Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad zakupem aparatu, głównie do fotografii w nocy, ale jestem amatorem i przy takich cenach wolę spytać osoby trochę bardziej obeznane. Pierwsze zagwozdka to lustrzanka vs bezlusterkowiec, tutaj ze względu na rozmiar skłaniałem się ku bezlusterkowcom, ale nie do końca wiem co będzie lepiej spełniało swoje zadanie przy braku światła.
Budżet to około 3-4 tysiące (całość z obiektywem).
Co jesteście w stanie polecić?
#fotografia #pytanie
  • 17
@MrGreeneye: nie, jasny obiektyw zrobi sporo, poszukaj takiego z przysłoną 1,4 albo jeszcze mniej. Co do body to pooglądaj przykładowe zdjęcia zrobione w wysokim ISO, wybierz taki system będzie miał mało szumów przy dużym ISO i dobierzesz odpowiedni obiektyw przy twojej kwocie
@MrGreeneye: Do zdjęć w nocy? To ma służyć do robienia zdjęć gwiazdom? Szeroki czy wąski kąt? Jak gwiazdy, to Pentax K-S2 + Samyang 14mm F2.8 (jest jeszcze szerszy kąt, samyang 10mm, ale ma ponoć bardzo słabe boki na zdjęciach, 14mm nie jest idealny, ale oferuje najlepsza jakość zdjęć na całej klatce a nie tylko w centrum. Aha, oba obiektywy mają manualny focus i w przypadku s14mm, podepniesz go pod matrycę aps-c
@snejku-plisken: oo mniej więcej na taką odpowiedź czekałem, dzięki za poświęcony czas :). Chodzi o zdjęcia w mieście (samochody) oraz budynki, krajobrazy przy praktycznie zerowym oświetleniu. Na gwiazdach mi nie zależy :).
Spoko cumplu ;]. Swoją drogą, do krajobrazu po zmroku przydał by się DOBRY statyw z dowolnym aparatem ;] Natomiast jeśli rozchodzi się o trzaskanie z ręki po zmroku, no to aparat ze stabilizacją w korpusie poniekąd zwiększa Twoje możliwości, jednak nie ma co się napalać ponieważ z aparatu nie zrobi Ci to nagle noktowizora.