Aktywne Wpisy
JEST-SUPER +29
Powiedźcie mi, czy ja przesadzam, czy mój różowy pasek. Różowy ma jutro urodziny. Jesteśmy ze sobą jakieś 9 miesięcy. Wczoraj podczas rozmowy któryś już raz coś tam mówiła o zaręczynach, a ja rzuciłem, że mam alergię na te jej finalizowanie związku. No i się obraziła. Do końca dnia się do mnie nie odzywała (pomimo, że ją przeprosiłem i zagadywałem na różne sposoby). Jak ją odwiozłem, to nawet się nie pożegnała, nic nie
ewolucja_myszowatych +329
Udało się trochę podbić obraz z wypadku BMW na podstawie nagrań od @dashcambandit i @Rabusek:
v.1 - podbicie jasności i klatek:
v.1 - podbicie jasności i klatek:
Nowa generacja ma inne przeznaczenie, jest dużo bardziej cywilizowana. Mimo że auto ma większe, bo aż 20 calowe koło (swoją drogą co ta za głupia moda…) to jest naprawdę komfortowe i to nawet w trybie +R, gdzie zawias się usztywnia. Poprzednik FK2 w zwykłym trybie był sztywniejszy niż nowe FK8 w +R! To akurat jest plus do jazdy na co dzień, ale nie mogę wybaczyć dwóch rzeczy:
-elektroniczny ręczny
-brak temperatury oleju
Nie wyobrażam sobie, że upalam auto po torze i nie mogę zobaczyć wszystkich temperatur, zwłaszcza że poprzednik oferował takie zegary, które się automatycznie pojawiały po aktywowaniu +R. Kurde, skoda Rapid ma wskaźnik pokazujący temperaturę oleju! To samo elektroniczny ręczny, czasem po prostu musisz podciąć auto rękawem, tutaj zapomnij…
Nowy CTR ma inne zawieszenie z tyłu, teraz mamy wielowahacz, a nie belkę skrętną. Dla mnie różnica podczas jazdy jest minimalna, ale auto urwało 6s na Ringu wiec musi to być zawias i lepsza stabilność. Nie są to osiągi, bo sprawdziłem i FK2 i FK8 CTR idą łeb w łeb od każdej prędkości. Nowy DK8 ma co prawda 10 KM więcej, ale waży też 30 kg w
ięcej. Zresztą mechanicznie te auta poza zawiasem niczym się nie różnią, dzieli ich nie całe 2 lata, wiec to nie dziwne.
A nie, przepraszam. Przeniesiono bak paliwa spod kierowcy pod tylną kanapę. Zaleta tego to lepsza pozycja za kierownicą. Wada to brak magic seats, czyli podnoszonej kanapy. Dodatkowo bagażnik ma tylko 1 l więcej, mimo iż auto jest dużo większe (14 cm dłuższe), a to przez inne zawieszenie, które wymusiło poniekąd dziwny układ wydechowy oraz nie pozwoliło na zrobienie dodatkowej dziury w kufrze.
Nowy CTR ma też revmatching czyli system wyrównywania obrotów silnika i skrzyni biegów. Działa fantastycznie i nie trzeba już kopać nogą w gaz przed zmianą biegów. Coś pięknego.
Skrzynia jest ta sama, a to oznacza że będzie cierpieć na tą samą bolączkę – będzie zgrzytać lub się zacinać. W poprzedniku problemem okazuje się wydech, a dokładnie rura przelotowa (downpipe), która podgrzewa (a nawet przegrzewa) płyn w wysprzęgliku. W rezultacie układ się zapowietrza, przestaje odpowiednio wysprzęglać i może doprowadzić do niepoprawnego działania synchronizatorów. Dało się to naprawić montując termiczną osłonę wydechu i wmieniajać olej w układzie sprzęgła na DOT4 Motula. Niestety nawet po takiej operacji mogą pojawiać się zgrzyty. Mi w nowym FK8 nie pojawiły się (jeździłem trzema sztukami CTR FK2 i w każdym zgrzytała skrzynia) ale wiem od czytelników że nowy CTR ma tą przypadłość.
Ogólnie najnowszy CTR to fantastyczne auto, najszybsze przednionapędowe jakie jest na rynku i dające mnóstwo frajdy z prowadzenia. Wreszcie jest autem które można traktować jako „daily” niestety nie jest już tak genialne na tor. Cóż, takie jest widocznie zapotrzebowanie, choć patrząc na ulice i to jak dużo jeździ FK2 śmiem wątpić.
jak ktoś chce więcej się dowiedzieć o nowym CTR to polecam film, a jak ktoś nie chce oglądać to pisać tutaj, postaram się odpowiedzieć na wszelkie pytania :)
#autowizja <- mój tag o testowaniu samochodów
#honda #civic #carboners #motoryzacja
Można wyłączyć revmaching?
Ps. Bo nauczylem się to robic tak jak Senna i Tsuchiya :)