Aktywne Wpisy
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Podróże
Gospodarka
Ukraina
Technologia
Motoryzacja
Sport
Rozrywka
Informacje
Ciekawostki
Od kilku miesięcy posiadam Yamachę YBR250. Przy zakupie zaciągnąłem motocykl do serwisu w Poznaniu, tam wszystko zostało sprawdzone. Po zakupie motocykl zostawiłem w tym serwisie gdzie mi przygotowali motocykl do sezonu (wymiana napędu, zrobione przednie lagi oraz wymieniona tylna opona).
Motocykl ładnie jeździł ale po ok 700km luz na łańcuchu wynosił już ok 5-6 cm. Postanowiłem naciągnąć łańcuch, ale gdzieś wyczytałem aby nie liczyć ilości obrotów śruby na napinaczu tylko ustawić na znaki. Ustawiłem na znaki (jest idealnie) i od tej pory motocykl zaczęło ściągać w lewo. Jak postawie na moto na podnośniku, zapodam bieg i spojrzę na kręcące się koło to widać, że szczyt opony przy asfalcie lekko ok. 0,5 cm przesuwa się podczas obrotu na boki (w poziomie). Na zębatce też delikatnie widać coś takiego. Próbowałem na różne sposoby ustawić koło aby wyeliminować ten efekt, ale nic z tego. W ostateczności nawet na kręcącym się kole kręciłem napinaczami i nie udało się wyeliminować problemu - można było zrobić tylko gorzej.
Może ktoś poradzić jak się z tym uporać? Może koło i zębatka są krzywe - ale wydaje mi się, że przed naciąganiem łańcucha motocykl nie ściągał.
Czy można z tym jeździć zakładając że prędkość maksymalna mojego motocykla to 130km/h a więcej jak 120 nim nie jeżdżę.
no i jak ten luz mierzysz
(╥﹏╥)
A może wiesz dlaczego tego wpisu nie widzę pod tagiem #motocykle i #motocykle125? Czy źle dodałem ten
@rama88: ja widzę, może Ci się jeszcze nie odświeżyło
@KurzeJajko: Też myślę, aby to olać ale nie wiem jakie są konsekwencji takiej pracy koła. Czy napęd się za szybko nie zużyje (jeżeli odrobinę szybciej, to mi to nie przeszkadza). Cz większe składanie w zakręty jest bezpieczne z takim kołem.
Jeżeli chodzi o ściąganie to muszę przesunąć tyłek o 15cm w przeciwną stronę i utrzymam wtedy prostą jazdę
Próbowałem też własnym sposobem (wiem, że jest niebezpieczny - dlatego byłem bardzo ostrożny). Otóż, postawiłem moto na podnośniku, poluzowałem koło, odpaliłem i wbiłem trzeci bieg. Jak koło się kręciło to luzowałem lub napinałem napinacz i obserwowałem koło. Jedyne co udało mi się zmienić, to zwiększyć efekt bicia
@tosyu: Jak wejdę na https://www.wykop.pl/tag/motocykle/ to nie widzę swojego wpisu. Nawet z innej przeglądarki. Czy to normalne zachowanie wykopu?
@rama88: że coś nie działa? Tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Skoro ściąga w lewo to z której strony naciągnąć (oczywiście wiem, że trzeba jeszcze kontrolować naciąg łańcucha). Czy taka metoda jest poprawna?
Na 99%
Czy ranty felgi też mają bicie? Możesz zdemontować koło, włożyć samą oś ustawić na podpórkach i pokręcić.
Wg mnie masz krzywą felgę albo oponę (choć z tym osobiście się nie spotkałem)
Wg mnie ściąganie to wytyrane łożysko główki ramy, przejedź
Dzięki wam za wszystkie porady. Jutro będę miał dostęp do motocykla, bo wywiozłem go do rodziców na długi weekend który sobie zrobiłem.
Jak będę miał dostęp do motocykla to zastosuję opcję z sznurkiem i po wszystkim nagram filmik co udało mi się osiągnąć. Jednak czy może ktoś jeszcze dokładnie podpowiedzieć jak z tym sznurkiem się za to zabrać. Nurtuje mnie fakt, że przednie koło jest węższe
Wyprowadziłem wzór o ile ucieknie koło przy szczycie opony od linii motocykla: [odchylenie koła w mm] = [średnica koła z oponą] * pi *
Pożyczyłem od ojca 2,5m poziomnicę i zabrałem się z weryfikację ustawienia tylnego koła.
1. Ustawiłem prosto kierownicę - mierząc końcówki kierownicy do środka tylnego uchwytu pasażera (oraz innych punktów które są metalowe i raczej są po środku motocykla). Chodziło o to aby po obydwóch stronach była taka sama odległość. Na koniec zweryfikowałem na oko i kierownica i przednie koło były ustawione prosto.