Wpis z mikrobloga

Pany i panowie, otwieram zabawę pt. Mirkowa Bitwa o Warszawę (tag #mirkowabitwa - sub albo czarno), wołam też panów od #mirkowar #eu4 #victoria2 #gry i od #steeldivision bo do tej gry będzie to najbardziej zbliżone.

Żeby podbić zasięgi organizuję #rozdajo naklejki-autografu TaZa z PGL Kraków do #csgo - zdjęcie w komentarzu. Rozlosuję spośród plusujących jutro o 21. Zielonki out.

Do rzeczy - o co chodzi?
Otóż gra polega na dowodzeniu swoim oddziałem żołnierzy w Warszawie. Współczesnej. Na start oddział jest rozmiarów plutonu - 50 ludzi, 5 drużyn po 10 ludzi. Już odpowiadam na pytanie "czy będzie powiększanie oddziałów" - co rundę (tutej - tick) będzie 50% szans na dołączenie 2 drużyn (20 ludzi) do oddziału.

Zapisy na priv żeby nie było! Podajemy miejsce gdzie startujemy oraz ewentualnie nazwę jednostki.

Między graczami na starcie panują stosunki neutralne. Można użyć dyplomacji (czyli zawiązywanie sojuszy, paktów o nieagresji między oddziałami, czy też rozejmów), ewentualnie można po prostu otworzyć ogień do innego oddziału bez ostrzeżenia (automatycznie stosunki z tym oddziałem stają się wrogie).

Cel to osiągnięcie limitu punktów, który wynosi 1500. Pierwszy oddział, który osiągnie ten limit - wygrywa.
Przegrana następuje w momencie, gdy traci się ostatnią drużynę lub kapituluje się przed atakującym.

Warszawa jest dzielona na dwie strefy - zewnętrzną (czyli dzielnice będące granicą miasta) i wewnętrzną (czyli dzielnice nie będące granicą. Spawn jednostek może nastąpić tylko w dzielnicy zewnętrznej (w przypadku dzielnic o rozmiarach jak Bielany, Białołęka czy Wawer nie dalej niż 1,5 km od granicy z inną dzielnicą). Przejście z jednej dzielnicy do drugiej jest możliwe, gdy oddział znajduje się 250 metrów od granicy między dzielnicami (granice dzielnic znam na pamięć). Można mieć kilka oddziałów w wielu dzielnicach. Nie można opuszczać terenu Warszawy - oznaczać to będzie dezercję i koniec gry dla uciekającego gracza.

Pytanie - co z widocznością jednostek? Otóż do informacji publicznej będą podawane rejony, gdzie Wasze jednostki są - nie będę podawał dokładnie gdzie i w którym budynku, wyłącznie będę pisał o punktach orientacyjnych. Używamy Google Maps!

Rundy podobnie jak w #mirkowar - o 20 publikacja posta, do 19 dnia następnego ruchy jednostek na mój priv, między 19 a 20 obliczam ruchy, i o 20 publikacja posta i tak w koło Macieju.

System walki będzie działał następująco:
Walka o budynek będzie trwać 5 tur, zwykła walka uliczna (np. zasadzka czy ostrzał ulicy z budynków) 2 tury. W każdej turze jeden rzut kostką dla każdej ze stron. Jeżeli jednostka znajduje się w budynku więcej niż 2 tury, otrzymuje bonus +1 do rzutu za okopanie się (zwiększający się co 2 rundy, nie zwiększa się w trakcie walki). Jeżeli jedna strona kontroluje dwa budynki po przeciwnych stronach ulicy, w walce dostaje +2 do rzutu za krzyżowy ogień, w przypadku gdy jedna strona atakuje budynek a druga strona znienacka otwiera ogień z tyłu strony atakującej, strona "znienacka" otrzymuje +3 do rzutu za zasadzkę (ważne przez 2 tury). Wynik na plus w rzucie dla strony A powoduje, że ginie 2 ludzi ze strony B i analogicznie na plus dla strony B, w przypadku remisu (jednakowej ilości oczek) ginie po 2 ludzi z każdej ze stron walczących. W przypadku upadku budynku obrońcy wycofują się 100 metrów dalej (losowo wybrane miejsce przeze mnie).

A teraz punktacja:

Kontrola 1 przyczółka mostu = 2 pkt/tick (wymagana 1 drużyna do obsadzenia)
Kontrola 2 przyczółków tego samego mostu (czyli całego, 1 mostu) = 5 pkt/tick (2 drużyny)
Kontrola ważnego skrzyżowania w dzielnicach zewnętrznych (tj. będących granicą miasta) = 5 pkt/tick (2 drużyny)
Kontrola 1 stacji metra = 5 pkt/tick (2 drużyny)
Kontrola 1 stacji kolejowej = 5 pkt/tick (2 drużyny)
Kontrola 1 dworca kolejowego = 10 pkt/tick (3 drużyny)
Kontrola budynku urzędowego = 10 pkt/tick (3 drużyny)
Kontrola budynku wojskowego = 10 pkt/tick (3 drużyny)
Kontrola ważnego skrzyżowania w dzielnicach wewnętrznych (tj. nie będących granicą miasta) = 10 pkt/tick (3 drużyny)
Kontrola wieżowca (ponad 10 pięter) = 15 pkt/tick (4 drużyny)

Szpitale i przychodnie wyłączone z punktacji, nie mogą być zajęte. No trochę humanitaryzmu!

Punktacja specjalna:
Kontrola Prudentialu = 20 pkt/tick (5 drużyn)
Kontrola PKiN = 30 pkt/tick (5 drużyn)
Kontrola tunelu metra między stacjami Stadion Narodowy i Centrum Nauki Kopernik (tj. zajęcie tych dwóch stacji) = 30 pkt/tick (5 drużyn)
Kontrola Stadionu Narodowego = 40 pkt/tick (5 drużyn)
Kontrola wieżowca Złota 44 = 40 pkt/tick (5 drużyn)
Kontrola wszystkich mostów w Warszawie = 50 pkt/tick
Kontrola terminala Lotniska Chopina (9 drużyn) = 75 pkt/tick

Przez ważne skrzyżowanie rozumiemy wszystkie skrzyżowania na Google Maps między drogami koloru białego lekko pogrubionymi (i w górę).

Zapraszam do zapisów, start w piątek o 20. Jeżeli są jakieś pytania - to odpowiem.
Pobierz K.....a - Pany i panowie, otwieram zabawę pt. Mirkowa Bitwa o Warszawę (tag #mirkowab...
źródło: comment_dUN4qgYR2XT81MFYSj7LGVXoIYNwqVok.jpg
  • 6