Wpis z mikrobloga

Cześć @uszatek8, jestem ciekawy Twojego zdania.. Mogę o coś zapytać?

Moja córeczka jest na pierwszym roku w przedszkolu (pierwszy rok - jak to brzmi!). Jedna z Pań wprowadziła poniższy system:
- kto jest grzeczny (wypełnia polecenia) ten dostaje czerwone serduszko
- kto jest niegrzeczny (nie wypełnia poleceń) ten dostaje czarną kropkę
- zestawienie jest widoczne dla dzieci
- zestaw kropek i serduszek decyduje o tym czy dziecko może przynieść swoją zabawkę do przedszkola w wyznaczony dla wszystkich dzieci dzień w tygodniu.

Popierasz takie rozwiązanie?


Dzięki!

#dzieci
  • 3
@Kokos: u nas jest tak, że zabawkę (pluszaka) można przynosić zawsze, a w piątek można przynieść dowolną inną zabawkę. oceny serduszkowe/kwiatkowe/kółeczkowe nie mają wpływu na przynoszenie zabawek.
@Kokos: Metody są różne. Ogólnie tablice motywacyjne są bardzo popularne, ja też na samym początku czasem z nich korzystałam, ale odeszłam od tego, bo:
- nie wiem jak to wygląda u Was, ale bez sensu jest ocena na zasadzie złe/dobre zachowanie za cały dzień. W ciągu dnia dzieje się tyle, że dziecko tak właściwie nie wie, za co jest ocenione. Czy za to, że pieprznęło Tomusia autem w głowę, czy za