Wpis z mikrobloga

Przetłumaczyłem interesujący(według mnie;)) post z reddita, dotyczący świadomego śnienia i tego jaki wpływ może mieć na niego codzienna medytacja. I w gruncie rzeczy zgadzam się z autorem - takie rozmyślanie, uświadamianie sobie szczegółów w życiu codziennym, jest chyba najbardziej naturalną metodą wybudzania.

Śnię świadomie już od dzieciństwa. Nawet nie wiedziałem, że taki termin jak „świadome śnienie” istnieje. Dowiedziałem się o tym dopiero kilka lat temu, ale od tego czasu rygorystycznie studiuję temat i przeprowadzam własne(mniej lub bardziej) testy wszystkich szerzej znanych technik wywołania świadomego śnienia.

Studiowałem również podejścia różnych kultur do natury umysłu, takich jak buddyzm i metodą prób i błędów doszedłem do pewnych wniosków.

Kluczem do świadomego śnienia jest „uważność” (ang. Mindfulness odsyłam do wiki)
Ma ona sens nie tylko w świadomym śnieniu, ale i w życiu codziennym.

Zacznij więc poszerzać swoje zmysły:

Wzrok
Większość ludzi (przepraszam za pretensjonalne brzmienie, oczywiście dotyczy to również mnie), nie widzi. Wyobraź sobie, że masz oko artysty. Artysta widzi kolor, głębię, pierwszy plan, tło, cieniowanie, ruch, kształt, proporcje itp. Musisz być w stanie obserwować wszystko tutaj, w swoim codziennym życiu, by zaobserwować, gdy coś jest nie na miejscu we śnie.

W społeczności LD, zawsze podkreślane jest znaczenie znaków we śnie. No i w porządku, niektóre rzeczy działają lepiej na jednych, ale na drugich już nie, lecz jeśli wykształcisz swój zmysł obserwacji, poszerzysz swoje widzenie peryferyjne, zaczniesz obserwować wzorce wydarzeń, twój mózg będzie automatycznie dostosowywał się do twoich snów.

Poświęć chwilę i zobacz wszystkie napisane przeze mnie słowa, ich kolory, proporcje, głębię i cieniowanie wszystkich rzeczy na ekranie i poza nim. Jak one wszystkie pięknie łączą się, jakby to samo życie było sztuką.

Słuch