Wpis z mikrobloga

@reqq: Wydaje mi się to przerost formy nad treścią, czemu ma służyć Ultegra w takim rowerze? 105 w zupełności wystarczy, komfort działania ten sam, a cena pewnie połowę niższa. W takim rowerze, gdzie waga nie jest priorytetem nie widzę miejsca dla takiego osprzętu.
@crimson_wind: @Bramborr: @Owczarek_Nazistowski: Ręce opadają od takich znawców. Ultegra służy w takim rowerze do a) zbicia nieco wagi, b) pewniejszego działania niż 105 (nieznaczna różnica, ale jest), c) podbicia sprzedaży i marży dla dystrybutora i samopoczucia u nabywcy, że ma coś lepszego.
I nie, 105 nie jest o połowę tańsza od Ultegry. W cenniku Shimano dla Planet X jest to pewnie różnica groszowa z punktu widzenia potencjalnych zysków przy
@fixie:

Ręce opadają od takich znawców. Ultegra służy w takim rowerze do a) zbicia nieco wagi,


Zbicie masy w gravelu, proszę Cię...

b) pewniejszego działania niż 105 (nieznaczna różnica, ale jest),


Dla ambitnego amatora jakim zapewne jest OP, niewyczuwalna

c) podbicia sprzedaży i marży dla dystrybutora i samopoczucia u nabywcy, że ma coś lepszego.


Kto bogatemu zabroni... OP raczej nie szasta pieniędzmi, bo właśnie po napisał tego posta, aby dostać porady.
@crimson_wind:
a) Gravel nie może być lekki?
b) i skoro w tej samej cenie jest tiagra i ultegra, to powinien brać tiagrę, ew. 105tkę - ciekawe
c) jw. w tej samej cenie dostaje znacznie więcej.

W gravelach stosuje się korby właśnie szosowe, a nie przełajowe.
@fixie:

a) Gravel nie może być lekki?


Oczywiście, że może

b) i skoro w tej samej cenie jest tiagra i ultegra, to powinien brać tiagrę, ew. 105tkę - ciekawe


Z mohjego puntu widzenia, ja bym to dokładnie rozważył pod kątem dalszej eksploatacji i ewentualnej wymiany komponentów w przypadku awarii.

c) jw. w tej samej cenie dostaje znacznie więcej.


Owszem, widać że jest tu jakiś sprytny zabieg marketingowy zastsowany, skoro Tiagra w
@crimson_wind:
a) dlaczego więc 'proszę cię'?
b) to lepiej w ogóle nie kupować roweru, samochodu, a najlepiej siedzieć całe życie w piwnicy, albo u mamy, bo mniejsze wydatki
c) no jest, nazywa się promocją na ultegrę
d) w większości graveli z korbą dwurzędową znajdziesz 50/34, nawet w wyższym modelu Diverge je znajdziesz.
@fixie, @crimson_wind
Panowie dzięki za porady. Bardzo sobie cenię takie dyskusje.

To czego potrzebuję to:
- sprzętu na cały rok (lato, zimna, śnieg, deszcz)
- codzienne dojazdy do pracy (20-30 km dziennie)
- weekendowe wycieczki (50, 100, 200, 300)
- bagna, błoto i offroad mnie nie interesują ale...
- ... leśne ścieżki, szutry, wały przeciwpowodziowe jak najbardziej

Gravel wydaje się bardzo dobrą opcją. Ustaliłem sobie Tiagrę jako minimum, ale wolałbym dołożyć
@trace_error: na ramach z 2016 pojawiały się pod lakierem ogniska rdzy. Z tego co wiem, to producent uznawał reklamacje bez problemów, a wszystkie ramy w Roninach od 2017 miały już trochę ciemniejszy odcień, co może świadczyć o dodatkowej warstwie lakieru.
@trace_error: No rag+ to jest mega kozak :) ja tak do 4-5k PLN chciałbym przeznaczyć. Muszę też drugi rower na zimę (czytaj sól) ogarnąć bo gravela będzie mi szkoda na dojazdy do pracy.