Wpis z mikrobloga

#pytanie #pytaniedoeksperta #sklepyinternetowe #prawo #prawokonsumenckie
Hej Mirko,
Wiecie jaka sytuacja? Kupiłem na rtv euro agd przez internet laptopa z dostawą do domu. W opisie przedmiotu była matryca w macie, a przyszła błyszcząca. Nawet go nie uruchamialem, zobaczyłem że jest błysk i od razu spakowałem. Bez rozrywania folii od ładowarek itd.
Na stronie internetowej zobaczyłem że można odstąpić od umowy w sklepie stacjonarnym. Tam pracownik najpierw zaczął wciskać że matryca matowa jest dużo gorsza, później porozrywal te folie od ładowarek, uruchomił go, pobawil się i powiedział, że nie przyjmie zwrotu bo na stronie internetowej jest ze błyszcząca (zmienili, mam Screenshota starego na szczęście), oprócz tego powiedział że nie przyjmie bo zerwana jest plomba zabezpieczająca (jak inaczej miałem go otworzyć i zobaczyć matrycę?) I na koniec stwierdził "rysy na obudowie". Ja wtf. Co mówi prawo konsumenta i Wasze doświadczenie na ten temat? Dzięki
  • 29
Ja kupilem ostatnio lapka. Przychodze do domu by go przetestowac i wywala mi co chwile bluescreeny. #!$%@?. Odnosze bo jak to, nowy komputer a #!$%@?? Chce zwrocic, pani mowi, ze nie widac slady uzytkowania(czyt. Odcisk dloni i nieprzywrocone ustawienia fabryczne). Wracam do domu. Dwa dni weekendu zmarnowane na probach przywrocenia tych ustawien. Ni #!$%@?. Zawsze przy 50% cofa caly proces przywracania. Poddaje sie i ide, mowie jaka sytuacja. Mozna oddac tylko na
@umyj_se_luloka oczywiscie, już było walkowane przez uokik że konsument może wyjać rzecz z opakowania i robić ogólnie wszystko co koniecznej by sprawdziłem czy sprzętem spełnia oczekiwania. Czyli możesz laptopa wyjąć z opakowania, zerwać tą plombe, uruchomić, poklikac itp i oni nie mają nic do gadania