Wpis z mikrobloga

Mirki chwalę się. Moje pierwsze moto. Suzuki VStrom 650A.
Odrazu pytanie do Was. Motor jest wielki i wygodny ( także moje marzenie) ale czuję się na nim przez jego wysokość jakoś niepewnie.. Mam 175cm i 80kg i jestem w miarę wysportowany, ale szczególnie przy gwałtownym hamowaniu czasami ciężko mi w staniu tą krowę utrzymać ( muszę mocno walczyć żeby nie upaść). Kierownicę staram się zawsze prostować. Powiedzcie czy to kwestia doświadczenia/ wyczucia? Czy powinienem kupić coś niższego? Przy każdej jeździe staram się bardzo uważać i zaczynam trochę się bać.. jeździ się dobrze ale każde hamowanie albo nie asfaltowa droga podnosi mi ciśnienie. Napiszcie z własnego doświadczenia co robić? Jak żyć? #motocykle #chwalesie
źródło: comment_U0GsfUvLmSjWre5wa3QEMea4aPAYPnMc.jpg
  • 15
@mikasz: A co ma egzamin do v-stroma? Na egzaminach się jeździ niskimi motocyklami.

@Tasqi: Kurde ja w środę odbieram swojego nowego, też siegam palcami (180 here) ( ͡° ʖ̯ ͡°). Jak będzie mi się źle jeździć to planuję zmianę kanapy na obniżoną.
@Tasqi: gratulacje, też długo myślałem nad vstromem, ale w końcu kilka tygodni temu kupiłem transalpa 650, podobna sytuacja (177cm), ale powoli nabieram wprawy. Daj się przejechać jakiemuś doświadczonemu znajomemy - może coś nie tak z hamulcami albo zawieszeniem? Hamujesz głównie przodem zakładam?
@gaily sam motor jest super. Ja kupiłem używkę z 6500km przebiegu. Jestem właśnie ciekaw czy ktoś też tak miał i poprostu potrzebował wprawy, czy nie ma sensu ryzykować i obniżyć motor?
@Tasqi: No ja właśnie wziąłem nówkę i się przymierzałem w salonie - to koleś mi powiedział że nie ma sensu na razie brać obniżonej skoro na postoju bez problemu stoję pełną stopą w pozycji że jedna stopa jest na podnóżku, no ale też jest kwestia że jak to on określił nowy moto "osiada" po jakimś czasie. A jakby właśnie nie pasowało po jeżdzeniu jakiś czas to można myśleć o niższej kanapie.
@HalinaMamZawal pewnie tak jak piszesz to kwestia techniki. Jestem swierzakiem jeśli chodzi o motocykle. Pojeżdżę jeszcze kilka tygodni i jeśli dalej będę miewał takie sytuacje to będę myślał co dalej :)
@Tasqi: ja z podobnego powodu zmieniłem moto na niższe. IMO nie ma się co męczyć, lepiej nabrać wprawy na czymś mniejszym i później ewentualnie w coś większego celować :)
@Wielki_Atraktor gratki - też myślałem nad transalpem ale jednak VStrom wygrał. Tak hamuje głównie przodem. Motoru jestem pewny chociaż tym znajomym to dobry pomysł - dzięki. Myślę że to kwestia wprawy :)
@Tasqi: to nie kwestia motocykla, pewnie zapierasz się o kierownice i robisz sztywny, dlatego jest niestabilnie. Nogi na podnóżkach śródstopiem palce lekko do środka, przy hamowaniu nogi uciskają mocno podnóżki a kolana bardzo mocno ściskają bak. Wtedy od pasa w górę możesz być luźny, ręce lekko zgięte w łokciach leżą delikatnie na kierownicy a nie ją ciągną albo pchają. Motocykl jest bardzo stabilny i jak nie będziesz mu przeszkadzał to elegancko
@Tasqi: ja mam 190 cm wzrostu i na płaskim obie podeszwy w pełni opierają się o asfalt ale po jeździe testowej miałem podobne wrażenie jak Ty. V-Strom jest sporo wyższy od Gladiusa. Poza tym przy mocniejszym hamowaniu przód nurkował o wiele bardziej niż w mniejszym bracie. Po 2k km przywykłem i teraz jeździ mi się całkiem dobrze. Gdybym był Twojego wzrostu chyba jednak wybrałbym niższe moto.