbować przejść nowej Zeldy na emulatorze. Jak ktoś ma dość duże parcie na Breath of the Wild to mogę już teraz ostrożnie powiedzieć - "można". No, a jeśli ma parcie tylko niewielkie to nie zaszkodzi jeszcze poczekać na jeszcze więcej poprawek optymalizacyjnych.

Poniżej wspomniany preview od reznoire z dobrym Future Funk w tle.

EDIT: Właśnie wyczytałem, że nadchodzące sterowniki od Nvidia mają naprawić problemy z pamięcią dla shaderów i developer Cemu już ma plany, żeby to wykorzystać do optymalizacji.

#cemu #nintendo #pcmasterrace #emulacja #gry
Wiedmolol - Cemu 1.8.0 wyszło dwa dni temu, ale wstrzymywałem się z wpisem, aż reznoi...
  • 9
@TwigTechnology: To jest panie Szara Strefa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jest precedens w postaci Sony vs Connectix oraz Sony vs Bleem! gdzie stwierdzono, że emulatory są legalne. A Patreon to Patreon - dev Cemu teoretycznie nie zarabia na tym emulatorze tylko dostaje dobrowolne datki. Sam emulator jest przecież darmowy.

EDIT: Tu masz dobry filmik o wspominanych sprawach Sony:
Wiedmolol - @TwigTechnology: To jest panie Szara Strefa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jest preceden...
@ElCidX: Tak ogółem to dopiero dzisiaj widziałem Twój wpis z pytaniem o cache do Zeldy bo z jakiegoś powodu zapomniałem obserwować tag #cemu. xD Także na przyszłość: nie generuj własnego cache bo szkoda czasu, szukaj na /r/CEMUcaches - widzę, że jest już kilka zuploadowanych do BotW.